Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@15:12:30 GMT

ساعت کاری مرداد از 6:30 صبح

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۲۷۱

استاندار تهران از احتمال آغاز ساعت کاری ادارات دولتی از ساعت 6:30 صبح در مرداد ماه سال جاری خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان تهران با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه توسط دستگاه‌های دولتی، گفت: هنگامی که بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تفاوتی نمی‌کند چه دستگاهی است و همه دستگاه‌های درون استان تهران باید دقت کنند که در صرفه‌جویی مصرف برق موارد مختلف را در نظر بگیرند به ویژه در خصوص تغییر ساعت کاری تا از این طریق کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برابر مصوبه هیات دولت مقرر شد که استانداری تصمیم بگیرد تا دستگاه‌های اجرایی به چه نحوی در خصوص صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام کنند. در مصوبه ساعت کاری دستگاه‌های دولتی مقرر شد اگر بانوان و افرادی کارشان دیرتر آغاز می‌شود با توجه به مشکلاتی که برایشان وجود دارد می‌توانند دیرتر در محل کار حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: قطعا دغدغه ما و آنچه که مصوب کردیم تغییر ساعت اداری نبود بلکه برای کاهش مصرف در ساعات سیکل مجبور به تغییر ساعت کاری دستگاه‌های دولتی شدیم. حدود 400 مگاوات برق در استان تهران با این تغییر ساعت کاری صرفه‌جویی انجام شد و اعلام کردیم دستگاه‌هایی که برق اضطراری در اختیار دارند، می‌توانند بعد از ساعت اداری اعلام شده از آن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: قطعا صحیح نیست که در یک ساختمان 15 طبقه به دلیل قطع برق، آسانسور از کار بیفتد و اگر مریضی در این ساختمان حضور داشت به دلیل قطعی برق با مشکل مواجه شود و نتواند از آسانسور استفاده کند. با توجه به همین موارد موضوع تغییر ساعات کاری ادارات مطرح شد تا بتوانیم با کاهش مصرف در ساعات پیک با قطعی برق در استان مواجه نشویم. اگر این صرفه‌جویی انجام نمی‌شد قطعا با قطعی برق بیشتری مواجه می‌شدیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه 50 اکیپ ماموریت پیدا کردند تا با سرکشی به ادارات و دستگاه‌های دولتی موضوع تغییر ساعات کاری و صرفه‌جویی در مصرف برق را رصد کنند، افزود: هنگامی که می‌گوییم خادم مردم هستیم باید در عمل نیز این موضوع را اجرایی کنیم و با صرفه‌جویی به نحو احسن و کاهش مصرف برق شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شود.
وی افزود: خوشبختانه پس از ابلاغ تغییر ساعات اداری، سازمان بهزیستی، مترو، اتوبوسرانی و مجموعه شهرداری و سایر ارگان‌های مرتبط همکاری بسیار خوبی را در اجرای این مصوبه داشتند به گونه‌ای که در سطح استان یک تعامل بسیار خوب برای اجرای این مصوبه ایجاد شد.
مقیمی ادامه داد: به احتمال زیاد از اول مرداد ماه ساعات کار ادارات از ساعت6:30 آغاز خواهد شد و ساعت پایان کار ادارات را نیز به زودی اعلام خواهیم کرد.برای ما ساعت 1 تا 4 عصر بسیار مهم است و اگر در سایر ساعات مصرف برق وجود داشته باشد با مشکل کمتری مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: خواهش ما این است که در این ساعات صرفه‌جویی به نحو احسن انجام شود و با کمک وزارت نیرو و سازمان‌های دیگر هر کمکی که از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم تا حتی یک خانه در سطح استان تهران بدون برق نماند. ما باید به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنیم تا اگر نیاز است بعد از پایان ساعت کاری تا ساعت 14 در اداره خود حضور داشته باشند حداقل استفاده از برق را داشته باشند، همچنین اگر برق اضطراری دارند از آن استفاده کنند و کار ادارات با استفاده از برق اضطراری ادامه پیدا کند در غیر این صورت هیچ دلیلی برای حضور پس از ساعت 14 وجود ندارد و این موضوع را من تشخیص می‌دهم که ساعت کاری در ساعت 14 به پایان برسد و به ازای آن بتوانیم مشکلات شهروندان را ناشی از قطعی برق کاهش دهیم.
ایسنا  کد خبر: ۵۳۴۸۴۵ تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ساعت کاری ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل شب با رشد ابر در نواحی شمالی و ارتفاعات شرقی استان، وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، ایجاد گردوخاک محلی و بارش پراکنده باران و رعدوبرق مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی این مدت سواحل شمالی و مرکزی استان متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از فردا تا اوایل هفته آینده وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات آرام است.

محمدی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی، مرکزی و نواحی شرقی استان در ساعاتی از امروز تا اوایل شب ۱۴ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6087415

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی