Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه زیست فناوری با دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با هدف تحقق اهداف ملی سند توسعه زیست‌فناوری در به‌کارگیری فناوری زیستی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در راستای تحقق اهداف ملی سند توسعه زیست‌فناوری در به‌کارگیری فناوری زیستی و اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با موضوع به‌سازی و تحول در نظام برنامه‌ریزی آموزشی و گسترش همکاری در زمینه ترویج زیست‌فناوری، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه شهید رجائی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع این تفاهم‌نامه برنامه­‌ریزی برای استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی و قانونی موجود در ستاد و توانمندی‌های علمی و آموزشی موجود در دانشگاه به‌منظور دستیابی به مواردی چون "همکاری در جهت معرفی و ترویج مفاهیم و کاربردهای زیست‌فناوری به‌عنوان فناوری کلیدی در جهت دستیابی به توسعه پایدار در جامعه به‌ویژه در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و دبیران آموزش ‌و پرورش"، "همکاری مشترک در جهت تقویت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه زیست‌فناوری"، "بسترسازی و برنامه‌ریزی در جهت توسعه رویکردهای آموزشی خلاقیت محور در حوزه زیست‌فناوری" و "فراهم کردن بستر شکوفایی استعدادهای دانشجویان و دبیران در حوزه زیست‌فناوری و زمینه‌سازی جهت هدایت آنان در اشتغال‌زایی" است.

انگیزه‌بخشی به دبیران در جهت شرکت در فعالیت‌های پژوهشی، فراهم کردن بستر آشنایی دانشجویان، اساتید دانشگاه، مسئولین و صاحبان صنعت با اولویت‌های زیست‌فناوری، هدایت دستاوردهای پژوهشی حوزه زیست‌فناوری به‌منظور برطرف کردن نیازها و مشکلات کشور، کمک به تجاری‌سازی علوم‌زیستی از طریق ارائه آموزش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی، زمینه‌سازی برای برقراری ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در حوزه زیست فناوری، همکاری راه‌اندازی رشته آموزش زیست‌فناوری در جهت توسعه زیرساختی در سطح آموزش ­و ­پرورش و دانشگاه و همکاری در جهت بازنگری کتب درسی در راستای ترویج زیست فناوری از دیگر موارد محوری این تفاهم‌نامه بوده است.

در این مراسم دکتر حمیدرضا عظمتی، رییس دانشگاه شهید رجایی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری تعامل سازنده میان ستاد توسعه زیست فناوری و دانشگاه شهید رجایی گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دارای 240 عضو هیات علمی است که از این تعداد 75 نفر دارای درجه دانشیاری به بالا هستند. با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه در حوزه‌های فنی و مهندسی، تعامل تحقیقاتی با ستادهای توسعه فناوری می‌تواند منجر به برکات فراوانی برای کشور و دانشگاه شود.

دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، نیز شکل گیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در راستای حل مشکل اتصال دانشگاه به صنعت دانست و اظهار کرد: این معاونت دارای ستادهای توسعه فناوری مختلفی است و ستاد توسعه زیست فناوری، یکی از این ستادها است.

قانعی با تاکید بر اهمیت روزافزون زیست فناوری در سطح جهان خاطر نشان کرد: ماموریت ستاد توسعه زیست فناوری دستیابی ایران به 3 درصد بازار جهانی زیست فناوری تا سال 1404 است. این عدد، چیزی در حدود 30 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. در حال حاضر تنها نیم درصد بازار جهانی را در اختیار داریم که برای نیل به هدف فوق، نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تفاهم نامه دانشگاه شهید رجایی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در دیدار با دکتر وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه اظهار داشت: این پژوهشگاه قطب مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ایران و منطقه است و ما در این پژوهشگاه در مرز های دانش و نیازهای ایران و منطقه در حال فعالیت علمی هستیم.

وی افزود: تا کنون فعالیت های فراوانی در حوزه تشخیص زود هنگام سرطان، مطالعات اصولی و بنیادین میوه زیتون، کشت غلات و گندم مقاوم به شوری، پروبیوتیک ها و حیوانات مدل بیماری با روش ویرایش ژن، ساخت کیت های تشخیصی انسانی و دام و طیور و ساخت واکسن HPV و واکسن آنفولانزا در پژوهشگاه انجام شده است.

رئیس پژوهشگاه ژنتیک در ادامه گفت؛ در جهان امروز علیرغم شعارهای فریبنده غربی ها، متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم و برای مقابله و عبور از این آپارتاید علمی باید با دانشگاه های کشورهای دوست و همسایه ائتلاف علمی تشکیل دهیم و با این ائتلاف در دانش و فناوری ایجاد قدرت نمائیم که با این ائتلاف علمی می توانیم تهدیدات آینده سلامت بشر و پاندمی هایی نظیر کرونا را شناسای و کنترل کنیم.

دکتر محمدی در پایان عنوان کرد: بر اساس سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران، ما در حوزه علمی و فناوری، به دنبال تعاملات بین المللی با دانشگاه های جهان هستیم و با توجه به روابط استراتژیک میان ایران و روسیه، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری علاقمند است با دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح ها و پروژه های مشترک همکاری های ارزنده ای داشته باشد.

در ادامه این نشست، دکتر وادین پتروویچ رئیس دانشگاه بیوتکنولوژی اوفای روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و بازدید از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار داشت: دانشگاه بیوتکنولوژی اوفا دانشگاهی با قدمت یک قرن است و در شاخه های مهم بیوتکنولوژی، ژنتیک پزشکی ، ژنتیک دام و طیور و آبزیان و کشاورزی و هوا و فضا فعالیت می کند و اشتراکات علمی بسیاری با پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دارد و مایه مسرت و افتخار ما خواهد بود که تعاملات علمی بالایی با پژوهشگاه شما داشته باشیم.

در پایان این نشست، هیات روسی از بخش‌های مختلف پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید به عمل آورد.

کد خبر 6086670 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم