Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رویترز؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه السالوادور در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا و گروه سلاک ( جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب Community of Latin American and Caribbean States ) در بروکسل گفت: «شصت و یک کشور از اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین و کارائیب در این نشست حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو منطقه بیش از یک میلیارد از جمعیت جهان را در خود جای داده است. در واقع پانزده درصد از جمعیت جهان و یک سوم اعضای سازمان ملل متحد در این نشست هستند.

دیدار قبلی مشترک اتحادیه اروپا و سلاک در سطح وزرا در اکتبر 2016 بود. از آن زمان تا کنون ما شاهد تحولات زیادی در اروپا، جهان و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب بوده ایم. این تحولات هر چه بیشتر نیاز به همکاری نزدیک میان اتحادیه اروپا و سلاک را نشان داد. به همین علت شراکت اتحادیه اروپا و سلاک، شرکتی ویژه است و لازم است حفظ شود. گفتگوهای دو روزه ما بسیار سازنده بوده است. ما در این نشست، سندی مهم را تنظیم کردیم که حوزه های مختلفی از همکاریها را در بر می گیرد و مسیر همکاریهای ما را در آینده چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت مشخص می کند.

به عنوان یکی از اولویتها ما باید مذاکرات مربوط به توافق شراکت را کامل کنیم. من خوشحالم که تا کنون ما توانسته ایم این کار را با مکزیک انجام دهیم. مذاکرات در این خصوص با مرکوسور (بلوک تجاری آمریکای جنوبی) در مراحل نهایی قرار دارد. ما باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم و من از پیشرفتهایی که در گفتگوهایمان با شیلی حاصل شده است خشنودم.

ما در زمینه های غیر اقتصادی نیز با کشورهای سلاک همکاری داریم که از جمله آنها روی فرایند صلح در کلمبیاست. ما توافقنامه شراکت با آمریکای مرکزی را اجرا می کنیم و با کوبا نیز در زمینه های مختلف همکاری داریم. در چارچوب همکاریهای چند جانبه اتحادیه اروپا و سلاک، باید تاکید کنم که جهان به سازمان ملل متحدی قوی نیاز دارد. ما از اصلاحات پیشنهادی گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت می کنیم. اتحادیه اروپا تاریخی طولانی از همکاریهای مشترک با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در سازمان ملل متحد دارد. همکاریهای ما برای پیشبرد دستور کار سازمان ملل متحد و تقویت چند جانبه گرایی بسیار حیاتی است.

توافقنامه اقلیمی پاریس و توافقنامه سازمان جهانی تجارت درباره تسهیل تجارت بدون این همکاریها محقق نمی شدند. حجم تجارت میان ما در یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است. حجم تجارت اتحادیه اروپا و سلاک در سال دوهزار و شانزده، 221 میلیارد یورو بوده است. اتحادیه اروپا مهمترین سرمایه گذار در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب است و هشتصد و بیست و پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلار در سلاک سرمایه گذاری کرده است که حتی بیشتر از مجموع چین و هند است. سرمایه گذاری آمریکای لاتین و کارائیب در اتحادیه اروپا نیز رو به رشد است.

بنابراین اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین و کارائیب با یکدیگر با حمایت گرایی مبارزه می کنند و از نظام چندجانبه گرایی باز و نظام مبتنی بر قانون دفاع می کنند و نقش سازمان جهانی تجارت را تقویت می کنند. این نشست نشان داد که شراکت ما غیرقابل جایگزین است و ملتهای ما با یکدیگر وحدت دارند و کشورهایمان با اقتصادهای مان به یکدیگر مرتبط هستند و ارزشهای مشترک پیوند دهنده میان ماست.»

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موگريني اتحاديه اروپا السالوادور مکزيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت فعال‌ شدن اتحادیه‌ها در راستای مدیریت بازار

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور مدیریت بازار و اتخاذ تصمیمات درست، باید همه ظرفیت‌ها از جمله تشکل‌های مردمی فعال شده و اتحادیه‌ها در این راستا فعال شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز در جلسه قرارگاه مهار تورم که در محل دفتر استاندار برگزار شد، بیان کرد: باید در جهت مدیریت بر بازار از همه ظرفیت‌ها از جمله تشکل‌های مردمی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: در موضوع مدیریت بازار معتقدیم، اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد ما باید به وسیله اتحادیه‌ها آن را برطرف بکنیم. 

وی عنوان کرد: برای مدیریت بازار، برگزاری نشست‌های مشترک ‌و تخصصی بین دستگاه‌های مربوطه با اتحادیه‌های هدف به منظور اتخاذ تدابیر ضروری است.

نظری خاطرنشان کرد: اتحادیه‌ها، تشکیلات مردمی و متعهدی هستند که ضمن کنترل مجموعه خودشان از نگاه صنفی، باید حقوق اعضای خود را پیگیری کنند.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه تعداد 14 اتحادیه در گام نخست در مدیریت فعال خواهند شد، گفت: باید در نتیجه اقدامات صورت گرفته و اتخاذ سیاست‌های مدیریتی، بازار استان به انضباط بیشتری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ مواضعی در سرزمین‌های اشغالی ابراز کرد: اگر این اقدام بازدارنده صورت نمی‌گرفت، طبیعتاً جسارت‌ها ادامه پیدا می‌کرد، لذا حاصل این اقدام ایجاد بازدارندگی در آینده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • بورل: شکست سیاست خارجی اروپا، تمام جهان را مقابل غرب قرار داده است
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • ضرورت فعال‌ شدن اتحادیه‌ها در راستای مدیریت بازار
  • وحدت و همدلی سلایق مختلف عامل اقتدار ملت ایران است
  • ابن رشد؛ فیلسوف مسلمانی که در اروپا غوغا به پا کرد (+عکس)
  • واکنش کشور‌های آمریکای لاتین به حمله ایران
  • واکنش کشورهای آمریکای لاتین به حمله ایران به رژیم صهیونیستی