Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@18:57:20 GMT

حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت در مدارس

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۰۳۵۸

به گزارش وانانیوز، 

سید محمد بطحایی  در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت ، اظهار کرد:  از دیدگاه وسیع، ارزشمند و پاسخگوی حوزه  در خصوص مطالبات  قدردانی می‌کنم و این ویژگی حوزه ، فرصتی مغتنم را  برای آموزش‌وپرورش به وجود آورده  که باید از آن به‌خوبی استفاده شود و به همین منظور باید کارگروه‌ها به‌طور مستمر تشکیل جلسه بدهند و در عملیاتی کردن برنامه‌ها همدیگر را کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:اقتصاد کشور در شرایط سختی است و خوشبختانه تجارب خوبی برای عبور از بحران داریم اما این شرایط باعث نمی‌شود که از  طرح‌های ستاد همکاری‌های غفلت کنیم و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش  تلاش خواهد کرد  که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با معرفی تلویزیون تعاملی گفت: وجه عمده آسیب‌های اجتماعی در مورد دانش آموزان به عدم آگاهی  خانواده برمی‌گردد و تلویزیون تعاملی مخاطب محور است و از این فرصت می‌توان برای آموزش خانواده‌ها و  خصوصا در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد . به همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازاست و پیشنهاد می‌کنم  اعضای ستاد همکاری‌ها، ضمن توجه به ظرفیت تلویزیون تعاملی ، برنامه پنج‌ساله آموزش مربیان، مدیران و خانواده‌ها را در نظر داشته باشند .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی گفت: با توجه به شرایط تا جایی که امکان داشته باشد از حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت  در مدارس  استفاده خواهیم کرد و برای حضور مؤثر روحانیون برگزاری دوره‌های آموزشی و  اعطای گواهی‌نامه مهارت در نظر گرفته خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست حجت‌الاسلام اعرفی رئیس حوزه علمیه ، ضمن قدردانی از همکاری‌های آموزش‌وپرورش گفت: حوزه باید پاسخگو و بر مبنای تعامل با نهادها  کارکند و در راستای ارتباطات و  تعاملات ، آموزش‌وپرورش  اولویت اصلی  و مهم حوزه‌ی علمیه است .

وی تدوین برنامه 5ساله مشترک مبتنی بر اسناد بالادستی طرفین،تشکیل کار ویژه‌های روحانیت ،استفاده از مضامین و محتوای سند تحول بنیادین  در برنامه‌ها،پیگیری تأسیس مدارس معارف،تربیت نیروی متخصص در برای آموزش‌وپرورش ، استفاده از طلاب وظیفه در آموزش‌وپرورش و برگزاری دوره‌های مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام ستاد همکاری ها برشمرد.

 

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترکی که با وزارت بهداشت دنبال می شود موضوع مهم درباره مکمل‌یاری ویتامین‌هاست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت دهان و دندان به‌طور جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد و مسئله پایش سلامت دانش‌آموزان به‌زودی انجام می‌شود. برخی از ناهنجاری‌هایی وجود دارد که ممکن است خود دانش‌آموزان، خانواده‌ها و یا حتی معلمان از آن بی‌اطلاع باشند و غربالگری وضعیت سلامتی و هنجاریابی دانش‌آموزان از برنامه‌های جدی ما در این معاونت است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌هایی که پس از انجام پایش دانش‌آموزان در پیش است، اضافه کرد: مداخلات و ارجاعات حوزه بهداشتی یا بالینی وجود دارد که در قالب یک بسته بهداشتی و درمانی کار را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به برنامه‌های این معاونت، ادامه داد: این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست‌محیطی اقدامات مشترکی انجام داده است.

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی با جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سنینی هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند تا آموزه‌های امدادی و سلامت‌محور را به آن‌ها انتقال دهیم؛ این آموزه‌ها در قالب طرح ماهر یعنی مهارت‌آموز کمک‌های اولیه و امدادی انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌ها نیز آگاه می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خودمراقبتب و دگرمراقبتی از طریق طرح ماهر انجام می‌شود، ابراز کرد: جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است که امیدواریم با بازنگری در برنامه‌های درسی ملی انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های درسی هفتگی دانش‌آموزان باید به موضوع سلامت و بهداشت اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش و ارزشیابی در برنامه درسی نیازمند توجه جدی است. فکر می‌کنم در شورای عالی آموزش و پرورش مسئله بازنگری در برنامه درسی به‌زودی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر بگیریم.

مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است

وی با بیان اینکه هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود، تشریح کرد: برنامه‌های ذکرشده کل سال را پوشش می‌دهد. در واقع، این هفته نمادین برای در جریان گذاشتن و مورد توجه قرار دادن آحاد جامعه به برنامه‌های پیش‌رو برای کل سال است.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار سال انتخاب‌شده در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: شعار سال مبنی‌بر موضوع خانواده و مردمی‌سازی است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت، مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است. مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و پنجره خدمات اجتماعی مطرح است. در واقع یکی از مهم ترین ارکان خانواده محور بودن نهادهای اجتماعی مدرسه به‌شمار می‌آید و لازم است ما از ظرفیت مدارس برای تحقق این شعار و سیاست استفاده کنیم.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک عزم جدی برای تحقق این آموزه‌ها و آموزش‌های حوزه بهداشت و سلامت از طریق مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • ضرورت اتاق فکر برای تحقق سند فرهنگی استان مازندران
  • بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت