Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:35:20 GMT

شاه سابق اسپانیا متهم به پولشویی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۹۷۴

خوان کارلوس اول متهم شده است با خرید چندین املاک خارج از کشور از پرداخت مالیات فرار کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، در سال ۲۰۱۵ شاهزاده کورینا ادعا کرده بود که وکلای شاه بدون اجازه وی اقدام به خرید املاک خارج از کشور به نام وی کرده اند و از این شکایت کرده بود که وارد یک پرونده پولشویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاهزاده ۵۳ ساله در صحبت های جدید خود هم چنین ادعا کرده است که خوان کارلوس حساب های بانکی در سوئیس به نام پسرعموی خود داشته است.

ثروت خوان کارولس اول که پادشاه اسپانیا بوده است معادل ۲ میلیارد یورو تخمین زده می شود. گفته می شود وی و شاهزاده کورینا که اصالتی موناکویی دارد در سفر به بوتسوانا برای شکار فیل در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر آشنا شده‌اند. کتارلوس در سال ۲۰۱۴ به نفع پسرش از سلطنت کناره گیری کرد. دختر او شاهزاده کریستینا نیز پیشتر در یک پرونده متهم به فساد مالی شده بودند که دخترش تبرئه شد اما داماد وی به زندان محکوم شد و در حال حاضر نیز در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

شاهزاده کورینا گفته است که این املاک نه به دلیل علاقه پادشاه به وی بلکه به خاطر تابعیت موناکویی وی به نامش زده شده است. طبق قوانین موناکو اتباع این کشور نیازی به اعلام املاک خود در خارج از کشور و پرداخت مالیات ندارند. وی هم چنین سرویس اطلاعاتی اسپانیا را متهم کرده است که وارد خانه اش شده و اسناد مربوطه را سرقت کرده است.

کاخ پادشاهی اسپانیا هنوز به این ادعاها پاسخی نداده است.پسرعموی شاه سابق نیز که ادعا شده است حساب های بانکی سوئیس به نام وی بوده است از اظهار نظر خودداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی محمدی در سفر یک روزه به شهرستان بشاگرد، با حضور در نشست دادگستری این شهرستان افزود: راه میناب به بشاگرد در ۷ نقطه نیاز به پل دارد ، زیرا با هر سیلاب مسیر بسته می‌شود.
وی گفت: این موضوع در نشست با رئیس قوه قضائیه در بندرعباس بررسی می شود.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
رئيس سازمان زندان های کشور گفت: نبود اداره اسناد و املاک مشکل دیگر شهرستان بشاگرد است و مردم اکنون برای رسیدگی به این امور به شهرستان جاسک مراجعه می کنند.
غلامعلی محمدی افزود: نیاز است سازمان ثبت املاک و اسناد نسبت به استقرار آن در بشاگرد اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم