Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:52:34 GMT

یک قطعه سارگپه در طبیعت خوی رها شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۹۶۰

یک قطعه سارگپه در طبیعت خوی رها شد

جبرئیل قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده شکاری به دلیل ضعف و بی حالی شدید قادر به پرواز نبود و توسط دوستداران محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست خوی شد.
وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره پس از تیمار و حصول اطمینان از وضعیت سلامتی پرنده، آن را در دامان طبیعت خوی رها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: پرنده سارگپه از جمله پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی بیان کرد: درمان و مداوای حیات وحش یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت جمعیت حیات وحش است که در سال های اخیر شهروندان زیادی گونه های جانوری بیمار را جهت درمان به اداره حفاظت محیط زیست خوی تحویل داده اند که بسیاری از گونه های مداوا و در طبیعت رها شده اند.
به گزارش ایرنا ˈسارگپهˈ پرنده ای شکاری کوچک تر از عقاب با جثه ای متوسط و تو پُر بوده، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت داشته و بال های پهن و دم کوتاه از ویژگی های این پرنده است.
گونه هایی مانند اردک مرمری، غاز پیشانی سفید بزرگ، پرستوی دریایی کوچک، اردک سر حنایی، کاکایی سیاه، انواع مختلف آبچلیک، غاز پیشانی سفید کوچک، قوی فریادکش، باکلان، لک لک سفید، بوتیمار کوچک، کشیم کوچک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و کوچک، انواع حواصیل، فلامینگوی بزرگ، آنقوت، گیلار، ماهی خورک، دم جنبانک ابلق، انواع اردک، حواصیل ارغوانی عقاب طلایی و مرگوس بزرگ و کوچک از جمله گونه های دیگر موجود در زیستگاههای مختلف آذربایجان غربی هستند.
افزون بر 70 هزار پرنده بومی و مهاجر سالانه در زیستگاه های استان فرود می آیند.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی پرنده حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست طبیعت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر