Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز سه شنبه نوشت: تیم ملی فوتبال ایران که بعد از استرالیا به عنوان بهترین تیم آسیایی در رنکینگ فیفا به روسیه پا گذاشته بود، بر خلاف ساکروس ها، با دست و پا کردن نام و اعتباری بیش از پیش، جام جهانی را ترک کرد.
«کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به زودی وارد هشتمین سال پیاپی حضور خود روی نیمکت این تیم می شود؛ پاداش ثبات مدیریتی را که در این تیم نهادینه کرد با استحکام و انسجام تاکتیکی در روسیه گرفت و به رغم قرار گرفتن در اصطلاحا «گروه مرگ» جام جهانی، در حالی که تنها چند قدم تا صعود به جمع 16 تیم فاصله داشت؛ از گردونه رقابت ها کنار رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* خلاصه جام جهانی
اگرچه نمایش جسورانه و حمله بی مهابا در برابر مراکش که در آخرین رنکینگ فیفا پنج پله پایین تر از تیم ملی ایران ایستاده بود؛ کمی نگران کننده به نظر می رسید، اما فشار آن ها در نهایت «عزیر بوهادوز» مدافع تیم مراکش را به اشتباه انداخت و در دقایق پایانی گل پیروزی بخش را برای شاگردان کی روش به ارمغان آورد.
آن ها با اندوخته سه امتیازی خود از بازی نخست؛ در بازی دوم با امید به کسب یک تساوی در برابر قهرمان جام جهانی 2010 وارد میدان شدند، اما این بار این اسپانیا بود که با ضربه منحرف شده «دیگو کاستا»، تک امتیاز مورد نظر ایرانی ها را در دقایق پایانی از آن ها ربود و پیروزی مقابل پرتغال برای آنان به یک اجبار تبدیل شد. شاگردان کی روش در دقایق پایانی با ضربه پنالتی که توسط «کریم انصاری فرد» به گل بدل شد، گل استثنایی «کوارشما» را بی اثر کردند و در حالی که تمام مردم ایران به گمان گل شدن ضربه تک به تک «مهدی طارمی» در ثانیه های پایانی بازی نیم خیز جشن صعود بودند؛ در کمال بدشانسی ضربه این بازیکن با اختلافی سانتی متری از کنار دروازه راهی اوت شد.
در واقع یک امتیاز و یک گل تنها چیزی بود که مانع از نخستین صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی شد. با این حال چهار امتیاز کسب شده توسط ایران بهترین آمار این تیم در ادوار جام جهانی لقب گرفت بطوریکه هیچ تیم آسیایی دیگری نتوانست در بیست و یکمین دوره جام جهانی بیشتر از چهار امتیاز کسب کند؛ در حقیقت عملکرد امیدوارکننده تیم ملی؛ نوید بخش حضوری قدرتمند در جام ملت های آسیا بود، جامی که کمتر از شش ماه دیگر به میزبانی امارات برگزار می شود.

* پیامد
مردم ایران از کی روش و شاگردانش مثل یک 'قهرمان' استقبال کردند؛ لقبی که به شایستگی سزاوار آن بودند چرا که آن ها نه تنها از انتظارات فراتر عمل کردند، بلکه بعد از 20 سال دومین پیروزی را در جام جهانی برای هموطنان خود به ارمغان آوردند.

* چشم اندازهای بلند برای جام ملت های 2019
اگرچه دعوت نکردن «سید جلال حسینی» مدافع باتجربه تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در ابتدا تنش ها و انتقادهایی را برای کی روش به همراه داشت، اما آینده نگری سرمربی پرتغالی پس از بازی دادن به «مجید حسینی» مدافع جوان باشگاه استقلال که با درخشش وی در بازی مقابل اسپانیا و پرتغال همراه شد؛ موج انتقادات را به خوبی خنثی کرد.
و حالا، بدنبال نزدیک شدن «پژمان منتظری» و سید جلال حسینی به اواخر دوران فوتبالی خود؛ قلب خط دفاعی ایران با حضور حسینی 22 ساله و «مرتضی پورعلی گنجی» 26 ساله تضمین شده است.
در این بین؛ «سردار آزمون» که چهار سال پیش در استرالیا برای خود نامی دست و پا کرده بود و در بین اعضای کاروان تیم ملی ایران در روسیه، شناخته شده ترین بازیکن محسوب می شد؛ به رغم عملکرد نه چندان درخشان در این تورنمنت؛ می تواند روند بازی خود را در امارات بهبود ببخشد؛ در واقع نباید فراموش کنیم که او تنها 23 سال دارد و راه زیادی برای پیشرفت.

* چه چیزی در پیش است؟
سخنان «مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص کی روش و عملکرد تیم تحت هدایت او به اندازه ی بیانیه ای رسمی قدرتمند بود؛ وی در این باره اظهار داشت: سال فوتبالی خوبی داشتیم و جام ملت ها پیش روی ماست. بر اساس مذاکرات من با کی روش و جو موجود؛ ما می توانیم جام ملت ها را فتح کنیم.
تیم ملی ایران در جام جهانی با قرار گرفتن مقابل غول هایی همچون اسپانیا و پرتغال؛ با دریافت تنها دو گل در سه بازی، نه تنها از حیث قدرت دفاعی بلکه از لحاظ قابلیت هجومی به خوبی به بوته آزمایش گذاشته شد.
در حقیقت؛ ایران با در اختیار داشتن مهاجمان مستعدی همچون آزمون، طارمی، انصاری فرد و «علیرضا جهانبخش» و یک دو جین مهاجم توانمند دیگر همچون «علی علیپور»، «کاوه رضایی» و «مرتضی تبریزی» که برای باشگاه های خود بسیار تاثیرگذار عمل می کنند؛ در صدد بهبود قوای هجومی خود بوده و انتظار دارد چهارمین مقام قهرمانی آسیایی خود را از کشور همسایه یعنی امارات به تهران بیاورد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امارات جام ملت های 2019 آسیا تیم ملی فوتبال ایران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست

مهاجم تیم فوتبال هوادار تأکید کرد، سرمربی جوان این تیم علاقه‌ای به فوتبال تدافعی ندارد. - اخبار ورزشی -

کریم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وضعیت تیمش را در آستانه بازی برابر پیکان مطلوب خواند و گفت: شرایط تیم ما خوب است و آماده بازی با پیکان هستیم. فکر می‌کنم یک بازی زیبا رقم بخورد، چون هر دو تیم در این چند هفته نتایج خوبی گرفتند. امیدوارم در نهایت با انجام یک بازی خوب پیکان را شکست بدهیم.

بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی

 

وی در مورد بازی‌های پرگل هوادار و نمایش تهاجمی این تیم طی هفته‌های اخیر اظهار داشت: مسعود شجاعی به هیچ عنوان فوتبال تدافعی را دوست ندارد و مثل بعضی از مربیان دنبال دفاع کردن نیست. او حتی در تمرینات روی نکات تهاجمی ریزبین است و دوست دارد تیمش فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد.

مهاجم تیم فوتبال هوادار درباره رقابت مدعیان قهرمانی یادآور شد: هر چند سپاهان یا تراکتور می‌توانند روی کاغذ همچنان شانس داشته باشند، ولی رقابت اصلی بین استقلال و پرسپولیس است. الان پرسپولیس فوتبالی تهاجمی و زیبا را به نمایش می‌گذارند و خیلی‌ها معتقدند این تیم شانس اول قهرمانی است ولی من فکر می‌کنم بازی‌های پرسپولیس سخت‌تر از بازی‌های استقلال است و شاید این موضوع شانس قهرمانی استقلال را بیشتر کند. با این حال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و باید تا هفته آخر صبر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کری ستاره سیتی: چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم
  • درخشان: هم استقلال شانس قهرمانی دارد، هم پرسپولیس؛ هر تیم به دنبال تخریب دیگری است
  • قهرمانی ایران در سی و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی آسیایی
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • اسلامی: شجاعی مثل برخی مربیان دنبال دفاع کردن نیست
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی؛ ایران به دنبال تاریخ سازی
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی/ایران به دنبال تاریخ سازی
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا