Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به لزوم انسجام و هماهنگی در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روابط عمومی‌ها موتور محرکه و کانون تلاش و فعالیت در این عرصه هستند.

به گزارش خبرنگارفرهنگی ایرنا، علی دارابی عصر سه شنبه در سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی افزود: موضوع این جشنواره «انتشارات در روابط عمومی» و تجلیل از برترین‌های این حوزه است، بر این اساس باید ابتدا کمی در مورد استراتژی انتشارات در روابط عمومی مطالبی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برای شناخت بهتر از جایگاه انتشارات در روابط عمومی، سه مفهوم انتشارات، روابط عمومی و گستره عمومی را باید به خوبی شناخت و از یکدیگر تمیز داد خاطرنشان کرد: اصولاً روابط عمومی‌ها به منظور ایجاد درک یا تلقی بهتری از کانون‌های قدرت در بین یک جامعه مخاطب که در یک «گستره عمومی» زیست می‌کنند و همچنین دریافت و تحلیل بازخورد عملکرد این کانون‌ها در جامعه تلاش دارند.
وی ادامه داد: انتشارات از مهمترین اجزای فرآیند روابط عمومی‌ها در ارائه باورها، اهداف خرد و کلان انواع کانون‌های اجتماعی در گستره عمومی است.
دارابی با بیان اینکه روابط عمومی‌های کشور، همگی از شبکه‌های تبلیغاتی و ارتباطی بهره می‌برند، گفت: آن چه آنان را از هم باز می‌شناساند محتوا است و آن چه یکی را موفق و آن دیگری را ناموفق جلوه می‌دهد اندیشه پشت این محتواست که آن را هدفمند و هوشیار می‌سازد به این ترتیب اگر روابط عمومی سازمان موفق نیست، باید این مساله را به نبود استراتژی ارتباطی در تولید محتوا مرتبط دانست.
معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: در چنین موقعیتی تمام محتواهای چاپ شده در قالب انتشارات، در این روابط عمومی‌ها کلیشه است؛ هم اکنون اغلب سازمان‌ها به بیلان کار و ارائه آمار روی آورده‌اند اما باید توجه داشته باشید آمار حتی اگر درست و بدون دستکاری هم باشد کم اهمیت‌ترین داده‌هاست.
وی تصریح کرد: امروزه در تمام جهان مسیر تولید محتوا به سوی مدیریت دانش پیش می‌رود ولی ما در همان سطح مدیریت اطلاعات مانده‌ایم که خود سبب شده ابزارهای انتشاراتی ما ناکارآمد باشند چرا که یکی از اشتباهات روابط عمومی‌های ما این است که گمان می‌کنند خودشان باید محتوا تولید کنند حال آنکه این گونه نیست، وظیفه واحدهای سازمانی دیگر است که بطور تخصصی این کار را برعهده دارند.
دارابی با تاکید بر اینکه کار اصلی روابط عمومی، پردازش درست و علمی اطلاعات و بهره‌گیری از شبکه‌های ارتباطی برای انتقال این اطلاعات به مخاطبان است، گفت: روابط عمومی، کنش‌گر و رابط است که اطلاعات را از بخش های تخصصی می‌گیرد و پس از پردازش آنها را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به اهمیت یافتن مخاطب و کاربر در رسانه های عمومی و فضای مجازی خاطرنشان کرد: مخاطب و کاربر امروز ما منفعل و نظاره‌گر نبوده و ارتباط با او هم مونولوگ و از بالا به پایین نیست، امروزه مخاطب و کاربر مولد و نقش جدی در تولید پیام و توزیع آن دارد.
وی ادامه داد: اگر چه ابزارهای نوین، جذاب و تاثیرگذار الکترونیکی، سمعی و بصری در دنیای ارتباطات آنقدر متنوع، متکثر و متعدد شده اما نقش انتشارات همچنان از اهمیت خاص خود برخوردار است.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بسیاری از صاحبنظران قرن بیستم را قرن امام خمینی(ره) نامیده‌اند.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه روابط عمومی‌ها موتور محرکه و کانون تلاش و فعالیت در این عرصه هستند افزود: لازم است روابط عمومی ها به صورت مستدل و عالمانه و باور پذیر به تبیین و تحلیل دستاوردها و کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه ماموریت‌های خود بپردازند و هم با رصد و دروازه‌بانی درست و به موقع به شبهات و پرسش‌ها در حوزه کاری خود پاسخ دهند.
وی گفت: تحریم‌ها، تهدیدها، جنگ 8 ساله و ... پایمردی، مقاومت و افتخار آفرینی و پیشرفت ایرانیان اگر چه موانع و مشکلاتی ایجاد کردند اما در جنگ، این مردم ایران بودند که با هدایت امام و رهبری و حضور در صحنه‌های مختلف پیروز میدان بوده‌اند.
دارابی با تاکید بر اینکه افتخار به گذشته و امید به آینده باید راهبرد فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در تبیین کارنامه و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد تصریح کرد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی که به بیش از 35 زبان فراملی برنامه تولید و پخش می‌کنند آمادگی لازم برای همکاری با روابط عمومی‌ها را برای انعکاس خدمات به بخش‌های مختلف اجرایی کشور را دارد.
معاون امور استان‌های صدا و سیما اضافه کرد: در کنار تقویت و افزایش نفوذ و تاثیرگذاری روابط عمومی‌ها در ساختارهای دولتی باید به سمت ایجاد، بسط و گسترش و تقویت سمن‌ها، نهادهای غیر دولتی و مردمی در حوزه روابط عمومی‌ها حرکت کنیم.
این مراسم با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و زهرا سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس و مهدی باقریان رییس انجمن کارگزاران روابط عمومی در هتل ارم برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره روابط عمومي انقلاب معاون صدا و سيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی۶.۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی تا هفتم فروردین

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از جا به جایی ۶ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ از بخش های مختلف پایانه مسافربری جنوب تهران شامل غرف شرکت های حمل و نقل و تعاونی ها، سالن انتظار، سکوها و ناوگان اتوبوسی بازدید کرد و در این بین با کارکنان غرف، مسافران حاضر در این پایانه مسافربری و رانندگان ناوگان عمومی جاده ای، در خصوص میزان رضایتمندی از کیفیت خدمات ارائه شده، پیش فروش بلیت، تاخیر در حرکت و درآمد رانندگان در این ایام به گفت وگو و دریافت نظرات آن ها پرداخت.  

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به آخرین وضعیت آماری سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۶ میلیون ۳۰۰ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی جابه جا شدند و برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرها و جابه جایی حدود ۱۷ میلیون مسافر پیش بینی شده است.

هادیان فر افزود: تا پایان روز ششم فروردین ماه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی از شقوق چهارگانه حمل و نقل برون شهری استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه شرایط جوی پایدار باعث افزایش اقبال عمومی برای انجام سفر می شود، یادآور شد: به عنوان مثال ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای تا روز چهارم فروردین با کاهش ۱۰ درصدی سفرها نسبت به سال قبل روبرو بود. اما آمارها در حال حاضر حاکی از رشد یک درصدی تردد این ناوگان نسبت به سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیشترین تعداد سفرها در ایام نوروز امسال به مقصد مشهد، شیراز، اصفهان و در مجموع شهرهای دارای اماکن زیارتی بوده است.

وی در ادامه از رضایتمندی عموم مسافران در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی خبر داد و گفت: این رضایتمندی در مشارکت شرکت های حمل و نقل با دستگاه های دولتی، رقم خورده است.  

خروج روزانه بیش از ۲ هزار اتوبوس از پایانه های مسافربری تهران

وی به تلاش های انجام شده برای فروش بلیت ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای  با نرخ های مصوب اشاره کرد و گفت: به طور مثال، روزانه بیش از ۲ هزار اتوبوس از پایانه های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می شوند و خوشبختانه شرایط تهیه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است. حتی مصوب کرده ایم ۱۰ درصد ظرفیت هر اتوبوس برای خرید حضوری بلیت در پایانه ها اختصاص یابد.

هادیان فر ضمن تشکر و قدردانی از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه همچنان در اوج سفرهای رفت نوروزی ۱۴۰۳ قرار داریم، ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای  با ظرفیت کامل به مقاصد حرکت می کنند و در زمان بازگشت با تعداد سرنشین بسیار کم و به اصلاح یکسر خالی تردد می کنند. به همین خاطر ضرر و زیان مالی متوجه ایشان می شوند. اما علاقه مندی به خدمت به مردم باعث می شود از این زیان چشم پوشی کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به سازمان هواپیمایی، شرکت راه آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ شده است، در اوقات نماز، افطار و سحری، رعایت حال مسافران و روزه داران در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و حتما امکان برپایی نماز و صرف غذا به وقت اذان فراهم شود.   

برنامه ریزی برای واردات ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای 

وی با بیان اینکه هرچه ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه یابد به سرمایه ملی کمک و سفر با ناوگان شخصی کاهش می یابد، گفت: برای واردات ۵۰۰۰ اتوبوس جدید برای الحاق به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برنامه ریزی شده است  که در فاز اول این طرح، ۲۰۰۰ اتوبوس وارد کشور می شوند.

هادیان فر در ادامه به اولویت ایمنی سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ تاکید کرد و گفت: ابتدا برای اختصاص سفرهای فوق العاده برای جابه جایی مسافران در شرایط خاص ابلاغ شده است که این تعداد در حوزه حمل و نقل هوایی به ۹۰۰ پرواز می رسد. همچنین در حوزه جاده ای قبل از حرکت اتوبوس ها معاینه های فنی انجام می شود و در طول سفر مسافران از طریق QR CODE مندرج بر روی بلیت می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به وضعیت ناوگان و نحوه رانندگی رانندگان ثبت کنند. همچنین با استفاده از سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ پلیس راهور فراجا را در جریان رفتار رانندگان قرار دهند. در سایر شقوق نیز نکات فنی با دقت تمام قبل از شروع سفر رعایت می شوند.

تلفات ناشی از تصادفات ناواگان عمومی جاده ای کمتر از یک درصد است

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در طول سال با جدیت و دقت، بحث تصادفات رانندگی که از اهمیت بالایی نزد ما برخوردار است را پیگیری می کنیم. البته باید توجه داشت که سهم ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در تلفات ناشی از حوادث رانندگی کمتر از یک درصد است و به دنبال کاهش آن به حد اقل ممکن و صفر هستیم.  

وی در پایان با اشاره به میزان تاخیر ناوگان هواپیمایی کشور در سفرهای نوروزی  ۱۴۰۳ گفت: میانگین تاخیر ناوگان حمل و نقل هوایی تا قبل از شروع سفرهای نوروزی امسال حدود ۳۱ دقیقه بود که در برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ به ۲۱ دقیقه کاهش یافته است. در همین رابطه به شرکت های هواپیمایی که بیشترین تاخیر را داشته اند از طریق سازمان هواپیمایی کشوری اخطار کتبی مبنی بر اینکه این شرکت ها متناسب با ظرفیت و خدماتشان درخواست پرواز ارائه کنند. به آنها مجوز پروازی داده نشد تا اینکه تاخیرات خود را کاهش دهند.  

هادیان فر افزود: افزود به دلیل پیش فروش بلیت برای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با مشکل خاصی بابت تاخیر ناوگان مواجه نیستیم.

گفتنی است در این بازدید، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش باقر جوان مدیرکل حمل و نقل مسافر این سازمان و جمعی از مدیران و مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و پایانه مسافربری جنوب تهران، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • چند میلیون نفر به سفر نوروزی رفتند؟
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «طلوع خونین»
  • جا به جایی۶.۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی تا هفتم فروردین
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن
  • تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت