Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جانشین فرمانده بسیج مستضعفین گفت: باید برای نهضت اربعین و راهیان نور تسهیلات بیشتری به زائران به ویژه دانشجویان داد و بسیج کاملا در این زمینه از کمک به دانشجویان استقبال می کند و حتما باید به ارتقای کیفیت و تاثیرگذاری این سفرها دقت داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین جلسه قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان امروز سه شنبه در محل سابق سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) با حضور نمایندگان دانشگاهها و نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار محمد حسین سپهر، جانشین فرمانده بسیج در این نشست گفت: خلاقیت و نوآوری و افزایش تسهیلات برای اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور و سفر معنوی اربعین قطعا به افزایش زائران منجر می شود.
وی گفت: آثار فرهنگی راهیان نور و اربعین دانشگاهیان مهمترین هدف است و در بحث ارتقای کیفیت این اعزام ها باید آثار فرهنگ تربیتی و تعالی و فرهنگ ایثار و مقاومت را میان دانشجویان تقویت کند.
وی افزود: امروز به گسترش فرهنگ دفاع در برابر استکبار جهانی و مقابله با این هجمه ها علیه انقلاب و مردم کشورمان با توجه به اینکه دشمنان تمام اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده اند، نیاز است.
جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: وضعیت امروز ایران با زمان جنگ تحمیلی قابل مقایسه نیست. ما در تمام زمینه ها در حد عالی هستیم و این توسعه و پیشرفت مدیون تفکر انقلابی، تلاشها و ایثارگری هاست.
وی گفت: دشمن امروز جنگ های ترکیبی و نیابتی علیه جمهوری اسلامی را گسترش داده و استکبار برای از بین بردن امید مردم تلاش می کند.
سردار سپهر تاکید کرد: تولید نشاط و امیدوار کردن مردم و جوانان با انتشار فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می تواند کمک بزرگی برای از بین بردن توطئه های دشمنان باشد و قطعا سفرهای روحانی مانند اربعین و راهیان نور تاثیر فراوانی در این دشمن ستیزی دارد.
غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: اربعین یک رویداد بزرگ با حضور گسترده زائران است که باید به خوبی رصد شود تا این موضوع تاثیر بیشتری میان‌جوانان و دانشجویان داشته باشد.
وی افزود: مشارکت دانشجویان در اعزام های سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی و بودجه ای دانشگاهها و همچنین شرایط سیاسی جدید عراق با خلاقیت و تسهیلات بیشتر از سوی دستگاهها باید افزایش یابد.
محمد جواد نیک روش، رئیس بسیج دانشجویی نیز نکاتی را درباره اعزام دانشجویان به سفرهای راهیان نور و اربعین از جمله سامانه صدور مجوز خروج، هزینه های اعزام انفرادی و کاروانی و آمارهای اعزام های سالهای گذشته دانشجویان اعلام‌کرد.
اجتمام/1095/3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اربعين بسيج راهيان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر ۱۰۰۰ هزار گردشگر خارجی به گیلان سفر کردند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی اظهار داشت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون، بالغ بر 1000 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان گیلان شدند و شهرهای آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان با اشاره به افزایش 30 درصدی گردشگران خارجی نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته افزود: این گردشگران در طول اقامت خود در استان، در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر این اداره‌کل اقامت داشتند.

وی گفت: خوشبختانه سطح اشغال تخت‌های واحدهای اقامتی در طول سفرهای نوروزی به بیش از 100 درصد رسید و این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان است.

جهانی بیان کرد: آنچه مشخص است استان گیلان از حدود دو سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده و این امر نشاندهنده تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و... در افزایش این بازدیدها تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم