Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری متهمی خبر داد که صرفا با عکسبرداری از خودروهای مدل بالا و انتشار تصویر آنها در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت : در ۱۰ خردادماه و در پی طرح شکایت اولیه در کلانتری ۱۲۹ جامی و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ، پرونده جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از طریق فضای مجازی تلگرام با شخصی به نام سعید . د آشنا شدم که خودش را وارد کننده خودروهای خارجی معرفی می کرد ؛ پس از چندین نوبت صحبت با نامبرده ، قرار شد تا پس از واریز مبلغ ۱۶ میلیون تومان ، ایشان یک داستگاه خودرو فلوکس را با شرایط لیزینگی به من تحویل دهد ؛ من نیز این مبلغ را به عنوان پیش پرداخت به حساب اعلام شده واریز کرده اما پس از واریز پول ، آقای سعید . د دیگر پاسخگوی تماس های من نبود تا اینکه نهایتا اقدام به طرح شکایت نمودم .

سرهنگ مهدی افشاری با اعلام خبر دستگیری متهم و اعتراف وی به کلاهبرداری از تعداد دیگری از متقاضیان خرید خودروهای خارجی گفت : با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده و انجام اقدامات ویژه پلیسی ، متهم سعید . د ( ۳۴ ساله ) در مخفیگاهش در یک آپارتمان مجردی واقع در منطقه سعادت آباد دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ؛ متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از شاکی پرونده و انجام دهها فقره کلاهبرداری مشابه دیگر اعتراف کرد .

در تحقیقات بعمل آمده از متهم مشخص شد که وی بر خلاف شیوه رایج در کلاهبرداری لیزینگی از طریق ثبت شرکت کاغذی جهت انجام مانورهای متقلبانه با هدف کلاهبرداری از افراد ، اینبار هیچگونه ثبت شرکتی انجام نداده و صرفا از طریق فضای مجازی بویژه تلگرام و اینستاگرام و انتشار تصاویر متعلق به خودروهای مدل بالا در کانال های شخصی خود اقدام به کلاهبرداری نموده است .

سعید . د در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری به کارآگاهان گفت : " با مراجعه به نمایشگاه های محل فروش خودروهای مدل بالا و خارجی اقدام به تهیه عکس از این خودروها می کردم ؛ تصاویر خودروها را از طریق ایجاد کانال ، در فضای مجازی منتشر و خود را به عنوان فروشنده و واردکننده ی خودروهای خارجی معرفی می کردم ؛ افراد به صرف مشاهده چند تصویر از خودروهای گران قیمت ، خیلی راحت اعتماد کرده !! و درخواست خرید خودرو مورد نظرشان را برای من ارسال می کردند ؛ آنها بدون آنکه حتی مرا دیده باشند ، صرفا با مشاهده چند تصویر خودرو مدل بالا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب بانکی که به آنها اعلام می کردم واریز می کردند تا به تصور خودشان مابقی پول خودرو را پس از تحویل خودرو پرداخت نمایند غافل از اینکه نه مرا و نه هیچ ماشینی را رؤیت نکرده بودند .

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری ، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی این پرونده عنوان داشت : با شناسایی و بررسی تراکنش های مالی حساب های بانکی متعلق به متهم ، تاکنون دهها مالباخته در این پرونده شناسایی و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – خیابان ۱۲ فرودین دعوت شدند ؛ مالباختگان همگی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که هر کدام از آنها مبلغی را از ۱۵ میلیون تومان به بالا جهت ثبت سفارش خودروهای خارجی و مدل بالا به متهم پرونده پرداخت کرده و بعضا منتظر متهم تماس تحویل خودروهای سفارشی خود بودند .

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ فضای مجازی خودرو پول خودرو قیمت خودرو کلاهبرداری خودرو گران قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز بیستم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مرگ مشکوک مرد میانسالی را روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد سردخانه بیمارستان شدند و جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله را مشاهده کردند که احتمالاً به‌خاطر ضربه بر سرش به قتل رسیده بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که متوفی ساعتی قبل با همسایه‌های ساختمانی که داخل آن زندگی می‌کرده درگیر شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پسر متوفی در جریان تحقیقات ابتدایی جنایی ماجرا را این‌طور توضیح داد، ما در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کنیم و همسایه در زیرزمین اما به‌خاطر اینکه فشار آب برای خانه ما کم بود قرار شد شریکی یک پمپ بخریم که روز حادثه به‌دلایلی اختلافی میان ما ایجاد شد و در ادامه با ساکنان طبقه دوم که ۴ نفر بودند درگیر شدیم و در جریان این نزاع پدرم از ناحیه سر هدف ضربه قرار گرفت و پس از احساس درد به کام مرگ فرو رفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، کارآگاهان خیلی زود ۴ مرد جوان را بازداشت کردند اما آنها در بازجویی‌های مقدماتی منکر وارد کردن ضربه به سر متوفی در جریان این درگیری مرگبار شدند.

سردار گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان مأموریت یافتند با اقدامات فنی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی جسد مرد میانسال برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

کد خبر 6081009

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز