Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:28:24 GMT

مضرات استفاده کودکان از خمیر بازی "اسلایم" (Slime)

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۶۸۲

مضرات استفاده کودکان از خمیر بازی 'اسلایم' (Slime)

  کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند خمیر بازی اسلایم به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر "بور" برای کودکان مضر است. قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی شود. به نقل از ایسنا بخوانید.

به گفته کارشناسان برخی از خمیرهای بازی اسلایم چهار برابر بیش از مقدار قانونی حاوی عنصر شیمیایی بور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش‌های انجام شده روی ۱۱ محصول مشخص شد در هشت مورد از آن‌ها قوانین اتحادیه اروپا مربوط به میزان قانونی استفاده از این عنصر شیمیایی نقض شده است.

عنصر شیمایی بور در ماده معدنی "بوره" یافت می‌شود که این عنصر به طور معمول در ساخت خمیرهای بازی اسلایم به کار گرفته می‌شود تا این محصول چسبندگی لازم را پیدا کند.

به گزارش اسکای نیوز، وجود مقدار زیادی از عنصر بور در این وسیله بازی می‌تواند مسمومیت‌زا باشد که از دیگر علائم آن می‌توان به لرزش و سردرد اشاره کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خمیر بازی مسمومیت خمیر بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شهرستان بندر خمیر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار کرد: با برگزاری سه مرحله مزایده، تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر فروخته شد.

وی با اشاره به فروش 856 دستگاه موتورسیکلت در نتیجه برگزاری این مزایده‌ها گفت: در نتیجه این امر، پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر خمیر به صورت کامل تعطیل شد.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: با توجه به روند روبه رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ‌ها حاصل شده و در نتیجه برگزاری مستمر مزایده ها، بیشتر وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز تعیین تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • فال شمع روزانه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • فال شمع روزانه امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد