Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان در مشهد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، صبح امروز همایش تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان با حضور آیت الله نوری همدانی، آیت الله علم الهدی، سردار غیب پرور و رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد شروع به کار کرد و این نخستین دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه تا 28 تیرماه در مشهد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گذشت چهل سال، انقلاب در میانه راه است

 

در ابتدای این مراسم آیت‌الله علم الهدی اظهار کرد: این دوره توفیقی است که نصیب علمای ما شده است و امیدواریم در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه بیش‌ترین کمال استفاده را ببرید.

 

وی افزود: اکنون که در محضر آیت‌الله نوری همدانی هستیم، این شخصیت بزرگوار یک راهبرنده و راهگشای حوزه علمیه قم در مقطع مهم انقلاب اسلامی هستند اما آنچه بر همه روشن است موضوعیت خاص رهنمودهای ارزشمند ایشان طی انقلاب است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شخصیت سازنده آیت‌الله نوری همدانی، گفت: منظر اول شخصیت مرجعیت و انقلابی وی در عصر حاضر دارای جنبه حجیت است و جهت دوم تجربه بسیار با عظمت و با اهمیتی که مخصوص ایشان است در طول انقلاب به‌عنوان استاد برجسته حوزه علمیه قم بودند.

وی ادامه داد: روزی که امام خمینی در تبعید و جدایی از حوزه علمیه قم بودند و انقلاب مسیر مبارزه‌اش را ادامه می‌داد، ایشان به‌عنوان استاد برجسته حوزه علمیه قم مورد رجوع طلاب بودند.

 

علم الهدی با اشاره به مسیر حرکت انقلاب اسلامی، بیان کرد: جریان انقلاب در ابتدا هم منحصر در مبارزه بود و هم‌محور انقلاب مبارزه بود، در طی این چهل‌ساله بعد از انقلاب اسلامی آنچه به آن رسیده‌ایم این است که در میانه راه هستیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص اینکه انقلاب به پایان راه نرسیده است، عنوان کرد: آنچه امروز باوجوداین جریانات و حوادث درک می‌شود مثل آن روزی از انقلاب است که علمایی مانند آیت‌الله نوری همدانی خط انقلاب را هدایت می‌کردند و امروز نیز باید تمام علما این مسیر را ادامه دهند.

اساتید بسیجی در صدر جبهه مبارزه علیه دشمن قرار دارند

 

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در ادامه این مراسم اظهار داشت: معارف فقهی اسلامی به 10 دسته تقسیم می‌شود، نخستین آن معارف اعتقادی و ایمانی بوده که باید با استدلال و دلیل ثابت شود.

وی افزود: در مورد دسته نخست افراد هر تردیدی داشته باشند باید با دلیل و برهان مجهز باشیم تا وی را به یقین برسانیم، پس از آن معارف عبادی حائز اهمیت هستند، به عبارتی عادت رابطه انسان با خداوند متعال را تحکیم می‌کند، سومین دسته مذکور نیز معارف فقهی اخلاقی است، مسئله اخلاق در هدایت و سازندگی انسان‌ها بسیار اثرگذار است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: معارف اقتصادی در دسته بعدی قرار دارند، اقتصاد بسیار حائز اهمیت شمرده می‌شود و باید مدیریت صحیحی بر آن صورت گیرد تا فقر و ظلم از میان برود، در واقع باید در این امر تخصص و مهارت داشته باشیم، باید مسئله بانک‌ها برای شما فقها مهم باشد.

وی خاطر نشان کرد: معارف فقهی مدنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، رساله حقوق امام سجاد (ع) راه و کیفیت معاشرت را به ما نشان داده و حقوقی را معین کرده است، دسته بعدی، موارد فقهی سیاسی است، اسلام با سیاست توام است، سیاست یعنی مدیریت جامعه، قرآن جلوه سیاسی زیادی دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به معارف فرهنگی به عنوان معارف دسته هفتم اظهار داشت‌: آیت‌الله علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌گوید در قرآن 300 آیه مردم را به رشد فرهنگی‌، سیاسی‌، اسلامی دعوت می‌کند. فرهنگ شیعه فرهنگی غنی و خاصی است ما نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه داریم. ما معتقدیم بدون ولایت هیچ عملی قبول نیست. 

وی با اشاره به معارف حکومتی عنوان کرد‌: حکومت گرداننده امور است و اسلام توجه ویژه‌ای به این امر دارد و می‌گوید حکومت باید حکومت صالح باشد و این حکومت دارای شرایطی است. مسئله ولایت‌فقیه از خصوصیات مهم و ویژه حکومت اسلامی است و از الفبای اسلام است.

مرجع عالقدر شیعه با اشاره به مسائل قضائی اسلامی  و معارف جهادی و امر به معروف و نهی از منکر افزود: جهاد سه شکل است نخستین شکل جهاد دعوت کفار به اسلام با شرایط خاص آن و جهاد به‌معنای دفاع و سوم، جهاد جلوگیری از فساد و قتال  است. آمریکا، اسرائیل و ایادی آنها تمام عزم خود را جزم کردند برای کوبیدن و نابودی اسلام، انقلاب اسلامی امروز که انعکاس اسلام صدر اسلام است دشمن‌های زیادی دارد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند انقلابی باشید و انقلابی بمانید و این مهم در حوزه‌های ما دو چندان اهمیت دارد. امروز مسیر ما بسیار روشن و اساتید بسیجی ما، در صدر جبهه مبارزه علیه دشمن قرار دارند.

 

آمریکایی‌ها می‌خواهند مقاومت و ایستادگی را از ما بگیرند/ جمهوری اسلامی هیچ‌گونه مماشاتی با مفسدان اقتصادی ندارد

 

سردار غلامحسین غیب پرور ظهر امروز در همایش تعالی بسیج اساتید و طلاب  که در مجتمع فرهنگی ولایت مشهد برگزار شد با اشاره به نقش علمای دین در انقلاب اظهار کرد: علمای دینی همواره در خط مقدم انقلاب اسلامی بوده و باید دستاوردهای انقلاب را با مردم در میان بگذارند، وقتی می‌گوییم باید انقلابی عمل کنیم یک فقره از بیان حقانیت نظام است.

 

وی افزود: ترامپ دیروز اقرار کرده بود که ما از اغتشاشات داخل ایران حمایت می‌کنیم و این یعنی یک امپراتوری خبری تبلیغی بزرگ در دنیا علیه ایران ایجاد شده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه افق آینده انقلاب اسلامی یک افق روشن و شفاف است زیرا این وعده الهی است، گفت: قرآن در ادامه می‌فرماید در این راه نباید ترس و واهمه به خود راه دهیم زیرا ما چهل سال است که در این مسیر در حال مبارزه‌ای با پیش‌قراولی علما هستیم.

وی ادامه داد: شرط مقابله با دشمن و موفقیت در این راه نیز ایمان به راهی است که در آن قدم گذاشته‌ایم، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک نمونه کوچکی از محرم 61 هجری قمری است و شهدای ما شاگردان حقیقی امام حسین(ع) بودند و اکنون وظیفه ما ادامه این راه است.

 

سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه ما از برخی مسائل داخل نیز دلخور و ناراحت هستیم، بیان کرد: برخی از مشکلاتی که در داخل کشور برای ما مسئله ایجاد کرده است و مردم ناراضی‌اند باید حل شود؛ اینکه می‌گوییم تا پای جان پای انقلاب هستیم هم به معنی تائید همه سیاست‌های مدیران کشور نیست.

 

وی تصریح کرد: هدف اصلی دشمن کوتاه آمدن و دست کشیدن مردم مسلمان ایران از دین است و آن‌ها نیز از باطل خود دست نخواهند برداشت، باطل کنونی آن‌ها نیز در حال حاضر حمله‌های اقتصادی است.

 

رئیس سازمان بسیج با اشاره به احتکار و ماجرای طلا و سکه و ارز، تأکید کرد: در برخورد با مفاسد اقتصادی باید چهره قدرتمند نظام نشان داده شود و مردم بدانند که جمهوری اسلامی هیچ‌گونه مماشاتی با مفسدین اقتصادی نداشته و نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر که توسط منافقین در برخی از شهرهای کوچک اتفاق افتاد، بیان کرد: شهری مانند کازرون که 1000 شهید به انقلاب هدیه کرده است و پیش از انقلاب نیز جزو یازده شهر حکومت‌نظامی شاه بود منافقین به آن نفوذ کرده‌اند تا سو استفاده کرده و مردم ولایت مدار این خطه را تحریک کنند.

 

سردارغیب پرور در پایان دو مهم را جزو وظایف نیروهای انقلاب برشمرد و گفت: استقامت و توکل در راه آرمان‌های انقلاب شاه‌کلید پیروزی است و آمریکایی‌ها می‌خواهند مقاومت و ایستادگی را از ما بگیرند و ما باید روی این نکته اصرار کنیم تا پیروز شویم.

 

وظیفه حوزه و دانشگاه حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی است

 

در ادامه این مراسم سردار محمدرضا حسنی آهنگر با اشاره به اهمیت نقش اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، اظهار کرد: حضرت آقا همواره از حوزه و دانشگاه طلب ایجاد تمدن نوین اسلامی را داشته اند و دانشگاه امام حسین (ع) در راه انجام این مهم تلاش کرده است.

 

وی افزود: هدف انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی (ره) عدم سکون انقلاب در ایران بوده و امام انقلاب را نقطه شروع ظهور حضرت ولی عصر (ع) می دانند و معتقدند این علم باید به ایشان برسد.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه هم اکنون مقام معظم رهبری نیز مسیر امام خمینی (ره) را در حال پیشروی هستند، گفت: رهبر انقلاب هدف انقلاب را ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان می کنند و در این مسیر حوزه علمیه نقش اصلی را دارد و روحانیون و دانشگاهیان در میدان اصلی هستند.

 

وی افزود: رهبری بعد از علما این مطالبه را از دانشگاهیان و روسای دانشگاه ها مطالبه کردند و ایجاد یک مسیر مناسب برای تبیین معارف دینی را خواستار شدند تا در بستر این جامعه، اقتصاد، علم و دین پویا باشد.

 

حسنی آهنگر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک الگو قلمداد می شود، بیان کرد: ما خواه و ناخواه باید برای کشورهای اسلامی الگوی مبارزه بدهیم زیرا کشورهای اسلامی از ما این مدل را می خواهند و این همان تمدن نوین اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب یک مسیر 20 ساله را برای برتری جمهوری اسلامی در نطقه ترسیم کرده اند که الحمدالله تا حدودی به آن رسیده ایم و یک مسیر 50 ساله نیز برای برای برتری جهانی پیش رو خواهیم داشت.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به نیازهای تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: مدیران و فرماندهای انقلابی، فکرهای کارآمد برای علم و فناوری که خروجی های حوزه  دانشگاه هستند نیازهای امروز جامعه برای تحقق مراحل پنج گانه انقلاب هستند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه حوزه و دانشگاه آن طور ک باید مطابق میل و خواسته رهبری عمل کند رفتار نکرده است اما اید تلاش کنیم تا دانشگاه و حوزه هایی مطابق خواسته رهبری تهیه کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: به فضل الهی در ایامی به سر می‌بریم که خداوند متعال به جبهه اسلام نصرت آشکار و فتح مبین خود را جاری کرد و خداوند به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرت‌های الهی در این شرایط خطیر، حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: همه می‌دانند که ما یک جهاد بلا وقفه و یک جنگ توقف ناپذیر و پیوسته‌ای را ظرف دهه‌های اخیر با نظام استکباری و با خلفا و شرکای او در ائتلاف‌های متنوع داشته‌ایم، دشمن ذخایری از راهبردهای متنوع را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژی‌ها در اشکال مختلف و در سال‌ها و دهه‌های گذشته علیه انقلاب شکوهمند و نظام مقدس ما استفاده کرد.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمن همه جهات نبرد را گشود و همه راه‌های غلبه بر نظام را آزمایش کرد، تمام این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند، در هیچ جایی دشمن از دشمنی خود کوتاهی نکرد، نه در افق زمان، نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل، دشمن با همه ابزارها از جمله جنگ خارجی، پدیده سرسختانه تحریم اقتصادی، ترور، نبردهای تکفیری، جنگ‌های اطلاعاتی، فتنه‌های امنیتی، تهاجمات فرهنگی و جنگ‌های رسانه‌ای به میدان آمد و همه راه‌ها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطرات جدی مواجه کرد.

جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود

سرلشکر سلامی اظهار کرد: تاریخ سراغ ندارد که کشوری در چهار و نیم دهه در معرض جنگ‌های سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی فرهنگی نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد و در بعد از این مدت در مقتدرترین مسلط‌ترین و قوی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد.

وی افزود: هیچ چیزی جز جاری شدن سنت‌های الهی نمی‌تواند توجیه گر این واقعیت شگفت انگیز باشد، همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ قوی‌تر شد، همه کشورهای دنیا با تحریم تخریب می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با تحریم ساخته شد، همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی می‌شوند اما جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا می‌کند، همه کشورهای جهان تا اغتشاشات داخلی از هم فرو می‌پاشند ما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکم‌تر کرد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هرچه که دشمن عمل کرد برخلاف آن اثبات شد، کشور و به خصوص سپاه در میدان جهاد رشد می‌کند و لذا مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست می‌خورد و نه ما پیروز می‌شویم،بنابراین تا زمانی که ما یکدیگر را ملاقات نکنیم نمی‌توانیم دشمن را فرسوده، خسته، افسرده و ناتوان کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار به سر می‌بریم، عقربه‌های این جنگ همچون عقرب‌های ساعت در هر مقطع در یک مسئله ما را با دشمن درگیر می‌کند، یک روز جنگ اقتصادی محور شرارت‌های دشمن می‌شود، یک روز نبردهای تکفیری اوج می‌گیرند، یک روز فتنه داخلی مشتعل می‌شود، همه این‌ها ظهور اجزا و ارکان متنوع ذخایر راهبردهایی است که دشمن اندوخته است، بنابر تجربه و بر اساس قدرت و دانش ما هم باید در مقابل چنین دشمنی با تجربه و با دانش و با ابزار و تالیف روش‌ها در میدان حاضر باشیم.

آموزش‌ها در سپاه باید گسترده شود

وی با بیان اینکه راز موفقیت‌های سپاه در گسترش قدرت، ابتکارات راهبردی، نوآوری و خلاقیت‌های میدانی در سه سطح جنگ از جمله راهبرد، عملیات و تاکتیک است، تصریح کرد: امروز اینجا محفل حضور اساتید است و این شما هستید که دانش نبرد را به پاسداران می آموزید و لذا باید بگویم که ما محکوم به این هستیم که آگاهانه، با بینش و دانش عمیق، ابزار پیشرفته، روش‌های نو و دانش های جدید از انقلاب اسلامی حراست کنیم، حراست از انقلاب اسلامی همه ابعاد زندگی ما را در بر می‌گیرد چون تمام ابعاد زندگی ما از جمله دانش، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و معیشت را دشمن به میدان جنگ تبدیل کرده است.

فرمانده کل سپاه گفت: آموزش‌ها در سپاه باید با تنوع گسترده موضوعات، رشد و وسعت پیدا کند، سپاه باید در بعد ساختن کشور، زیرساخت‌ها را با مدرن‌ترین ابزارها و پیچیده‌ترین فنون و تکنیک‌ها و با نوین‌ترین دانش‌ها استفاده کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما همواره در حال مقایسه شدن هستیم، عنوان کرد: افتخار امروز انقلاب این است که به برکت هنرنمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی ما هم به دشمنانمان حمله کرده‌ایم و هم دستانمان به اندازه باز بوده است و هم دست‌های دشمن را بسته‌ایم، این امر هم کشور را ساخته است و هم قدرت دفاع از انقلاب و کشور را نوسازی کرده است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی با این همه بحران پیچیده، در هم تنیده و در وسط یک میدان سخت همواره ایستاده، با حکمت و منطق وحی، آگاهی عمیق از سنت‌های الهی، نهراسیدن از شکوه ظاهری قدرت دشمن، نفوذ بر قلب مومنان، هدایت صحیح در لحظه‌های سخت و بخشیدن آرامش در میان امواج التهاب یک جامعه سرافراز، سربلند و پرآوازه به نام ایران اسلامی ساخته‌ است.

در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید

فرمانده کل سپاه بیان کرد: دهه‌ها مجاهدت، پذیرش سختی‌ها و ملامت‌ها، ملامت‌هایی که از تیرها و کمان‌ها از میان زبان‌های ناآگاه و از بغض متراکم دشمن همواره نقطه مرکزی هدایت نظام را نشانه گرفته تا این قائمه پایدار و این استوانه استوار و این رکن مهم غلبه اسلام را تضعیف کند، در تمام این میدان‌های کثیر، خداوند متعال سخاوتمندانه نصرت خویش را بر قلب مؤمنان و بر قلب ولی امر ما جاری کرده است و به قلوب استحکام بخشیده است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق شما دیدید که هیچ ایرانی از اینکه دشمن چه واکنشی نشان می‌دهد، نترسید. با اینکه همه خیال می‌کردند این دشمن عکس‌العمل نشان می‌دهد، هر ملتی بازتاب شخصیت رهبر خویش است، خصوصیت رهبری و امامت این است که شخصیت، هویت و خصوصیات او بر پیکره جامعه تکثیر و جاری می‌شود.

وی افزود: عملیات وعده صادق استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود، امکان ندارد هیچ رهبری و هیچ نظامی در نقطه‌ای از عالم در این موقعیت چنین تصمیمی را بگیرد، تصمیمی که از یک طرف بر یک شجاعت عظیم و از سوی دیگر بر یک حکمت عمیق تکیه داده است، وسعت این تصمیم و شجاعت آن شگفتی‌ساز این ماجرا بود، بخش مهم قدرت ما همین تجلی این اراده بود.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: ما که اجرا کننده هستیم کار سختی انجام نمی‌دهیم، او که تصمیم می‌گیرد و مسئولیت این عمل را بر عهده می‌گیرد و در میان فشرده‌ترین صف‌آرایی جهانی و در قلب آن فرو می‌رود و دشمن را از میانه بر میدارد، او منبع اصلی قدرت ماست.

سرلشکر سلامی ادامه داد: این عملیات از این طرف روی یک نقطه انجام شد با همان تعبیر همان هندسی نقطه روی صفحه کاغذ، اما از آن طرف یک جهان پاسخ داد. جغرافیای آن طرف یونان، مدیترانه، دریای سرخ، حجاز، عراق، اردن، فلسطین، ترکیه این جغرافیایی جنگی بود که دشمن به کار برد. این طرف یک عمل محدود کسر فوق العاده از یک قدرت عظیم کسر بسیار کوچکی از یک قدرت بزرگ اما آن طرف همه ظرفیت های یک جنگ بزرگ همزمان بدون غافلگیری بکار گرفته شد.

وی اضافه کرد: تقریبا ۹۰ درصد غافلگیری ما گرفته شده بود و دشمن شاید لحظه دقیق و هدف دقیق را نمی داند. اما این جغرافیای صهیون آنقدر کوچک است که همه نقاط به هم مرتبط هستند اما فرانسه، اردن، انگلیس، آمریکا و اسراییل و دیگران در شعاعی وسیع تر همه با تمام قدرت بودند و همه عمل کردند و در مقابل یک عمل کوچک یک جنگ بزرگ را انجام دادند که البته فقط یکبار می توانستند این عمل را انجام دهند. اگر موج دوم حملات سر می گرفت کارایی این سیستم یکپارچه دفاعی حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا می کرد و در موج سوم ۵۰ درصد موج دوم و به همین نسبت.

عملیات وعده صادق بازدارندگی صهیونیست‌ها را شکست

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: این که این تصمیم گرفته شود که با وجود اعلام بزرگترین قدرت تاریخ بشر که ما در کنار صهیونیست‌ها با اراده آهنین ایستاده‌ایم. در این نقطه کوچک پرتراکم پدافندی همه آمدند و همه می گویند واکنش نشان می دهیم با این فرض با چنین دشمنی مستقیم و رسمی با پذیرش مسئولیت صدها فروند موشک و پهپاد پرواز می کنند، چه اتفاقی صورت گرفته است، جنگ به سرزمین صهیونیست ها کشیده شده است وقتی موشک با هم تلاقی می کنند در آسمان روی سر صهیونیست ها است و همه می بینند و برای اولین بار پس از دهه ها یک قدرت جنگ را در سرزمین و فضای صهیونیست ها کشیده است. هشت ساعت دلهره آشفتگی، ترس، اضطراب این اراده شلیک قدرت بی نظیری است و همه می دانند این قابل تکرار است و این معادله ما است.
سرلشکر سلامی افزود: این عملیات همه جهان را آرام کرد حتی دشمنان ما آرام شدند. این کسانی هم که در شمال و غرب و جاهای دیگر ژست اقتدار می گرفتند همه خاموش شدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اصلا جنگ را در سرزمین خود نمی پذیرد. در دکترین دفاعی اسراییل جنگ در خارج از مرزها است. برای صهیونیست ها بازدارندگی به مفهوم عدم وجود اراده شلیک است نه اصابت. هیچ کس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه اینها شکسته شد. جنگ پیش دستانه باطل شد. ما رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند. این عظمت است که رسما اعلام می کند می زنیم. سیلی می زنیم. می زند و نمی ترسد و به خدا توکل می کند. آخرین عبارتی که رهبری به ما فرمودند این بود که بر خداوند توکل کنید. توکل توام با تدبیر و حکمت و اراده و قدرت.

سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند

فرمانده کل سپاه گفت: باید سپاه را در حد و اندازه های این عملیات ها دید. البته این عملیات کوچک بود. سپاه را باید قوی کنید که البته قوی است اما قدرت مانند موجود زنده دائما باید در رشد و کمال و نوسازی باشد. اگر در رشد و قدرت متوقف شویم از دشمن عقب می مانیم. در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند که سپاه در بحث آموزش همه جانبه مجاهدت کند.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود، گفت: اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی گاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خداوند است. قدر نظام ولایی دانستن همین است‌، همه یک شکوه و اقتدار جدید را تجربه کردیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با طوفان الأقصی دچار شکست اطلاعاتی شده بود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» دچار شکست بازدارندگی شد.

کد خبر 848717 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش