Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وبسايت گجت نيوز - کيا عليپور: جزيره شلي (Shelly Island) به تازگي در نزديکي ساحلي در کاروليناي شماليِ (North Carolina) آمريکا پديدار شده است که با وجود ظاهر خيره‌کننده‌اش، مکاني بسيار خطرناک براي اکتشاف به شمار مي‌رود.

به گزارش روزنامه ويرجينيان پايلوت (Virginian Pilot)، اين جزيره که از جنس شن و ماسه است، 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 کيلومتر طول و 146 متر عرض دارد و تنها در طول چند هفته‌ي گذشته از سطح اقيانوس بيرون زده است. يکي از اولين کساني که متوجه ظاهر شدن اين جزيره در ساحل باکستونِ (Buxton) کاروليناي شمالي شد، جانت ريگِن بود که با پسر 11 ساله‌اش براي جمع‌ کردن صدف به اين ساحل رفته بود؛ به دليل وجود صدف‌هاي زيباي در ساحل باکستون و منظره‌ي خيره‌کننده‌اي که اين مادر و پسر با آن مواجه شدند، پسر ريگن نام اين مکان را جزيره شلي گذاشت. جزيره شلي که جزو منطقه‌ي حفاظت‌شده کِيپ هاتراس (Cape Hatteras) است، در ماه آوريل شروع به رشد کرد و تا تعطيلات روز يادبود (Memorial Day) به سايز کنوني‌اش رسيد.




ظاهر اعجاب‌انگيز جزيره شلي در کنار نوظهور بودن‌ آن باعث مي‌شود که علاقه‌مندان زيادي براي کشف اين مکان ناشناخته به کاروليناي شمالي بيايند و تلاش کنند که خود را به اين جزيره‌ي زيبا برساند؛ اما بيل اسميت رئيس سازمان NCBBA، معتقد است که اکتشاف جزيره شلي مي‌تواند کار خطرناکي باشد. سازمان NCBBA که در زمينه‌ي محيط ‌زيست فعاليت مي‌کند، به علاقه‌مندان هشدار داده است که از ورود به اين جزيره خودداري کنند.

ساحل باکستون مدت زيادي است که به عنوان محلي مناسب براي ماهيگيري شناخته مي‌شود؛ به همين دليل، در زير سطح جزيره شلي تعداد بي‌شماري قلاب ماهيگيري وجود دارد که جابجايي در اين جزيره را خطرناک مي‌کنند. از طرف ديگر، کوسه‌ها و آبزيان مرگ‌آفرين ديگري هم در آب‌هاي ساحل زندگي مي‌کنند و در فاصله‌ي 15 متري بين جزيره شلي و ساحل باکستون، يک جريان قوي و خطرناک ايجاد شده است که رسيدن به اين جزيره را از آنچه که هست، سخت‌تر مي‌کند.

اسميت در همين رابطه مي‌گويد:

حمله‌ي کوسه‌ها يکي از مشکلات موجود است، اما خطر غرق‌شدگي در اين منطقه نگراني اصلي ماست.




به دليل مشکلات ذکرشده براي رسيدن به جزيره شلي، عکاسي با نام چاد کاچرا (Chad Koczera) با استفاده از يک پهپاد تصاوير موجود از اين مکان زيبا را تهيه کرده است؛ البته به گزارش ويرجينيان پايلوت، تاکنون افراد شجاع‌تري بوده‌اند که در چند هفته گذشته دست به اقداماتي براي رساندن خود به اين جزيره زده‌اند.




به گزارش مسئولان منطقه‌ي حفاظت‌شده کِيپ هاتراس، خط ساحلي باکستون به دليل وجود امواج قوي و طوفان‌هاي شديد، دائما در حال تغيير است؛ پس انتظار مي‌رود که در طول يک يا دو سال آينده به نسبت شرايط موجود، جزيره شلي از آنچه که هست بزرگ‌تر شود و يا کمي به زير آب فرو رود.

با وجود تمامي هشدارها، همچنان افرادي هستند که خطرات موجود را به جان مي‌خرند و سعي مي‌کنند خود را به جزيره‌ي شلي برسانند؛ ديويد هالاک (David Hallac)، از مديران مناطق حفاظت‌شده آمريکا خطاب به اين افراد مي‌گويد:

بهتر است که براي رسيدن به جزيره شلي از وسايل قايقراني مناسب استفاده شود و افراد باتجربه‌اي که با امواج و جريان‌هاي قوي آب آشنا هستند، اين کار را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از خوزستان زیبا+فیلم

استان خوزستان با تمدن ۹۰۰۰ ساله و طبیعت بی‌نظیر خود، یکی از پرطرفدارترین استان‌های جنوبی کشورمان است. شهرهای این استان جنوب غربی کشورمان، با مردم خونگرم و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، هر ساله به خصوص در بهار و پاییز میزبان مسافران از سرتاسر کشورمان هستند.

 اهواز مرکز استان خوزستان، آبان، ایذه، اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، خرمشهر، مسجد سلیمان، بهبهان، رامهرمز، باغملک و ... شهرهای این استان بزرگ کشورمان هستند که هر یک دیدنی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

 برای تماشای دیدنی های خوزستان باید برنامه چند روزه برای سفر به این شهر در نظر بگیرید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم