Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: اعلام بدهی های این دانشگاه باید بر اساس منابع معتبر و کارشناسی شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز سه شنبه در جمع مدیران پرستاری مراکز درمانی استان گیلان با حضور مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت افزود: جای تاسف دارد بعضی خبرهای یأس و نا امیدی را در چنین شرایطی انتشار دهند که این دانشگاه، بدهی های آن چنانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تدوین برنامه راهبردی توانسته در حوزه های مختلف با رشد متوازن پیش رود.
یوسف زاده سخنانش با اشاره به نبرد اقتصادی اظهار داشت: در این نبرد اقتصادی حمایت از مردم فوق العاده اهمیت دارد و یکایک افراد فعال در عرصه سلامت، سربازان خط مقدم این نبرد هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا مردم بایستی در حوزه خدمات درمانی و کیفیت این خدمات، احساس امنیت و آرامش کنند و لازم است در شرایط سخت اقتصادی در کنار مردم باشیم.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از برخی بیمارستان های استان گیلان بازدید کرد.
در زمان حاضر پنج هزار و 536 نفر کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار بوده که از این تعداد سه هزار و 668 نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.
26 بیمارستان دولتی و 10 بیمارستان خصوصی در استان گیلان فعال است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي گيلان پرستاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد

دکتر علی ‌تقی‌زاده با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار و ۸۹۹ بیمار جدید مبتلایان به سرطان روده بزرگ در کشور اضافه می‌شود، گفت: سالانه هفت هزار و ۳۵۴ مورد جدید سرطان روده بزرگ در مردان و پنج هزار و ۵۴۵ مورد در زنان شناسایی می‌شود و سرطان روده بزرگ بعد از معده و پستان در زنان و مردان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: در مردان سرطان‌های معده، پروستات و ریه در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند و پس از آن سرطان روده بزرگ بوده در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

به گفته وی، در زنان نیز این سرطان پس از سرطان‌های پستان و معده در جایگاه سوم بوده است.

دانشیار گروه رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک مناسب، مصرف زیاد غذاهای پرکالری، مصرف سیگار، الکل و دخانیات و افزایش میزان مصرف نمک و روغن از جمله مواردی است که ریسک ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده درمانی در مبتلایان به سرطان روده بزرگ اعم از اعمال جراحی و شیمی درمانی‌ها نقش بسزایی در درمان بیماران مبتلا به این نوع سرطان داشته است، تاکید کرد: اگر موارد پیشگیرانه رعایت شود می‌توان از ابتلای به بسیاری از بیماری‌ها، سکته‌ها و سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ جلوگیری کرد.

تقی زاده ادامه داد: معتقدیم که باید روی موضوع پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله سرطان روده بزرگ هم کار کرد و قطعاً هرچه‌ قدر که در این حوزه هزینه شود آورده به مراتب بیشتری در حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه دارد و از تحمیل هزینه‌های بالای دارو و درمان و همچنین عوارض و مشکلات ناشی از بیماری در فرد بیمار و خانواده و اطرافیان وی جلوگیری می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان