Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@22:03:39 GMT

چلنج: پژو و رنو تحريم ايران را دور مي زنند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۰۸۳۵

چلنج: پژو و رنو تحريم ايران را دور مي زنند

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - پايگاه اينترنتي روزنامه فرانسوي `چلنج` روز سه شنبه درگزارشي با اشاره به خروج يکجانبه آمريکا ازبرجام تاکيد کرد که شرکت هاي خودروسازي پژو و رنو تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا تحريم هاي ترامپ را عليه ايران دور بزنند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، آلن گابريل نويسنده مقاله افزوده است: پس از خروج آمريکا از توافق هسته اي 1+5 با ايران، شرکت خودروسازي پژو-سيتروئن بلافاصله اعلام کرد همکاري خود را با ايران قطع مي کند، با اين حال رنو حرف از کاهش ميزان فعاليت خود زد، اما آيا چنين چيزي امکان دارد؟
شرکت هاي فرانسوي پژو و رنو بطور تاريخي رابطه خوبي با صنعت خودرو و قطعه سازي ايران دارند و بيش از 40 درصد بازار داغ خودرو اين کشور را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هاي فرانسوي سود خوبي از بازار تشنه ايران نصيب شان مي شود، اما ديکتاتوري آمريکا کار را براي آنها مشکل کرده است.
شرکت پژو همچنان خودروي مدل 405 خود را با قيمت تقريبي 8000 يورو در ايران به فروش مي رساند. همچنين پژو 206 يکي از خودروهاي جوان پسند در ايران است که در سال هاي گذشته فروش خوبي داشته است.
جاي تاسف دارد که شرکت هاي فرانسوي از چنين بازار خوبي قصد خروج دارند. بازاري که 40 درصد فروش خودرو خود را تنها به دو شرکت فرانسوي تخصيص داده و چنين چيزي در جهان تقريبا نادر است.
چلنج ادامه داده است: فقط در سال 2017 شرکت ايران خودرو 443 هزار دستگاه خودرو خود را با برند پژو به بازار ايران عرضه کرد. شرکت خودرو سازي رنو نيز در همين سال 162 هزار دستگاه در ايران فروخت که در مقايسه با سال 2016 رشد 50 درصدي را شاهد بود.
بعد از توافق هسته اي سال 2015 بين تهران و 1+5، شرکت هاي خودروسازي فرانسه در ايران فعاليت هاي خود را از سر گرفتند. حتي انتظار مي رفت اين همکاري ها در دراز مدت به سرمايه گذاري هاي کلان ميان شرکت هاي فرانسوي و ايراني منجر شود، اما کارشکني هاي ترامپ همه چيز را به هم ريخت.
در همين ارتباط، چندي پيش نيز پي ير گاتاز رئيس انجمن کارفرمايان فرانسه گفت: خبر خروج پژو-سيتروئن از بازار خوب و پر ظرفيت ايران براي اين شرکت و مديران آن بسيار بد بود، اما متاسفانه انتخاب ديگري نداشتند.
وي ادامه داد: متاسفانه مديران گروه خودروسازي پژو سيتروئن با تصميم آمريکا مبني بر اعمال تحريم ها عليه ايران مواجه شده اند. اگر بر اساس آنچه واشنگتن خواسته عمل نکنند، مجازات هاي سختي پيش رو خواهند داشت.
ايران تاکنون از نظر حجم معاملات بالاتر از چين، انگليس، ايتاليا و آلمان نخستين بازار خارجي براي شرکت پژو-سيتروئن محسوب ‌شده است.
پژو-سيتروئن از شرکت‌هايي است که بلافاصله بعد از برجام و به تبع آن اعلام رفع محدوديت‌ها براي همکاري تجاري با تهران و بازگشت به بازار ايران اعلام آمادگي کرد.
به گزارش ايرنا، ترامپ که از بهمن 1395 به عنوان رييس جمهوري آمريکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم ارديبهشت ماه امسال خروج از برجام را اعلام کرد.
اين اقدام از سوي ساير امضا کنندگان اين توافق محکوم شده و آنان اعلام کرده اند که به برجام وفادار مي مانند. اتحاديه اروپا اعلام کرده است که از فعاليت شرکت هاي خود در ايران حمايت مي کند.
اروپام**9041**1516
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا در ادعای خود علیه جمهوری اسلامی ایران آورده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) بیش از ۱۲ نهاد، شخص و کشتی را که نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های وزارت دفاع ایران که خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که شرکت تندر صحرا، شرکت اصلی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: شرکت تندر صحرا همچنین نقش کلیدی در طراحی، توسعه، ساخت و فروش هزاران پهپاد ایران ایفا می‌کند که بسیاری از آنها در نهایت به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین منتقل شدند.
وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: اداره کنترل دارایی خارجی همچنین دو شرکت و یک کشتی که کالا‌های ایرانی را حمل می‌کنند و به نفع شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس عمل می‌کنند تحریم می‌کند. این شرکت به طور مشابه نقش پیشرو در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران (AFGS) ایفا می‌کند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: همزمان با این اقدام، انگلیس و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با ایران اعمال می‌کنند.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و مالی مدعی شد: «وزارت دفاع ایران با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی سابقه به اسرائیل و تکثیر پهپاد‌ها و سایر سخت افزار‌های خطرناک نظامی برای نیرو‌های وابسته و تروریست‌ها به بی ثبات کردن منطقه و جهان ادامه می‌دهد.»
او ادامه داد: ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی و کانادایی خود، به استفاده از تمام ابزار‌های موجود برای مبارزه با کسانی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تامین مالی می‌کنند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه داری آمریکا ۴ اردیبهشت ماه نیز در تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعا‌های ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهاد‌های دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی را منتشر می‌کند.

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.
دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد