Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@12:28:40 GMT

آیا کاهش وزن می تواند مشکل خروپف را حل کند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۸۱۴۹

آیا کاهش وزن می تواند مشکل خروپف را حل کند؟

  مسلما خودتان می توانید تشخیص دهید که به کاهش وزن نیاز دارید اما کاهش وزن چگونه می تواند به بهبود خوابتان کمک کند؟ و برای رسیدن به این بهبودی چه مقدار وزن باید کم کنید؟ کاهش وزن می تواند تاثیرات مثبتی روی مشکلاتی چون خروپف و آپنه خواب داشته باشد و منجر به خوابی با کیفیت بهتر شود. در ادامه به شما می گویم کاهش وزن چگونه می تواند کیفیت خوابتان را بالا ببرد و جلوی آپنه خواب را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.

اضافه وزن می تواند خوابتان را خراب کند

برای کسانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند این مشکل می تواند به قیمت از بین رفتن خواب و سلامتشان تمام شود. بزرگترین تاثیر اضافه وزن روی خواب می تواند در تنفس باشد: داشتن اضافه وزن به وضوح با آپنه خواب در ارتباط است، مشکلی که در آن مسیر تنفسی بالایی در طول خواب مسدود می شود. این مشکل حتی می تواند مسیر تنفسی را مقاوم کند. آپنه خواب عواقب جدی دارد از جمله سندروم تند تنفسی چاقی که حتی می تواند باعث سکته مغزی و مرگ ناگهانی شود.

با آب کردن وزن اضافی، می توانید تنفس و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشید. طبیعی کردن سطح اکسیژن و دی اکسید کربن در طول خواب و بیداری ممکن است. با حل مشکل آپنه خواب می توانید عملکرد تنفسی و قلب را نیز بهبود دهید. این کار می تواند مزایای غیر قابل انتظاری نیز داشته باشد از جمله بهبود فشار خون و قند خون.

آیا کاهش وزن می تواند مشکل خروپف را حل کند؟

تحقیقات نشان داده کاهش وزن مسلما می تواند به بهتر شدن مشکل خروپف کمک کند. در یک تحقیق که روی 20 فرد چاق با مشکل خروپف سنگین انجام شد، محققان متوجه شدند این افراد پس از کاهش حدود 4 کیلو از شدت خروپفشان کاسته شده است. در تفرادی که توانسته بودند وزن بیشتری کم کنند خروپف به کلی از بین رفته بود. با این حال برخی افراد هستند که خروپفشان با کاهش این مقدار وزن نیز همچنان ادامه دارد.

با این حال بیشتر افرادی که وزن کم می کنند می توانند خروپف خود را کاهش دهند اما این کار ضرورتا به همه کمک نمی کند. ممکن است فاکتورهای دیگری نیز وجود داشته باشند که با خروپف در ارتباط هستند از جمله مشکلات آناتومی مانند انحراف سپتوم بینی. با این اوصاف کاهش وزن هدف خوبی است که هم به خواب بهترتان کمک می کند و هم سلامت کلی بدنتان را تضمین می کند.

چه مقدار وزن باید کم کنم؟

راه قابل اعتمادی وجود ندارد که بشود تعیین کرد برای نتیجه گرفتن چه مقدار وزن باید کم کنید، چون مورد به مورد افراد با یکدیگر متفاوتند. بهتر است درباره اهدافتان با پزشک صحبت کنید تا بهترین مسیر را برایتان مشخص کند. به صورت کلی کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن به بهبود سلامت بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن و چاق کمک می کند. بسته به مقدار اضافه وزن کاهش وزن تاثیرش روی سلامت کمتر یا بیشتر می شود.

اگر دچار چاقی مفرط هستید با وزن کنونی تان بیشتر از ۵۰ درصد بالای وزن ایده آلتان ممکن است با محدودیت های ورزشی روبرو شوید. شاید بهتر باشد از طرق مختلف به کاهش وزنتان بپردازید از جمله:

برنامه غذایی

کم کردن کالری، کاهش مقدار غذا در هر وعده، استفاده نکردن از فست فودها و افزایش خوردن میوه و سبزیجات و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده. بسیاری با استفاده از یک برنامه غذایی سازمان یافته شده می توانند خیلی راحت نتیجه بگیرند.

ورزش

با پزشکتان مشورت کنید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. ورزش هایی که شدتشان پایین است مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا کردن می توانند بسیار مفید باشند. برخی افراد ایروبیک یا یوگا را دوست دارند. ورزش هایی که شدتشان بالاتر است مانند دویدن می توانند مقدار زیادی کالری بسوزانند اما با وزن بالا فشاری که روی مفاصل می آید بیشتر است. اگر باشگاه رفتن باعث انگیزه تان می شود حتما این کار را بکنید. در باشگاه به وسایلی دسترسی پیدا می کنید که فراهم کردنشان در خانه خرج و فضای زیادی لازم دارد.

تغییرات رفتاری

گاهی غذا راهی است که با استفاده از آن خود را از استرس دور می کنیم. وقتی از نظر خلق و خو در وضعیت خوبی نیستیم و یا احساس استرس می کنیم، ممکن است به سراغ چیزی برویم که باعث شود احساس بهتری داشته باشیم. ممکن است عاداتی مربوط به میان وعده ها داشته باشیم که مقدار کالری دریافتی مان را افزایش می دهند. هنگامی که سرکار هستیم ممکن است شیرینی جات یا نوشیدنی های پرکالری مصرف کنیم تا در طول روز انرژی داشته باشیم. به این شکل در طول روز کالری ها روی هم انباشته می شوند و باعث افزایش وزن می شوند. با تغییر این رفتارهای غذایی و اضافه کردن فعالیت می توانید وزن خود را کاهش دهید.

در برخی موارد افراد برای اینکه بتوانند وزن کم کنند اقدام به عمل هایی می کنند تا حجم معده کم شود و نتوانند زیاد غذا بخورند. عمل جراحی بدون خطر و عوارض نیست بنابراین در تصمیم گیری عجله نکنید. تغییر در عادات غذا خوردن و یادگیری سالم غذا خوردن بهترین راه برای مقابله با اضافه وزن و چاقی است.   منبع: کرمانی 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاغری چاقی کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوال پر تکرار؛ بالاخره قبل از خواب آب بنوشیم یا نه و چرا؟

دانشمند برجسته خواب هشدار داده است که نباید قبل از خواب آب بنوشید زیرا در واقع می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی شود.

ایسنا در خبری نوشت:اشلی هاینزورث، توضیح داد در حالی که باید در طول روز هیدراته باشید، نوشیدن بیش از حد آب قبل از خواب می‌تواند ایده بدی باشد.

نوشیدن آب قبل از خواب می‌تواند الگوی خواب شما را مختل و در واقع سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. این متخصص گفت که ساعت داخلی بدن ما عملکردهای مختلفی را کنترل می‌کند که شامل میزان مایعات بدن ما نیز می‌شود.

آب رسانی زودتر در روز برای اطمینان از اینکه بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات و کاهش احتمال اختلالات در طول شب را دارد، بسیار مهم است اما وی هشدار داد که نوشیدن آب زیاد قبل از خواب باعث می‌شود کلیه‌های شما ادرار بیشتری تولید کنند و شب هنگام برای رفتن به سرویس بهداشتی بیدار شوید.

این مورد می‌تواند چرخه طبیعی خواب شما را مختل کند که به نوبه خود در دراز مدت به سلامت شما آسیب می‌رساند.

اشلی همچنین هشدار داد که وقفه در هنگام خواب می‌تواند از خواب عمیقی که بدن شما برای سلامت ذهنی و جسمی به آن نیاز دارد جلوگیری کند.

وی افزود: اختلال مداوم در چرخه خواب ما، به ویژه در طول شب تهدید جدی برای سلامت کلی ماست و منجر به افزایش استرس، اختلال در عملکرد شناختی، ضعف سیستم ایمنی و حتی افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند مشکلات قلبی عروقی و دیابت شود. زمان آن رسیده است که به خاطر رفاه خود استراحت بدون وقفه را در اولویت قرار دهیم.

اشلی بهترین زمان از روز برای مصرف آب را بیان کرد: هیدراتاسیون خود را از صبح زود شروع کنید و مصرف آن را در طول روز ثابت نگه دارید. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به جبران آب بیش از حد در بعد از ظهر خواهید داشت.

وی همچنین کاهش مصرف مایعات را با نزدیک شدن به زمان خواب پیشنهاد کرد و گفت: در ۲ ساعت منتهی به زمان خواب، به تدریج مایعات مصرفی خود را کاهش دهید. این عملکرد به بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات را می‌دهد.

همچنین توصیه شده است که قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا می‌تواند خواب شما را مختل کند. این نوشیدنی‌ به‌ عنوان دیورتیک (ادرارآور) عمل می‌کند و تولید ادرار را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود مصرف آن را به خصوص در ساعات قبل از خواب محدود کنید.

اشلی همچنین تاکید کرد که چقدر مهم است که روال خوب نوشیدن آب برای بهینه‌سازی چرخه خواب خود ایجاد کنید.

او گفت: ایجاد روتین هیدراتاسیون مطابق با ریتم بدن شما کلیدی است. به تشنگی به خصوص در اوایل روز به سرعت واکنش نشان دهید زیرا باعث یکنواختی مصرف و کاهش مصرف بیش از حد قبل از خواب می‌شود.

این دانشمند افزود: فقط میزان نوشیدنی شما مهم نیست، بلکه زمان و نحوه تناسب آن با روز شما مهم است با اتخاذ روال ذهنی، می‌توانید کیفیت خواب و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید.

دیگر خبرها

  • یک سوال پر تکرار؛ بالاخره قبل از خواب آب بنوشیم یا نه و چرا؟
  • هشدار دانشمندان درباره نوشیدن آب قبل از خواب
  • قبل از خواب آب ننوشید
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • روش تخلیه قند اضافه از بدن در ۳ روز
  • روش‌های موثر مصرف سیب برای کاهش وزن
  • چند راهکار ساده خانگی برای حل مشکل خروپف