Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:11:57 GMT

جامعه پویا نیازمند بانوان مطالبه گر است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۳۶۴

جامعه پویا نیازمند بانوان مطالبه گر است

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه توسعه هر جامعه نیازمند حضور فعال زنان در عرصه های مختلف است، گفت: حضور فعال به معنای مطالبه گر بودن زنان برای ایجاد پویایی لازم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز سه شنبه در کارگروه امور بانوان فرمانداری کامیاران اظهار داشت: این مطالبه گر بودن که به منظور دستیابی به مطالبات به حق این قشر است باید از نماینده امور بانوان ادارات اجرایی آغاز و برای پیگیری به سطوح بالاتر ارجاع داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید مدیران ادارات را موظف به انتخاب بانوان فعال، با انگیزه و توانا برای این پست در دستگاه های اجرایی کنند، افزود: این مشکل در مرکز استان نیز وجود دارد که پیگیر حل آن هستیم.
آژیر با بیان اینکه کردستان تنها استان کشور است که مشاور امور بانوان فرمانداری خارج از بدنه فرمانداری انتخاب می شود، تاکید کرد: در کامیاران با حضور فرماندار جدید، امروز مسئولیت این پست به یکی از بانوان شاغل در فرمانداری سپرده شده است.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه مشاور امور بانوان فرمانداری در شهرستان ها یادآور شد: بانوان منصوب در این جایگاه باید با کمک نماینده بانوان ادارات اتاق فکر و شورای مشورتی برای کمک به فرمانداران در راستای حل مشکلات بانوان تشکیل دهند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: دیگر مسئولیت مهم مشاور امور بانوان فرماندار در شهرستان ها تشکیل بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین، زنان نخبه و فعالان عرصه های مختلف است.
آژیر به سهمیه 30 درصدی زنان برای تصدی پست های مدیریتی اشاره کرد و اظهار داشت: این 30 درصد به معنای حضور زنان در (یک سوم) از پست های مدیریتی کشور است.
وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری برای تحقق این مطالبه در استان هستیم، اضافه کرد: از آنجا که هر 6 ماه یکبار گزارش این پیگیری ها به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارائه می شود، فرمانداران باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.
آژیر در ادامه پیگیری اجرای طرح کاهش ساعت کاری زنان شاغل را از دیگر برنامه های امسال این اداره کل اعلام کرد و یادآور شد: این طرح در برخی ادارات با مقاومت مسئولان اجرا نمی شود در حالیکه مصوب دولت و کاملا قانونی است.
مشاور امور بانوان و خانواده استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها موظف هستند این طرح را اجرا کنند، گفت: این طرح شامل زنان دارای فرزند کمتر از 6 سال، فرزند بیمار، معلول و یا خود سرپرست می شود.
وی با بیان اینکه بدحجابی یکی از آسیب های مهم است که باید جدی گرفته شود، افزود: این مساله در حالی است که نباید نیاز زنان و دختران به فضا و مکان های تفریحی و رفاهی مناسب نادیده گرفته شود.
آژیر به آمار بالای بانوان و دختران تحصیل کرده بیکار اشاره کرد و اظهار داشت: هر جا که اجازه حضور زنان در آنجا داده نشود باید منتظر آسیب های اجتماعی باشیم.
در این جلسه بانوان فعال عرصه های مختلف شهرستان کامیاران نیز به بیان دغدغه ها و مشکلات خود و جامعه زنان پرداختند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كارگروه زن و جامعه مطالبه گر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

 نرجس نیازمند،عضو شورای شهر قم در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۳ بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضا‌های بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند