Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صنعت و معدن در ۵ کمیته عضو است که برای جلوگیری از موازی‌کاری و داشتن وحدت رویه پیشنهاد داریم که سه کمیته به صورت زنجیره‌وار با هم ادغام شوند. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا حاجی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با اشاره به عملکرد صنعت، معدن و تجارت در زمینه تکالیف این کارگروه اظهار داشت: از زمانی که بحث ابلاغ تکالیف انجام و به سازمان ارسال شد، دو جلسه تشکیل شده است و 31 برنامه را در قالب وظایف اجرایی سازمان تدوین کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت‌ها در سطح بازار، هماهنگی با علوم پزشکی در پروتکل سلامت‌محور، طرح سیب سلامت، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در تهیه مواد غذایی از جمله برنامه‌های تدوین‌شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن در 5 کمیته عضو است که برای جلوگیری از موازی‌کاری و داشتن وحدت رویه پیشنهاد داریم که سه کمیته حمایت تغذیه‌ای، تولید غذای سالم و دسترسی فیزیکی به غذای سالم به صورت زنجیره‌وار با هم ادغام شوند.

حاجی‌پور بیان کرد: چند نکته در بحث‌های استاندارد‌سازی وجود دارد که از جمله آنها دیده‌بانی امنیت غذایی، حمل و نقل بهداشتی روغن‌های خوراکی و غیره بوده که در برنامه‌های این سازمان دیده شده است.

151 روستای تحت پوشش علوم پزشکی فاقد شبکه آب و فاضلاب هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به بیماری‌های منتقله از غذا گفت: بیماری‌های منتقله از غذا یکی از چالش‌هایی است که با آن رو به رو هستیم و عوامل متعددی نظیر افزایش مصرف غذا در خارج از خانه بر آن موثر است.

جواد نظری ادامه داد: از جمله چالش‌ها در این زمینه می‌توان به عدم اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب در اکثر روستاها، تقلب در مواد غذایی، آبیاری مزارع سبزیجات با فاضلاب و غیره اشاره کرد.

وی عنوان کرد: بنابراین با برنامه‌ریزی درست می‌توان درراستای تامین آب آشامیدنی سالم در استان تا سال 1404 حرکت کرد،  در استان مرکزی درحال حاضر 151 روستای زیرنظر علوم پزشکی در طرح پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند و علت آن هم عدم موافقت  خود آنها به‌سبب نپرداختن هزینه آبونمان است که حاضر به این کار نمی‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: 19 روستای بالای 100 خانوار استان هم فاقد پوشش آب و فاضلاب هستند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

نظری با اشاره به ضرورت جلوگیری از تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان گفت: برخورد با تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان چه از طریق رسانه‌های و صدا و سیما به طور حتم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.
وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمود‌های رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمود‌های رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی تصریح کرد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • رصد اقدام دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذای کشور