Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی در این استان با محوریت آشپزی ایرانی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری غذا خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علیرضا دباغ عبداللهی روز سه شنبه گفت: این جشنواره در بازه زمانی سه تا پنجم مرداد سال جاری شامل بخش های مسابقات استعدادیابی آشپزی، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و اهدای جوایز نفیس به برندگان برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: جوایز نفیس نقدی از جمله 30 میلیون ریال برای نفر اول ، 20 میلیون ریال برای نفر دوم و 10 میلیون ریال برای نفر سوم در بخش استعدادیابی آشپزی عمومی پیش بینی شده و این رقابت فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل است.
او افزود: در بخش مراکز عرضه غذا و آشپزان حرفه ای ضمن ارائه گواهی نامه معتبر و حضور در رقابت ملی به عنوان مراکز مورد تایید در کتاب معرفی آشپزان و مراکز عرضه معتبر غذا برای بهره مندی صنعت گردشگری منتشر خواهد شد.
او از علاقه مندان خواست برای ثبت نام و شرکت در جشنواره با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به شماره 04533252707 و یا 09147063293 تماس بگیرند.
آبگوشت ، چیغیرتما ، آش دوغ ، آش شیر ، ترشی قورمه ، دمی ‌یارما ، تاس‌ کباب ، گیلدیک آشی (نسترن وحشی) ، یرکوکی خورشی (خورشت هویج) ، دلمه ، کوفته ، کوکو و خشیل از جمله غذاهای سنتی استان اردبیل است.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره اردبيل غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت

پروژه راه آهن اردبیل این روز‌ها در حالی مراحل نهایی را طی می‌کند که در جریان پیگیری‌های هفتگی سید حامد عاملی استاندار اردبیل برای تامین مالی این پروژه مهم ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیگیری رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، جزو برنامه‌های هفتگی سید حامد عاملی، استاندار اردبیل است که این برنامه در سال جدید هم ادامه یافت.

در جریان این پیگیری‌ها برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

پروژه راه آهن اردبیل که نزدیک به ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است، این روزها در مراحل نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل