Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی وزارت علوم افزود: باید از متخصصان علوم انسانی برای مدیریت بهتر آموزش عالی در قالب اتاق‌های فکر استفاده کنیم برای اینکه در همه دنیا علوم انسانی مغز متفکر جامعه محسوب می‌شود.

وی گفت: اسناد قانونی مانند برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، قانون اهداف و مأموریت‌های وزارت علوم و برنامه‌های تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی در هنگام اخذ رأی اعتماد؛ دو منبع اساسی مشخص کننده وظایف بخش‌های مختلف وزارت علوم است و ضرورت دارد هر معاونت و حوزه نسبت به استخراج وظایف خود از این منابع و عمل در راستای آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی افزود: آموزش عالی به دلیل ذات خود همیشه شرایط ویژه‌ای را داشته و انتظارات جامعه از این دستگاه اجرایی به دلیل مسؤولیت تربیت نسل جوان بالاست.

وزیر علوم با اشاره به اینکه به دلیل وسعت فعالیت و اهمیت مأموریت؛ دستگاه آموزش عالی همواره طرفداران و منتقدان زیادی دارد، گفت: از انتقاد‌های سازنده برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم.

وی طرح ساماندهی آموزش عالی را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم دانست که در حال عملیاتی شدن است و تأکید کرد: برای اجرای این طرح باید در درون ستاد وزارت علوم و دانشگاه‌ها و همچنین خارج از دستگاه آموزش عالی یک هم صدایی و هماهنگی ایجاد شود.

غلامی گفت: بر اساس طرح ساماندهی آموزش عالی در هریک از استان‌ها شبکه‌ای از مراکز آموزش عالی ایجاد می‌شود و برای دانشگاه‌ها وظایف ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف می‌شود.

وزیر علوم افزود: افزایش توان اشتغال پذیری دانش آموختگان؛ افزایش ارتباط آموزش عالی با صنعت و فعالیت دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات جامعه از مهمترین برنامه‌های وزارت علوم است و به تناسب اجرا باید فعالیت‌ها را اطلاع رسانی کنیم تا امیدواری به دستگاه آموزش عالی افزایش یابد.

وی با اشاره به شرایط روز جامعه ادامه داد: شرایط جدید شیوه مدیریت جدیدی را نیاز دارد که باید برای آن آماده شویم و تصمیم گیری دقیق و سریع؛ صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی از خصوصیات مدیریت در شرایط جدید است.

غلامی با اشاره به جلسه اخیر هیأت دولت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: «دولت با توان و قدرت این شرایط را پشت سر خواهد گذاشت» و ما با باور و اعتقاد به موفقیت؛ به عنوان بخشی از دولت تمام تلاش خودرا برای تحقق اهداف کشور به کار می‌بریم.

وزیر علوم افزود: برای تحقق اهداف باید از تمام ظرفیت همکاران خود در ستاد و دانشگاه‌ها استفاده کنیم و این امر مستلزم جلب مشارکت، افزایش اعتماد به نفس و احترام و اکرام کارکنان است.

غلامی با قدردانی از معاونت اداری؛ مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برای تشکیل این نشست؛ همکاری و هماهنگی را در هم افزایی ظرفیت‌ها مؤثر دانست و بر تشکیل جلسات بیشتر میان مدیران تأکید کرد.

محمدتقی نظرپور؛ معاون اداری؛ مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز هدف از برگزاری این نشست را آشنایی نزدیک هریک از معاونت‌ها با وظایف و مسائل جاری بخش‌های مختلف ستاد وزارت علوم ذکر کرد و انتقال تجارب را از دیگر اثرات برگزاری این نشست عنوان کرد.

وی تأکید کرد: معاونت اداری؛ مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به رغم برخی محدویت‌های مالی می‌کوشد تا بهترین پشتیباتی و حمایت را از بخش‌های مختلف ستاد وزارت و دانشگاه‌ها انجام دهد تا همه واحد‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

همچنین در ادامه این نشست هم اندیشی، تعدادی از معاونان، مدیران و مشاوران وزارت علوم، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را برای پیشبرد مطلوب‌تر فعالیت‌های بخش‌های مرتبط با حوزه مسؤولیت ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزارت علوم اتاق های فکر کارگروه مشورتی منصور غلامی هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد