Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@04:14:37 GMT

اعتراف «خاویر سولانا» درباره کودتای ترکیه حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۸۲۱۴

اعتراف «خاویر سولانا» درباره کودتای ترکیه حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اینکه در توئیتر «خاویر سولانا» دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراف وی درباره اطلاع از کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در ترکیه و عدم کمک به آنکارا انعکاس رسانه ای یافت، روزنامه تقویم چاپ ترکیه اعلام کرد که متن مذکور توسط گروهی بر توئیتر شخصی وی قرار داده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام این روزنامه، گروه موسوم به «آی‌ییلدیز» به این اقدام مبادرت ورزیده بود.

لازم به ذکر است، در توئیت دبیرکل اسبق ناتو آمده بود: می دانستیم که در ۱۵ جولای (سال۲۰۱۶ میلادی) قراراست در ترکیه کودتائی روی دهد؛ اما به ترکیه کمکی نکردیم. به همین دلیل نیز است که ناتو باید از آقای اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) عذرخواهی کند.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است.

کد خبر 4349744

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه خاویر سولانا رجب طیب اردوغان کودتای 2016 ترکیه ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ روسیه رژیم صهیونیستی سوریه ایران عراق فلسطین ناتو عربستان سعودی افغانستان ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه، بخشی از تسلیحات جنگی آمریکایی و غربی را که در جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو به نمایش گذاشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در آستانه نهم ماه می سالروز پیروزی اتحادجماهیر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم، نمایشگاهی از ادوات سنگین نظامی و تسلیحات جنگی اهدایی آمریکا و ناتو، که در عملیات ویژه نظامی به غنیمت گرفته شده، در پارک پیروزی مسکو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با عنوان «روسیه در برابر تمام قدرت‌های جهان»، انواعی از تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌های لئوپارد آلمانی، آبرامز و بِرَدلی آمریکاییِ، مکس فرانسوی، خودرو‌های زرهیِ انگلیسیِ، استرالیایی و ایتالیایی، سامانه توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، مین‌های ضد تانک، موشک‌های کوتاه برد تاکتیکی، تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی و عملیاتی به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه همچنین انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط ۱۱ کشور از جمله آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، استرالیا، سوئد، فنلاند، جمهوری چک و آفریقای جنوبی به اوکراین به چشم می‌خورد.

در همین حال سیل کمک‌های مالی و تسلیحاتی امریکا و کشور‌های عضو ناتو به اوکراین همچنین ادامه دارد و در شرایطی که بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین به تصویب رسیده، وزیر خارجه انگلیس در سفر به کی‌یف گفت؛ اوکراین حق دارد با سلاح‌های بریتانیایی به خاک روسیه حمله کند.

دیوید کامرون با اشاره به استفاده اوکراین از تسلیحاتی که لندن در اختیار آن قرار داده است، گفت: «اوکراین این حق را دارد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تاکید کرده بود که ارسال سلاح، پول، مزدوران و مشاوران نظامی خارجی غربی به کی‌یف کمکی به نیرو‌های اوکراینی نمی‌کند و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین «با آتش بازی می‌کنند»

وی تاکید کرد: هر محموله حاوی تسلیحات به اوکراین به هدف قانونی برای نیرو‌های روسیه تبدیل خواهد شد.

آنچه بیش از همه روس‌ها را نگران کرده است، احتمال اعطای موشک‌های دوربرد تاکتیکی به اوکراین است.

مسکو ضمن هشدار به آمریکا و ناتو درباره ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین اعلام کرده است، اعطای چنین تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند خطر درگیری هسته‌ای را افزایش و میدان جنگ را به سراسر جهان گسترش دهد.

اظهارات: 
۱-سرهنگ روسلان سایفولین، مدیر اجرایی نمایشگاه
۲-ستوان ایگور کابایف، راهنمای نمایشگاه
۳-شهروند روسی


دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل منچسترسیتی (2016/5/4) / فیلم
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • صعود اتلتیکو مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب شکست 2-1 مقابل بایرن مونیخ (2016/5/3) / فیلم
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • ماجرای کشف جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد