Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی قوه قضاییه از تدوین لایحه مبارزه با راهزنی دریایی خبر داد و گفت: با توجه به ضعف قوانین در بخش دریایی و کشتیرانی و خلأ قانونی که در این زمینه وجود دارد، ضرورت تدوین و تصویب قانونی در حوزه راهزنی دریایی و مبارزه با اقدامات مجرمانه در این بخش در کشور احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ذبیح‌الله خداییان امروز با حضور در خبرگزاری آنا، ضمن بازدید از مجموعه‌های مختلف این خبرگزاری و دیدار با مدیرعامل و خبرنگاران خبرگزاری آنا در گفت‌وگوی مفصلی ضمن تشریح فعالیت‌های معاونت حقوقی قوه قضاییه از لوایح و طرح‌های در دست اجرای این معاونت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداییان در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی حود با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تدوین لایحه مبارزه با راهزنی دریایی گفت: با افزایش راهزنی‌های دریایی به خصوص در آب‌های آزاد و بین‌المللی، وقتی این افراد دستگیر می‌شوند، ممکن است به واسطه بعد مسافت، چندماه بعد تحویل دستگاه قضایی کشور شوند که از این جهت، در خصوص صلاحیت دادگاه‌ها و نوع رسیدگی به جرایم آنها خلاء قانونی در کشور وجود داشت.

وی اضافه کرد: در همین زمینه لایحه مقابله با راهزنی دریایی تدوین شده و برای تائید در اختیار رئیس قوه‌قضاییه قرار گرفته تا به صورت یک لایحه قضایی به دولت و سپس مجلس ارسال شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه همچنین از تهیه لایحه راه‌اندازی پلیس اطفال و نوجوانان خبر داد و گفت: در راستای تکلیف قانون آیین دادرسی کیفری برای راه‌اندازی یک پلیس تخصصی و رسیدگی ویژه به جرایم ارتکابی از سوی اطفال و نوجوانان، باید پلیس اطفال و نوجوانان در کشور تشکیل شود که در همین راستا، لایحه مذکور تهیه و برای تائید به رئیس قوه‌قضاییه داده شده است.

خداییان تاکید کرد: حساسیت‌های سنی و تربیتی در خصوص اطفال و نوجوانان، قانونگذار از یک شیوه دادرسی افتراقی در خصوص آنها استفاده کرده و بر استفاده از پلیس تخصصی اطفال به عنوان ضابط قضایی و همچنین رسیدگی به پرونده در دادگاه‌های تخصصی تاکید کرده است.

مشروح مصاحبه تفصیلی معاون حقوقی قوه‌قضاییه با خبرگزاری آنا در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران

سرهنگ کارگاه مهدی افشاری گفت: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی و کنترل تردد خودرو‌های عبوری در سطح شهر به طور همزمان دو دستگاه خودروی سواری را که در حال تخلیه دخانیات در محدوده شهر صالح آباد به داخل انباری بودند شناسایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۰۰۰ بسته تنباکو در مجموع ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو فاقد هرگونه مجوز قانونی و قاچاق کشف شد.

 این مقام انتظامی ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را در ارزیابی کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و دو دستگاه خودرو توقیف که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای اجرای وظایف خود و مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

منبع: پلیس امنیت اقتصادی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود