Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با بیان اینکه 30 میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی، به آنها مراجعه کرده‌اند، گفت: بعد از فیلترینگ تلگرام تنها 10 درصد حجم بازدید از تلگرام از طریق فیلترشکن‌های خارجی بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی‌اش در نرم‌افزار سروش نوشت: «اگر چه اعطای اینترنت بدون فیلتر به هاتگرام و تگرام طلایی به منظور دور زدن فیلتر تلگرام ضربه سختی به پیام‌رسانهای داخلی وارد کرد اما این واقعیت را نیز اثبات کرد که بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی با علم به داخلی بودن نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی به آنها مراجعه کرده‌اند و در واقع با یک رفتار معنادار فیلترشکن ایرانی را بر فیلتر شکن خارجی ترجیح داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آمار ترافیک درگاه بین المللی اینترنت کشور بیانگر این واقعیت است که بعد از فیلتر تلگرام تنها ده درصد حجم بازدید از تلگرام از طریق فیلترشکن‌های خارجی بوده است. این آمار نشان می‌دهد که مشکل کاربران ایرانی در مراجعه به پیام‌رسانهای خارجی مشکل امنیتی نیست. مردم علی‌رغم تبلیغات گسترده دشمن به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کاملا اعتماد دارند و نرم‌افزارهای داخلی را بر خارجی ترجیح می‌دهند.

این رفتار مردم یک پیام برای مسئولین فضای مجازی کشور دارد و آن این است که به جای سرمایه‌گذاری برای دسترسی کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های خارجی همه تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی بکار گیرید.

اگر سرمایه‌گذاری که دولت بر روی فیلترشکن هاتگرام و تلگرام طلایی انجام داد، صرف پیام‌رسانهای داخلی می‌شد، امروز به جای اینکه شاهد مهاجرت 40 درصدی کاربران تلگرام به پیام‌رسانهای داخلی باشیم شاهد مهاجرت 90 درصدی آنها بودیم. در عین حال دشمن به داده‌های عظیم (big data) کشور دسترسی نداشت و از شر استثمار و استعمار نوین شبکه‌های اجتماعی خارجی در امان بودیم.»

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!

وایبر ویژگی جدیدی موسوم‌ به خلاصه‌کننده‌ی گفت‌وگوها با هوش مصنوعی را معرفی کرده است که خلاصه‌های مختصری از پیام‌های خوانده‌نشده در گروه‌های چت ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از فناوری شرکت OpenAI می‌تواند به‌سرعت اطلاعات مهم را از بین ۱۰۰ پیام خوانده‌نشده استخراج کند.

ابزار خلاصه‌ساز هوش مصنوعی وایبر چکیده‌ی واضح و مختصری ارائه می‌دهد که تصمیمات کلیدی، کارهای قابل انجام و موضوعات مهم گفت‌وگو را مشخص می‌کنند. وایبر تصور می‌کند که این ویژگی می‌تواند در بسیاری از سناریوهای رایج مفید باشد، مانند والدینی که با برنامه‌های پیچیده برای فعالیت‌های کودکانشان مواجه هستند، دوستانی که رویدادها را هماهنگ می‌کنند یا هم‌سفرانی که در مورد جزئیات سفر تصمیم می‌گیرند.

استفاده از این ویژگی بسیار آسان است. هنگام ورود به پیام‌های خوانده‌نشده، پیشنهادی برای مشاهده‌ی خلاصه‌ی گفت‌وگوها ارائه خواهد شد.

به نقل از زومیت، وایبر بر حفظ حریم خصوصی کاربران در طراحی این ویژگی تأکید می‌کند. خلاصه‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی تنها برای کاربری قابل مشاهده خواهد بود که آن را درخواست داده است و هیچ جزئیات هویتی‌ای فراتر از نام کاربری را شامل نمی‌شود.

وایبر بیان می‌کند که محتوای گفت‌وگوها یا خلاصه‌های آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند و تجربه‌ای امن و محرمانه ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ساز هوش مصنوعی به کاربران اپلیکیشن وایبر برای گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان منتشر شده است و از بیش از ۵۰ زبان پشتیبانی می‌کند. به‌زودی کشورهای بیشتری اضافه خواهند شد.

هم‌اکنون ابزارهایی وجود دارند که توسط API چت‌بات ChatGPT پشتیبانی می‌شوند و امکان خلاصه‌کردن پیام‌ها را برای برخی از اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند، اما وایبر با ادغام مستقیم این ابزار در پیام‌رسان خود، وعده‌ی تجربه‌ی کاربری یکپارچه را داده است.

واتساپ و تلگرام نیز احتمالاً به‌زودی از ویژگی مشابه استفاده خواهند کرد که موجب پذیرش راحت‌تر آن در میان کاربران می‌شود.

دیگر خبرها

  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • پیام کوتاه حاجی زاده به اسرائیل: 100 درصد می‌زنیم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • رو دست وایبر به واتساپ و تلگرام؛ رسما هوش مصنوعی را ادغام کردند!
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!