Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سه شنبه) در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات، یکی از مصدایق مهم تحول دیجیتال در دنیا را هوشمندسازی شبکه‎های انرژی دانست و افزود: هوشمند سازی باعث بهبود مدیریت شبکه می شود و به دنبال آن، کاهش مصرف در زمان اوج را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد طرح هوشمندسازی شبکه انرژی کشور به صورت آزمایشی در کمتر از یک سال اجرا و در سه سال آینده بخش قابل توجهی از شبکه انرژی کشور هوشمند شود.
آذری جهرمی ادامه داد: فناوری های مختلفی در این عرصه به کار گرفته شده است و به صورت گسترده از اینترنت اشیا برای پیاده سازی این سند استفاده می شود.
«در شرایط کنونی با چالش‌ها و تحریم های مختلفی روبروییم و باید استفاده بهینه از منابع در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی دنبال شود».
وی گفت: اجرای شبکه ارتباطی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیع و انتقال انرژی یکی از راهکارهای مدیریت هزینه است و از سرمایه گذاری جدید اما نابجا در این بخش جلوگیری می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس سند یاد شده 2 طرف توافق کرده‌اند در یک چارچوب مشخص چگونه از ظرفیت‌های شبکه توزیع و انتقال انرژی در کشور در راستای خدمات رسانی در حوزه ارتباطات استفاده کنند. از طرفی معاونان وزارتخانه ها نیز مسوول تشکیل کمیته راهبری و اقتصادی شدند تا با استفاده از توان بخش خصوصی بتوانند ظرفیت های ارائه شده از سوی دولت را وارد حوزه عملیاتی کنند.
آذری جهرمی اضافه کرد: بر این اساس در نخستین گام یک کارگاه آموزشی میان فعالان صنعت برق، ارتباطات و اینترنت اشیا برپا و نحوه اجرای سند یاد شده تشریح می شود.
«بخشی از منابع خود در حوزه ارتباطات و پست بانک را برای اجرای پروژه‌های این سند و توسعه اهداف وزارت نیرو در حوزه هوشمندسازی اختصاص خواهیم داد».

** هوشمندسازی به کمک مدیریت مصرف انرژی می آید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: به واسطه اجرای این سند، بخشی از تعهدات وزارت ارتباطات در حوزه اشتغال مرتفع می شود.
به گفته وی، دولت ایجاد سالیانه ٩٠٠ هزار شغل را متعهد شده است که یکصد هزار شغل باید در بخش فناوری اطلاعات محقق شود.
آذری جهرمی تاکید کرد بر پایه این سند، تصدی گری در زمینه هوشمندسازی را کنار گذاشتیم و کسب و کار های نوپا می توانند در حوزه هوشمند سازی فعال شوند.
وزیر ارتباطات گفت: رویکرد رییس جمهوری برای مقابله با تحریم ها این است که منابع کشور نباید به صورت ملوک الطوایفی اداره شود و امکانات باید در اختیار همه مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: وزارت نیرو برای توسعه شبکه ارتباطی ظرفیت های خوبی دارد که امروز تفاهم کردیم ما از ظرفیت شبکه انتقال و توزیع وزارت نیرو برای توسعه ارتباطات در کشور استفاده کنیم.
آذری جهرمی تصریح کرد: این همکاری، هزینه سرمایه گذاری ما را برای ما کاهش می دهد و موجب می شود وزارت نیرو از ظرفیت خود، درآمد خلق کند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیریت آب و برق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست ارائه کلیات طرح تحول دیجیتال، ضرورت و دستاوردهای کلان آن در سازمان ثبت اسناد که با حضور معاونان و مدیران ستادی و مدیران شرکت‌های پیمانکار به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبینار، برگزار شد، گفت: پیشانی تحول در هر سازمانی فناوری است اگر سازمانی در فناوری موفق بود موجبات ارتقا سلامت کارکنان و تحول به معنای واقعی که رضایتمندی مراجعان است را فراهم می‌کند.

وی بر نظارت هوشمندانه بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد و افزود: امیدواریم این برنامه‌ها در سال جاری عملیاتی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با تاکید بر تعامل کانون سردفتران و دفتر یاران و شرکت‌های پیمانکار در اجرای هر چه بهتر طرح تحول دیجیتال، عنوان کرد: در اجرای این پروژه دقت و سرعت در کار همزمان باید مدنظر باشد چرا که در ادارات اجرای اسناد رسمی شاهد کثرت مراجعات حضوری هستیم و مطمئناً با عملیاتی شدن این طرح عظیم، با کاهش مراجعات مردمی به شعبات اجرای اسناد رسمی در سراسر کشور روبرو خواهیم بود.

هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی نیز با تاکید بر اینکه سازمان ثبت با شتاب در مسیر هوشمندسازی در حرکت است، افزود: این حرکت تحولی در ارگان‌های دیگر بی بدیل بوده و رونمایی از سکوی خدمات دیجیتال ثبتی «کاتب» با حضور ریاست قوه قضائیه در دهه فجر سال گذشته مهر تأییدی بر این مطلب است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از شرکت‌های نام آشنا و مطرح کشور در طرح تحول دیجیتال در دستیابی به مأموریت‌های سازمان ثبت از قبیل اسناد، املاک، ثبت شرکتها، مالکیت معنوی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق و دیگر مأموریت‌ها ما را همراهی می‌کنند، اظهار کرد: با ابلاغ نسخه جدید سند تحول قضائی به شرکت‌های مشاور و اجرای طرح تحول دیجیتال مطمئناً سال ۱۴۰۳ سالی پرکار خواهد بود.

تعاملات مشترک سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتر یاران و برکات انعقاد تفاهم نامه مشترک، پشتیبانی و نگهداری سامانه‌های فعلی، بازطراحی سامانه‌ها، بکارگیری نیروی متخصص در حوزه فناوری از دیگر مواردی بود که هاشمی بر آن تاکید کرد.

در این نشست پیمانکاران دخیل در طرح تحول دیجیتال به ارائه گزارش در حوزه‌های مأموریتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پرداختند و مقرر شد در هفته بعدی نیز این نشست با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شود.

کد خبر 6087780

دیگر خبرها

  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است