Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حیدری روز سه شنبه در حاشیه سمینار آموزشی توسعه گردشگری و بوم گردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های بالقوه گردشگری این استان افزود: آبشار سولک، دریاچه دوقلوی کوه بی چول، دریاچه مام شیخ در ارتفاعات دالامپر، دریاچه گر زرین، آبشار سوله دکل، ارتفاعات بوز سینا، ارتفاعات دالامپر، آبگرم هفت آباد، تفرجگاه دره بنار و ارتفاعات بره سور از مناطق بالقوه برای گردشگری در آذربایجان غربی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: وجود مراکز تفریحی از جمله آبشارها، دریاچه های طبیعی، چشمه های آب معدنی، جنگل ها و ارتفاعاتی با چشم اندازهای طبیعی در شهرستان های خوی، سلماس، اشنویه، ماکو، چالدران، شاهین دژ، مهاباد، پیرانشهر، سردشت و نقده به عنوان ظرفیت های گردشگری در این استان مطرح است که اگر بتوانیم گردشگران را به این مناطق راهنمایی کنیم می توانیم لذت کوه پیمایی و طبیعت گردی را به توریست ها القا کنیم.
وی بیان کرد: همه اینها در گرو فراهم سازی زیرساخت های مناسب برای این مناطق است زیرا بهبود زیرساخت ها اولویت اول برای فراهم کردن الگوهای توسعه است.
به گفته وی زنده کردن حس گردش و آشنایی با مناطق زیبای کوهستانی و جنگلی در جامعه، همچنین بازدید از سیاه چادرهای عشایری و تولیدات ارگانیک عشایری و صنایع دستی منقش و زیبای عشایر می تواند مردم را با فرهنگ، آداب و رسوم و طبیعت این مناطق آشنا کند.
حیدری گفت: مناسب سازی زیرساخت های جذب توریسم باید در مناطق گردشگری فراهم شود.
وی بیان کرد: با تعامل هر چه بیشتر با اداره کل میراث فرهنگی استان می توان زمینه حضور گردشگران را فراهم کرد تا شاهد رونق گردشگری در این منطقه باشیم.
به گزارش ایرنا این سمینار به مدت 2 روز در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی برگزارمی شود و شرکت کنندگان ایده های خود را برای برگزاری یازدهمین دوره رویداد شتاب آذربایجان با عنوان کارآفرینی در 200 دقیقه مطرح می کنند تا ایده های برتر وارد فاز اجرایی شوند و رونق در بخش گردشگری و بوم گردی در استان را فراهم کنند.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آداب و رسوم آذربایجان غربی جنگل صنایع دستی گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:  براساس گزارش دریافتی مبنی بربر مفقودی دو نفر در ارتفاعات ییلاق ولی خان روستای نوروزلو شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: تیم اعزامی بعد از حضور در محل حادثه، و طی مسافت برای جستجوی افراد مفقودی پس از ۶ ساعت به دو طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ