Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- اندونزی که بتازگی عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل شده ، از شورای حقوق بشر این سازمان خواست تا در اقداماتش برای تعیین هیات بازرسان برای بررسی جنایات اعمال شده صهیونیست ها علیه فلسطینی ها در نوار غزه تسریع کند.

به گزارش روز سه شبنه ایرنا از رسانه های اندونزی، این هیات قرار است برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در سرزمین های اشغالی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بررسی های لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای شورای حقوق بشر دو ماه پیش با رای گیری اعزام یک گروه از بازرسان این سازمان برای بررسی حملات مرگبار صهیونیست ها به فلسطینی ها در نوار غزه موافقت کردند.
طبق این گزارش نظامیان صهیونیست در اعتراضاتی که از روز 30 مارس (10 فروردین) تاکنون شروع شده بیش از 100 فلسطینی را کشته و افزون بر هزاران نفر را مجروح ساختند.
جاکارتا گلوب با انتشار بیانیه 'حسن کلیب' Hasan Kleib نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل (ژنو) گزارش داد: به رغم مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل این شورا تاکنون اقدامی برای تشکیل گروه و اعزام آن به سرزمین های اشغالی ونوار غزه نکرده است.
وی دراین بیانیه تاکید کرد: سیاست صهیونیست ها اعم از جداسازی از طریق حصار و دیوارکشی ، محدود کردن حقوق فلسطینی ها، اسکان غیرقانونی یهودیان در مناطق اشغالی غیرقابل تحمل است و اینها موانعی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شرقی است.
طبق این بیانیه ، اندونزی همچنان اقدامات اسرائیل را در فلسطین اشغالی محکوم می کند زیرا اشتباه، غیرقانونی و مرگبار است.
به گفته وی سیاست اسرائیل نقض آشکار حقوق بین الملل ،حقوق بشر و مجموعه ای از قطعنامه ها و مصوبات سازمان ملل وشورای امنیت است.
وی تاکید کرد: اندونزی همچنان به حمایت های خود از فلسطینی ها در شورای حقوق بشر سازمان ملل ادامه خواهد داد.
روز شنبه باریکه غزه شاهد سنگین ترین حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از زمان جنگ چهار سال پیش تاکنون بود.
نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 40 بار مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی قرار دادند.
رژیم صهیونیستی همچنین در هفته جاری مانع ورود یک هزار قلم کالا از گذرگاه کرم ابوسالم به غزه شده است.
در طول محاصره 11 ساله نوار غزه ، اسراییل سه مرتبه با مردم غزه وارد جنگ شده که در این جنگ ها شماری زیادی از کودکان، زنان و افراد سالخورده کشته یا زخمی شده اند.
بیکاری، کمبود دارو و مایحتاج اولیه، کمبود آب و کالاها و مواد غذایی و ممانعت از خروج بیماران از این منطقه، مشکلات اصلی این منطقه است و سازمان های بین المللی ذیربط نیز تاکنون اقدامی در این ارتباط انجام نداده اند و امریکا به عنوان حامی تمام قد رژیم صهیونیستی همواره از آن در مجامع مختلف دفاع می کند.
پخش تصاویر فلسطینیان معترض در رسانه ها طی چهار ماه اخیر، افکار عمومی دنیا را بیش از پیش متوجه تحولات فلسطین کرده است.
نظامیان صهیونیست تاکنون 130 فلسطینی را در جریان راهپیمایی های بازگشت به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را زخمی کرده اند.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اندونزي شوراي حقوق بشر سازمان ملل رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

دبیرکل سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی تاکید کرد که زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است و پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.

 آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

گوترش افزود: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در غزه خبر داده است. محدودیت‌های اسرائیل ارائه و تامین خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویداد‌ها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند.

گوترش همچنین با اشاره به کرانه باختری گفت: یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

گوترش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند.

گوترش در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان هم باشد. او ادامه داد: تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند.
آنتونیو گوترش حملات در دریای سرخ را «تهدیدی برای امنیت ناوبری و زنجیره تامین» دانست و گفت این «تهدیدی برای وقوع یک درگیری بین‌المللی است.»
دبیرکل سازمان ملل متحده همچنین تاکید کرد که «ناکامی در پیشرفت به سوی راه‌حل ۲دولتی، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در معرض خطر دائمی خشونت زندگی کنند.»

او با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ امدادگر از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه کشته شده اند، خواستار تحقیقات کامل در مورد این مرگ‌های غم انگیز شد.

دبیرکل سازمان ملل با هشدار به «تشدید خطرناک» در لفاظی‌ها و اقدامات در خاورمیانه گفت که یک اشتباه محاسباتی می‌تواند منجر به یک درگیری ویرانگر شود.

او گفت: روز‌های اخیر شاهد تشدید تنش خطرناکی - در گفتار و کردار بوده‌ایم. یک اشتباه محاسباتی، یک اشتباه ارتباطی، یک اشتباه، می‌تواند منجر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار غیرقابل تصوری شود که برای همه طرفین درگیر و برای بقیه جهان ویرانگر خواهد بود. همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتنداری را در چنین فضای متشنجی به کار گیرند.

گوترش در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «زمان پایان دادن به چرخه خونین انتقام‌گیری (میان رژیم صهیونیستی و ایران) فرا رسیده است. زمان توقف فرا رسیده است. جامعه بین‌المللی باید برای جلوگیری از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به حاشیه راند و تأثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، همکاری کند.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید