Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:23:24 GMT

يزدي ها 10 درصد کمتر برق مصرف کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۲۵۲

يزدي ها 10 درصد کمتر برق مصرف کنند

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - مدير دفتر مديريت مصرف شرکت توزيع نيروي برق يزد با اظهار اينکه مصرف برق در فصل تابستان 2 برابر زمستان است، از شهروندان خواست با 10 درصد صرفه جويي به استمرار انرژي الکتريکي در استان کمک کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق يزد ، محمد ميرشمس گفت: مردم، حاميان فرهنگ مديريت مصرف برق هستند، آنها با رعايت الگوي مصرف، نقش کليدي خود در استمرار انرژي الکتريکي خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اقدام بهينه‌سازي انرژي به‌ منزله يک نيروگاه مجازي تلقي شده و شناخت زمان، ميزان و چگونگي مصرف در مبحث بهينه ‌سازي ضمن داشتن اهميت مضاعف، تحقق يکي از اهداف اقتصاد مقاومتي را به دنبال خواهد داشت.
مدير دفتر مديريت مصرف برق شرکت توزيع نيروي برق يزد، ميزان مصرف انرژي در ساختمان‌ هاي کشور را چهار برابر بيشتر از ساختمان کشورهاي اروپايي دانست و ادامه داد: 40 درصد انرژي در ساختمان ‌هاي اداري صرف سرمايش، 25.5 درصد صرف روشنايي، 19.5 درصد در بخش گرمايش و مابقي در بخش لوازم اداري استفاده مي‌شود.
ميرشمس بدون اشاره به دليل بالا بودن ميزان مصرف برق از سوي شهروندان ايراني در ساحتمان ها يادآور شد: محدود بودن توان توليد نيروگاهي در حوزه برق، کاهش بارندگي در سال‌ هاي اخير و افزايش دماي زمين، اهميت نگاه ويژه به مباحث مديريت مصرف برق را دو چندان کرده است.
اين مسئول با بيان اينکه اداره ها بايد الگو مناسبي براي مردم در شيوه مصرف باشند، تصريح کرد: روش مديريت مصرف انرژي بايد در سبک زندگي مردم تغيير ايجاد کند و مديران دستگاه‌ها در تغيير سبک زندگي نقش بسزايي دارند.
وي با اشاره به نامناسب بودن استفاده از کولرهاي گازي با توجه به اقليم استان يزد به دليل برخورداري از هواي خشک يادآور شد: هزينه برق مصرفي اين نوع کولرها نسبت به کولرآبي هشت برابر بيشتر است، اين در حالي است که مصرف برق کولرگازي نسبت به کولرآبي چهار برابر بيشتر است.
هم اکنون اين استان 645 هزار مشترک دارد که 81.2 درصد آنها خانگي، 2.3 درصد عمومي، 1.4 درصد کشاورزي، 1.7 درصد صنعتي و 13.4 درصد تجاري است.
با اين حال بيشترين فروش انرژي برق مربوط به بخش صنعتي و سپس خانگي است.
به دليل بالا رفتن مصرف برق در کشور و استان از چندي قبل برنامه خاموشي در يزد آغاز شده است.
بنا بر اعلام مسئولان شرکت آب و فاضلاب (آبفا) يزد تعداد کولرهاي آبي يزد حدود 400هزار دستگاه تخمين زده مي شود که حدود 80درصد آنها بدون سايبان است.
1968/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مصرف قهوه

به گزارش خبرآنلاین،‌ بسیاری از افراد حقیقتاً روز خود را با خوردن قهوه شروع نمی کنند و جالب است بدانید که قهوه بهترین راه برای افزایش انرژی بعد از بیداری نیست. اگر قهوه را بخشی از روتین صبحگاهی خود کنید تا تمرکزتان افزایش پیدا کند، به نتیجه زیادی نمی رسید پس بهتر است که کمی زمان مصرف آن را تغییر دهید.

مشرق نیوز نوشت: قهوه به شما کمک می‌ کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است. اگر احساس اضطراب، گرسنگی، افسردگی، حالت تهوع یا احساسات عجیب و غریب و بی خوابی دارید، پس بهتر است که در مورد خوردن قهوه و کافئین تجدید نظر کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که روز خود را با یک قهوه گرم شروع می کنید اما بهتر است بدانید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه؛ در میانه صبح و ظهر است. قهوه به دلیل این که قهوه در خودش کافئین دارد، تحریک کننده بسیار شدیدی است‌ و سطح کورتیزول را بالا می‌ برد. کورتیزول هورمون اصلی استرس در بدن است که باعث تنظیم متابولیسم و سیستم ایمنی و قند خون می شود و افزایش سطح کورتیزول طبیعتاً ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از بیداری به اوج خودش می رسد. از آن جایی که کورتیزول متابولیسم و سوخت و ساز را تحریک می‌ کند، در نتیجه باعث انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتر در طول روز خواهد شد.

برای اینکه سطح کورتیزول را متعادل نگه دارید، یک فنجان قهوه یک یا ۲ ساعت بعد از بیداری میل کنید.

تحقیقات نشان می دهد کورتیزول بعد از بیداری هنوز سطح بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است که صبر کنید تا به میانه صبح یعنی قبل از ظهر نزدیک شوید و زمانی که سطح کورتیزول پایین تر می آید، از قهوه استفاده کنید.

قبل از ورزش

بعضی از افراد روز خود را با قهوه شروع می کنند اما بعضی دیگر هنگامی که انرژی زیادی دارند، می‌ خواهند مثلاً قبل از ورزش قهوه بنوشند. قهوه باعث می‌ شود که بعد از نوشیدن آن احساس انرژی بالایی داشته باشید. اگر به دنبال افزایش راندمان ورزشی خود هستید و می‌ خواهید کار مهمی را به انجام برسانید، ۳۰ دقیقه زودتر از ورزش قهوه بنوشید.

مصرف قهوه قبل از ورزش یا هنگام ورزش به شما انرژی بیشتری می‌ دهد. تمرکز و هماهنگی بدن را بالا می‌ برد و باعث کاهش میزان درد بدن می شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899185

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳