Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:02:15 GMT

سازمان جنگل ها با انتقال آب بین حوضه ای مخالف است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۶۶۷

سازمان جنگل ها با انتقال آب بین حوضه ای مخالف است

شهرکرد- ایرنا- معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: این سازمان با اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای مخالف است.

ناصر حیدری پوری روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، انتشار اخباری مبنی بر انجام اقداماتی برای انتقال آب کارون از اهواز به بصره عراق اظهار کرد: این طرح در روزهای اخیر توسط وزارت نیرو رد و تکذیب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در زمینه موضع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برابر طرح های انتقال آب بین حوضه ای تصریح کرد: این سازمان به دلیل اثرات مخربی که این طرح ها بر اکوسیستم، پوشش گیاهی و خاک حوضه آبخیز ایجاد می کند با اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای مخالف است.
به گزارش ایرنا، بحث انتقال آب از ایران به عراق زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که شبکه ملی 'بلادی' عراق با پخش خبری در این زمینه مدعی شد که مقامات عالی رتبه این 2 کشور در رابطه با این رخداد به تفاهم رسیده اند و مقدمات اجرایی طرح انتقال آب آغاز شده است.
بحث‌ها در مورد انتقال آب کارون به استان بصره عراق درحالی بالا گرفته است که استان خوزستان و نیز حوضه آبریز کارون در شرایط کنونی از نظر میزان و کیفیت منابع آب، در شرایط بسیار بدی قرار دارد و علاوه بر خشکسالی و کمبود آب با مشکلاتی نظیر شوری آب نیز مواجه است.
مخالفت سازمان جنگل ها با این گونه پروژه ها درحالی است که چهارمحال و بختیاری نیز به عنوان سرچشمه سه رودخانه مهم زاینده رود، کارون و دز در طول دهه های گذشته همواره مورد هجمه استان مجاور برای انتقال آب بین حوضه ای در قالب تونل بهشت آباد و گلاب 2 بوده است.
طرح هایی که به اعتقاد کارشناسان، فاقد ارزیابی های زیست محیطی بوده و همین امر منجر به ایجاد مناقشاتی بین استان اصفهان با خوزستان و چهارمحال و بختیاری شده است.
طی یک دهه خشکسالی بسیاری از دشت ها، چشمه های آب و قنوات استان چهارمحال و بختیاری بعنوان منبع تغذیه آب استانهای اصفهان و خوزستان خشک شده و بسیاری از مناطق روستایی این استان نیز با تانکر آبرسانی می شود.
8125/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان جنگل ها و مراتع انتقال آب بين حوضه اي انتقال آب كارون به بصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حشمتی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسؤولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک افزود: به روز رسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاستگذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیأت وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ گردید که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط بایستی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خود اظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک در اجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور خبر داد.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، ادامه داد: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6086026

دیگر خبرها

  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری