Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در یادداشتی که در صفحه اینستاگرام وی منتشر شده است، با اشاره به جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیئت دولت دوازدهم درباره مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: جلسه اقتصادی فوق‌العاده که با دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعضای هیئت دولت برگزار شد، نشان‌دهنده آن است که ایشان از مشکلات زندگی مردم و نقاط ضعف اقتصاد کشور کاملاً آگاه هستند و برای حل آنها راهکارهای علمی و عملی و پیگیری جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم انتظار به حقی دارند که کار و انگیزه و روحیه مسئولان، قبل و بعد از این جلسه تفاوت محسوسی داشته باشد و اثر آن را در افزایش تحرک مسئولان و شبانه‌روزی شدن تلاش‌شان برای حل مشکلات ببینند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بسیج همه ظرفیت‌های کشور توسط رهبر معظم انقلاب برای کمک به دولت در جهت ایجاد گشایش در زندگی مردم تأکید کرد که بر این اساس همه دستگاه‌های غیردولتی و عمومی نیز خود را به همکاری با دولت برای افزایش کارآمدی و حل مشکلات موظف می‌دانند.

حجت‌الاسلام رئیسی "تدبیر عالی" رهبری در تأسیس شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان اقتصادی قوا را نشانه دیگری از "کمک بی‌سابقه به دولت برای عبور از مشکلات" دانست و اضافه کرد: مشکلات کنونی اقتصاد کشور ریشه در مسائلی چون فشار نقدینگی و نظام بانکی دارد و ربطی به فشارهای خارجی ندارد. این اشکالات که زندگی و کسب و کار مردم را مختل می‌کند، از گذشته وجود داشته و منشأ مدیریتی دارد.

وی "هشدارهای مهم" در سال قبل درباره "اثرات سوء نقدینگی کنترل‌نشده" را یادآور شد و با بیان اینکه اگر در آن زمان این هشدارها جدی گرفته می‌شد، بازارهای سکه و ارز اینگونه مختل نمی‌شد، افزود: اکنون نیز نباید زمان را بیش از این از دست داد؛ دولت در نقشه راه اقتصاد کشور که بنا به دستور رهبر انقلاب موظف به تهیه آن است، علاج نقدینگی و اصلاح نظام بانکی را در اولویت قرار دهد و با اجرای یک برنامه فوری و البته عالمانه، جلوی آسیب دیدن بیشتر زندگی مردم را بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور با مردم درباره عملیات وعده گفت: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف و محافل علمی، پژوهشی، سیاسی و امنیتی مورد بحث‌ و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور عملیات وعده صادق را موجب غرور ملی دانست و گفت: همه این‌ عملیات را ستودند. این عملیات می‌تواند در سایر حوزه‌ها زمینه رفع مشکلات، اجماع سازی و غرور ملی را به دنبال داشته باشد.

رئیسی تاکید کرد: غزه جلوه نورانیت، مقاومت و ایستادگی،  صبر و دلدادگی به خدا است. پیروز این میدان از نظر همه صاحب نظران سیاسی در دنیا مردم مقاوم فلسطین و ناکامان این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال و شکست شده است؛ یکی از جلوه های این استیصال، حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق است. عملی که بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی بود. بعد از آن رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و این وعده ای که دادند به دست رزمندگان ما تحقق پیدا کرد.

ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد

رئیسی‌جمهور وعده صادق را جلوه بسیار روشن عقلانیت انقلابی دانست و افزود: این عملیات جلوه زیبایی از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود. همه بخش‌ها در این عملیات همکاری داشتند و ثابت کردند ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید با قدرت ظاهر شد؛ البته همواره اعلام کرده ایم این عقلانیت می تواند در همه زمینه‌ها کار را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: در مقابل گفتمان عقلانیت انقلابی، دیپلماسی التماسی قرار دارد. عقلانیت انقلابی گفتمانی است که جواب می‌دهد و تاکنون گفتمان برتر بوده است.

 


به گزارش خبرنگار ایرنا،  نخستین گفت و گوی آیت الله رئیسی با مردم در ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ برگزارشد که واکسن کرونا، ساخت مسکن و رفع مشکل کمبود کالاهای اساسی سه محور مهم در میان سخنان رئیسی بود.

همچنین در ۲۶ مهر ۱۴۰۰ دومین گفت وگوی تلویزیونی رئیسی با مردم برگزار شد که رئیس جمهور به طرح مسأله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، معیشت مردم را با مذاکرات رفع تحریم گره نمی زنیم، پرداخت حقوق کارمندان بدون استقراض از بانک مرکزی گریزی زد.

۱۴ آذر ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی برای سومین بار میهمان نگاه های مردم از قاب تلویزیون بود که واکسن کرونا، رفع کامل دغدغه گرانی کالاهای اساسی و رونمایی از سیاست خارجی «همسایگی» از نکات مهم مطرح شده بود.

کمی بیش از یک ماه و نیم بعد از سومین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، ۵ بهمن ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی برای بار چهارم گفت‌وگوی رودرروی تلویزیونی با مردم داشت، گفت وگویی که این بار از واکسن کرونا فاصله گرفته و تجارت خارجی کشورمان را محل بحث و بررسی قرار می دهد.

پنجمین گفت وگوی تلویزیونی رئیسی را شاید بتوان یکی از مهم ترین گفت وگو های وی با مردم دانست زیرا در جریان این گفت وگو، رئیس جمهور از افزایش مبلغ یارانه ها به نفری ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خبر داد.

رئیس‌جمهور در ششمین گفت‌وگوی مستقیم خود با مردم، شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ پخش شد که توزیع ارز ترجیحی بر سر سفره مردم، مقابله دولت سیزدهم با تورم ماهانه ۶۰ درصد و کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، اجرای اصلاحات اقتصادی با اجماع تمام مسئولان و دست‌اندرکاران، مقابله جدی با تخلفات افزایش بی ضابطه قیمت‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی، توسعه روابط همسایگی با هدف افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و دنبال کردن اهداف و برنامه‌های قانون جوانی جمعیت، از مهمترین محورهای صحبت‌های بی‌واسطه آیت‌الله رئیسی با مردم بود.

هفتمین گفت وگوی تلویزیونی آیت الله رئیسی که تاریخ چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ انجام شد، پر از نکات سیاست خارجی دولت سیزدهم بود. رئیس جمهور در هفتمین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم به تشریح نتایج و دستاوردهای حضور خود در دو نشست مهم سران شانگهای و مجمع عمومی سازمان ملل و نیز تحلیل رخدادهای روزهای اخیر کشور و تاکید بر استقبال از نقد و اعتراض و عدم پذیرش آشوب و اغتشاش پرداخت.

آیت‌الله رئیسی ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در هشتمین گفت‌وگوی زنده خود با مردم کشورمان به دغدغه دولت نسبت به نوسانات قیمت‌ها و تلاش در جهت رفع آن، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق بانک مرکزی، عدم تاخیر در پرداخت یارانه و حقوق کارکنان دولت علی‌رغم همه مشکلات، مدیریت و منابع و مصارف، عقب نبودن دولت از وعده ایجاد اشتغال و تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال، تعهد و اقدامات دولت در زمینه مبارزه با فساد، همت دولت در تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده مسکن و تحقق اقدامات مثبت دولت در ارتقای کیفیت فضای مجازی و طرح فراگیر و چند لایه اجتماعی برای کاهش هزینه‌های درمانی اشاره کرد.

 

در حال تکمیل ....

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی