Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبعا هرچه مداخلات دولت در بانک مرکزی کمتر باشد می تواند مستقل‌تر عمل کند. منتهی شرایطی وجود دارد که در همان خطبه های نماز جمعه حرف دیگری در خصوص موسسات مالی می زنند و بانک مرکزی مجبور می شود که ٢٣ هزار میلیارد و یا تا ٣٥ هزار میلیارد تومان پول پرفشار برای تسویه طلب ها تزریق کند . آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آخرین مصوبات هیئت وزیران گفت: در آخرین جلسه هیئت وزیران دو مصوبه درباره آیین نامه های اجرایی تبصره ٥ و ١٨ داشتیم که اهمیت آن در اقتصاد ملی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات خطیب جمعه تهران در زمینه استقلال بانک مرکزی، گفت: طبعا هرچه مداخلات دولت در بانک مرکزی کمتر باشد می تواند مستقل‌تر عمل کند. منتهی شرایطی وجود دارد که در همان خطبه های نماز جمعه حرف دیگری در خصوص موسسات مالی می زنند و بانک مرکزی مجبور می شود که ٢٣ هزار میلیارد و یا تا ٣٥ هزار میلیارد تومان پول پرفشار برای تسویه طلب ها تزریق کند و این نقدینگی است که اثرش در پایه پولی و ضریب فشار باقی می ماند. بانک مرکزی اگر مستقل شود، باید لیبرالی عمل کند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۳۴۸۲۸ تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نوبخت امام جمعه تهران نماز جمعه موسسات مالی غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که به معنای نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی است، برای دومین سال متوالی به ۶۳.۷ درصد رسیده است.

آمار بانک مرکزی آلمان همچنین حاکی از آن است که نسبت بدهی دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی برای چهارمین سال متوالی از مرز ۶۰ درصد عبور کرده است. این مرز بر اساس قرارداد ماستریخت اتحادیه اروپا به عنوان حداکثر میزان سقف برای نسبت بدهی کشور‌های عضو این اتحادیه به تولید ناخالص داخلی آنها تعیین شده است.

به نوشته دویچه وله، میزان بدهی دولت فدرال آلمان به ویژه به علت حمایت‌هایی که برلین به تازگی با تعیین سقف نرخ قیمت برای گاز و برق در حمایت از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها انجام داد، ۷۵ میلیارد یورو افزایش پیدا کرده است.

ماه گذشته بانک مرکزی آلمان گزارش داده بود که این کشور به خاطر کاهش تقاضا‌های داخلی و خارجی برای خرید تولیدات آلمان در کنار پائین آمدن سرمایه‌گذاری داخلی وارد رکود اقتصادی شده است.

بانک مرکزی آلمان همچنین از افزایش نرخ بهره که موجب بالا رفتن هزینه تأمین سرمایه از طریق دریافت وام شده است، به عنوان یکی از عوامل کاهش سرمایه‌گذاری داخلی در این کشور یاد کرده است.

از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین در سال ۲۰۲۲، قیمت حامل‌های انرژی در آلمان افزایش یافت و موجب شد تا اقتصاد صنعت محور این کشور برای چهار دوره سه ماهه متوالی، رشد صفر درصدی یا حتی رشد منفی را تجربه کند.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرده است که هنوز شاهد آغاز روند بهبود اوضاع اقتصادی در کشور نیستیم و احتمالاً در سه ماهه نخست امسال هم شاهد پائین آمدن تولید ناخالص داخلی در کشور خواهیم بود.

این بانک اعلام کرده که با تداوم رشد منفی اقتصادی آلمان، این کشور احتمالاً درگیر رکود اقتصادی شده است.

عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان پرسش‌هایی را نسبت به پایدار بودن مدل اقتصادی این کشور مطرح کرده و منتقدان می‌گویند که بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور که وابستگی شدید به حامل‌های انرژی داشته و در برابر افزایش قیمت این حامل‌ها آسیب‌پذیر هستند، در حال از دست دادن قدرت رقابت در بازار جهانی است و این مساله در نهایت به تغییر ساختار اقتصاد آلمان منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی آلمان پیشتر نیز هشدار داده بود که دوران «ضعف اقتصادی» آلمان می‌تواند بیش از حد انتظار ادامه یابد و بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تاکنون وارد رکود شده است.

بر اساس گزارش این بانک، رکود اقتصادی آلمان به دلایل متعددی مانند کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز، اعتصابات و کاهش تقاضای خارجی بوده است.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • واکنش امام جمعه تهران به حمله تروریستی روسیه /مسؤولان امر تولید را تسهیل کنند
  • محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • نتیجه هماهنگی جبهه مقاومت نابودی رژیم صهیونیستی است/محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود
  • خطبه های آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران آغاز شد
  • نماز جمعه تهران آغاز شد
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم