Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:11:50 GMT

اقامتگاه‌های پرستاری در 30 شهر ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۴۳۰

اقامتگاه‌های پرستاری در 30 شهر ایجاد می‌شود

رشت - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری و مامایی در مناطق محروم 30 شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم حضرتی روز سه شنبه در جمع مدیران پرستاری مراکز درمانی استان گیلان در رشت افزود: در مواردی پرستاران به دلیل نداشتن مکان نمی توانستند برای خدمات رسانی اقدام می کنند که بر اساس این تفاهنامه ای با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، برای ایجاد این اقامتگاه‌ها اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه برای ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری در کشور 50 درصد خیرین و 50 درصد دیگر نیز از دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشارکت و همکاری می کنند.
حضرتی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: این شورا 30 نفر از نخبگان پرستاری را شامل می شود که با تشکیل هشت کارگروه، برای بررسی مشکلات پرستاران و رفع آنها فعال است.
وی با بیان این که پرداخت در حوزه عملکرد پرستاران از مشکلاتی بود که جلسه کارگروه تخصصی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: جدایی کار از کارانه، یکی از خواسته های پرستاران است که این مهم در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم هر چه سریعتر برای همه دانشگاه ها ابلاغ شود.
حضرتی در ادامه سخنانش با اشاره به تشکیل کمیته اخلاق بیان داشت: به دستور وزیر بهداشت، این کمیته با هدف ارتقاء کیفی اخلاق در نظام پرستاری و همچنین در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است.
وی ایجاد حساسیت اخلاقی را یکی از کارها در این کمیته عنوان و با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع اخلاق در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگر بهترین مراقبت ها انجام گیرد اما ارتباط صحیحی ایجاد نشود ، بازخورد خوبی نخواهد داشت بنابراین ضروریست تا موضوع اخلاق مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شورای صلاحیت حرفه ای یکی از عمده ترین کارهای اجرا شده در معاونت پرستاری است، اضافه کرد: جانشین پروری پرستاری از دیگر کارهایی است که در زمان حاضر در 11 استان کشور اجرا شده و در این راستا دوره هایی برای پرستاران برگزار می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به این که پرستاران تماس نزدیک با بیماران دارند، در این راستا دستورالعمل اجرای آموزش بیماران تدوین شده که ابلاغ خواهد شد.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از برخی بیمارستان های استان گیلان بازدید کرد.
در زمان حاضر پنج هزار و 536 نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار بوده که از این تعداد سه هزار و 668 نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.
26 بیمارستان دولتی و 10 بیمارستان خصوصی در استان فعال است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي پرستاران گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

ایاد بهادری منفرد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: در سفر مقام عالی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان دولتی به شهرستان شاهرود یک طرح درمانی افتتاح و یک طرح دیگر هم کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: در این سفر پروژه پایگاه سلامت فدک در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین، با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و محل زیست پزشک میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر مربع پروژه قابل افتتاح امروز عصر با حضور مسئولان دولتی است.

بهادری بیان کرد: برای این طرح ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و پنج هزار و ۷۶ نفر نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه چند پروژه عمرانی و بهداشتی و درمانی در مجموعه علوم پزشکی شاهرود نیز در سفر استانی هیأت دولت مورد بازدید قرار می‌گیرد، گفت: یکی از این طرح‌ها پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه این طرح هفت هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ابراز کرد: -پروژه مرکز غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با زیربنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع از دیگر طرح‌های قابل بازدید است.

بهادری با بیان اینکه هیأت دولت سیزدهم همچنین در سفر به شاهرود از پروژه بلوک زایمانی و LDR، بیمارستان امام حسین(ع) با زیربنای یک هزار و ۶۴۰ متر مربع بازدید خواهد کرد، تاکید داشت: پروژه توسعه فضای فیزیکی، بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود مجموعاً سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک سوم از آن تأمین شده است.

وی افزود: پردیس فناوری‌های سلامت شاهوار دیگر طرحی است که امروز عصر با حضور اعضای هیأت دولت در قالب سفر دوم دولت سیزدهم به استان سمنان در شهرستان شاهرود مورد بازدید قرار می‌گیرد.

کد خبر 6081762

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در ۱۴۰۳