Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@19:06:43 GMT

برای رفع قرمزی پوست چکار کنیم ؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۸۵۰۸

برای رفع قرمزی پوست چکار کنیم ؟

  این ضایعه بیشتر در فصل تابستان رایج است، اما در زمستان نیز ممکن است رخ دهد. علت این قرمزی و خارش، بسته شدن منافذ پوست بر اثر تعرق زیاد است. هنگامی که عرق به جای آنکه تبخیر شود درسطح پوست گیر می‌کند، پوست حساس و قرمز می‌شود. به همین دلیل این مشکل در نواحی گردن، شانه‌ها، زیر بغل و کمر رایج‌تر است. به نقل از ایران بانو بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عوامل تحریک کننده

پوشیدن لباس‌های زیاد و بسیار گرم در زمستان که باعث تبخیرنشدن عرق می‌شود عامل بروز این مشکل در زمستان است. پوشیدن لباس‌های نایلونی و گرم، استفاده از محصولات آرایشی چرب و ورزش‌های سنگینی که همگی باعث تعرق زیاد می‌شوند از دیگر عوامل تحریک‌کننده این عارضه‌اند. نوزادان بیشتر در معرض این مشکل هستند چرا که غده‌های تعریقی آن‌ها هنوز کامل شکل نگرفته و احتمال بسته شدن منافذ پوست شان بیشتر است. به همین دلیل در پوشاندن لباس به نوزادان باید دقت زیادی کرد.

نشانه‌های رایج

قرمزی پوست، تاول‌های ریز و سوزش و خارش ناحیه‌ای پوست نشان از گرفتگی منافذ پوست دارد. با اینکه این مشکل چندان جدی نیست، اما باید درمان شود.

درمان‌های ساده

جو پرک شده یا اوت میل: می‌توانید جو له شده و مخلوط شده با کمی آب را به‌صورت اسکراب بر ناحیه آسیب دیده بزنید. اوت میل از پوست لایه‌برداری می‌کند و برای برطرف کردن سوزش و خارش بسیار مؤثر است.

آرد نخودچی: ۳-۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی را با مقداری آب و گلاب ترکیب کنید تا خمیر شود و آن را به نواحی آسیب دیده بزنید. این ترکیب پوست را پاکسازی و آرام می‌کند.

جوش شیرین: ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید تا محلولی رقیق به‌دست آید. یک دستمال را به این محلول آغشته کرده و به پوست بمالید. بگذارید محلول چند دقیقه روی پوست بماند. خاصیت ضد باکتریایی جوش شیرین مانع از ایجاد عفونت در پوست آسیب دیده می‌شود.

سیب زمینی: برش‌های یک سیب زمینی خام را روی پوست ملتهب گذاشته و برای ۱۵-۱۰ دقیقه نگه دارید. این کار سوزش و خارش را کم کرده و پوست را نرم می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت مراقبت از پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست

یک متخصص طب سنتی درباره طراوت و شادابی پوست صحبت کرد و گفت: اگر پوست رطوبت غریزی مناسبی داشته باشد، شفاف و باطراوت به نظر می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت