Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@14:25:47 GMT

مدرک رسواکننده‌ای علیه ترامپ نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۳۶۸

مدرک رسواکننده‌ای علیه ترامپ نداریم

به گزارش سرویس بین الملل چام نیوز،‌ در پی دیدار روز گذشته دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه که در هلسینکی، پایتخت فنلاند صورت گرفت، شبکه خبری آمریکایی فاکس نیوز در مصاحبه‌ای اختصاصی با ولادیمیر پوتین در مورد ارتباط روسیه با سیاست داخلی آمریکا، مداخله در سوریه و موقعیت او در ساختار سیاسی روسیه پرسش هایی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در حالیکه تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در مورد اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا از جمله از طریق نفوذ سایبری به اطلاعات حزب دموکرات ادامه دارد، از ولادیمیر پوتین در مورد این اتهام سئوال شد.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت که "اولا روسیه، به عنوان یک کشور، هرگز در امور داخلی ایالات متحده دخالت نکرده چه رسد به انتخابات در این کشور." او اتهام دخالت روسیه در انتخابات را بخشی از رقابت‌های سیاسی داخلی آمریکا توصیف کرد که، به گفته او، به روسیه ارتباطی ندارد هر چند تایید کرد که در انتخابات سال ۲۰۱۶، روسیه بیشتر مایل بود که ترامپ برنده شود چون در مقایسه با رقیب انتخاباتی خود، نگاه مثبت‌تری نسبت به روسیه داشت.

 

به گزارش رادیو فردا،‌ چند روز پیش، وزارت دادگستری آمریکا ادعانامه‌ای را علیه شماری از ماموران اطلاعاتی روسیه در ارتباط با تلاش جهت دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا صادر کرد.

 

عکس/ معاون دادستان کل آمریکا ادعانامه‌ای را علیه تعدادی از ماموران روسی صادر کرد

 

شبکه فاکس نیوز گفته است که در این مصاحبه، خبرنگار این شبکه یک نسخه از این ادعانامه را همراه داشت و کوشید آن را به دست پوتین بدهد اما رئیس جمهوری روسیه با اشاره از او خواست این اوراق را روی میز کنار خود بگذارد.

 

در مصاحبه مطبوعاتی مشترک رئیسان جمهوری آمریکا روسیه که پس از گفتگوهای آنان در روز گذشته برگزار شد، دونالد ترامپ گفت که مدرکی در اثبات مداخله روسیه در انتخابات مشاهده نکرده است. او همچنین به جای سرزنش روسیه، دولت‌های سابق آمریکا را مسئول تیرگی روابط بین دو کشور معرفی کرد.

 

به گزارش بی بی سی،‌ از آنجا که انتظار می‌رفت ترامپ در این مذاکرات، رئیس جمهوری روسیه را در مورد اتهام مداخله در انتخابات تحت فشار قرار دهد، نرمش او در قبال روسیه با انتقاد تند بسیاری از سیاستمداران مخالف و حتی برخی از سیاستمداران حزب جمهوریخواه - حزب ترامپ - مواجه شد. مخالفان رئیس جمهوری آمریکا او را به نرمش بیش از حد و حتی نادیده گرفتن اعتبار و منافع آمریکا متهم کردند.

 

در مورد دلیل رویکرد غیرمنتظره ترامپ، برخی از منابع گفتند که احتمالا از نظر دونالد ترامپ، پذیرش دخالت روسیه در انتخابات می‌تواند به این معنی باشد که پیروزی او نتیجه توانایی و در نتیجه، یک موفقیت شخصی نبوده بلکه با کمک دیگران به دست آمده است. به گفته آنان، با توجه به خصوصیات شخصیتی دونالد ترامپ، قبول چنین نتیجه‌گیری به مراتب بدتر از قبول توجیه روسیه بوده است.

 

در مقابل، این نظر نیز مطرح بوده که موضع ملایم رئیس جمهوری آمریکا در برابر روسیه به این دلیل است که در جریان سفرهای تجاری و ارتباط کاری دونالد ترامپ با آن کشور، سازمان‌های اطلاعاتی روسیه اسناد و مدارکی را علیه او یا اعضای خانواده‌اش گردآوری کردند و ترامپ از بیم افشای این مدارک، ناگزیر است با روسیه کنار بیاید. پس از نشست خبری هلسینکی، نانسی پلوسی، رهبر جناح دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که "ضعف در برابر پوتین ثابت می‌کند که روس‌ها مدارکی شخصی، مالی یا سیاسی علیه رئیس جمهوری در اختیار دارند."

 

عکس/ نانسی پلوسی

 

خبرنگار فاکس نیوز از ولادیمیر پوتین در مورد "مدارک رسواکننده" علیه ترامپ و خانواده او سئوال کرد. پوتین گفت: "ما هیچ چیزی در مورد آنان در اختیار نداریم" و افزود که: "ترامپ فردی ثروتمند بود، اما افراد ثروتمند زیادی در آمریکا هستند، او در بخش ساختمان‌سازی روسیه فعالیت داشت، مسابقات ملکه زیبایی ترتیب می‌داد، اما در آن موقع به فکر هیچکس خطور نمی‌کرد که روزی بخواهد رئیس جمهور شود تا مدارکی برای آن روز جمع‌آوری کند."

 

رئیس جمهوری روسیه گفت که هرساله در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه حدود پانصد تن از "صاحبان عمده صنعت و تجارت جهان و در مقیاسی بسیار بزرگتر از ترامپ" شرکت می‌کنند و افزود: "آیا فکر می‌کنید که سازمان‌های اطلاعاتی ویژه ما همه آنها را زیر نظر می‌گیرند؟" رئیس جمهوری روسیه گفت که برخلاف ایالات متحده، "روسیه چنین کاری نمی‌کند چون منابع لازم، نیروی انسانی کافی برای سازماندهی نظارت کامل دولتی نداریم و در هر حال، این بخشی از برنامه ما نیست."

 

از رئیس جمهوری روسیه در مورد تشدید اختلاف آن کشور و ناتو سئوال شد. او گفت که اگر اوکراین و گرجستان به عضویت این سازمان پذیرفته شوند "برایمان به منزله تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی محسوب می‌شود زیرا زیرساخت‌های ناتو را در مرز ما مستقر می‌کند و واکنش ما به چنین وضعیتی، بسیار منفی خواهد بود."

 

در مورد سوریه، ولادیمیر پوتین ارتباط روسیه با کشتار غیرنظامیان و حملات شیمیایی را رد کرد؛ هرچند گفت که در هر درگیری، "قربانی شدن افراد اجتناب ناپذیر است و همیشه این سئوال مطرح می شود که مقصر کیست؟" او حمله شیمیایی توسط دولت سوریه را مورد تردید قرار داد و گفت که کشورهای غربی اطلاعات نادرستی در مورد سوریه دارند.

 

از پوتین در مورد سرکوب مخالفان او در داخل روسیه سئوال شد. او گفت که رئیس جمهوری آمریکا نیز رقبایی دارد. خبرنگار فاکس نیوز گفت که "اما عاقبت رقبای دونالد ترامپ به مرگ منتهی نمی‌شود." رئیس جمهوری روسیه این اتهام را رد کرد و گفت که در هر کشوری، از جمله آمریکا، قتل‌های سیاسی به وقوع می‌پیوندند و به عنوان نمونه به ترور جان اف کندی، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، و مارتین لوترکینگ، از رهبران جنبش مدنی آن کشور اشاره کرد.

 

در این مورد که آیا با تصویرش به عنوان "رهبر مقتدر" در روسیه موافق است گفت که "من ادعایی در این مورد ندارم."

 

۱۰۶

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فاکس نیوز فاکس نیوز فاکس نیوز فاکس نیوز دونالد ترامپ آمریکا عکس روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ