Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران استان مرکزی موظف به همکاری برای تسریع تدوین سند امنیت غذایی هستند گفت: نقاط تصادف‌خیز شهرستان ساوه شناسایی و احصا شد. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی استان مرکزی با اشاره به مواردی که باید مورد توجه این کارگروه قرار گیرد اظهار داشت: دو موضوع اصلی که باید در این کارگروه مورد توجه قرار گیرد، اجتماعی کردن بحث سلامت و تهیه سند امنیت غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی این سند تهیه شود، نقشه راه داریم و برنامه‌ها به صورت دقیق مشخص است و دیگر از گزارشات کلی کمیته‌ها و دستگاه‌ها خارج شده و براساس شاخص حرکت می‌کنیم، نبود نقشه راه مبتنی بر شاخص سبب ارائه گزارشات کلی شده که خروجی مناسبی حاصل نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: بنابراین باید نقشه راه داشت تا تکالیف هر دستگاهی مشخص شود و کار مطالبه هم به سهولت قابل انجام باشد و با ارزیابی عملکردها بتوان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

حقیقی بیان کرد: این که در کشورهای دیگر به وفور شاهد استعفای مسئولان هستیم به سبب این است که نقشه راه مبتنی بر شاخص دارند که راه عمل نکردن به تکالیف و در واقع دروغگویی را بسته است و مطابق نقشه از آنها اقدام مد نظر خواسته می‌شود و باید بتوانند اقدام لازم را ارائه کنند در غیر این صورت اگر دفاعی نداشته باشند امور محوله را به دیگری که توانایی دشته باشد می‌سپارند، در چنین فضایی کسی نمی‌تواند دروغ بگوید.

وی ادامه داد: سند امنیت غذایی بزرگترین و باارزش‌ترین کاری است که این کارگروه باید انجام دهد، رسانه‌ها هم طبق این سند حق مطالبه‌گری و پیگیری دارند، یعنی حتی اگر این سند تهیه شود و به مرحله عمل هم درنیاید خود ارزشمند بوده و نقشه راه کاملی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: موضوع دوم که باید مورد توجه این کارگروه باشد، بحث اجتماعی کردن سلامت است و در بازدیدهایی که از شهرستان‌های مختلف داشتیم در تمامی جلسات مهم‌ترین موضوعی که مورد تاکید قرار گرفته همین بحث اجتماعی کردن سلامت بوده است.

حقیقی با اشاره به ضرورت اجتماعی کردن بحث سلامت گفت: خیلی مهم است که تمام ذهنیت‌های جامعه را تحریک کنیم تا فرهنگ‌سازی مراعات کنند، به همین منظور تمامی فرمانداران را مکلف کرده‌ایم که سند امنیت غذایی و اجتماعی کردن بحث سلامت را در شهرستان‌ها اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: در صدا و سیما هم باید تشریح این دو موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد تا فرهنگ‌سازی عمومی را داشته باشیم، از آنجایی که این موضوعات برای مردم تشریح نشده، احساس آن هم در میان مردم ایجاد نشده است که نخستین قدم در این راه تهیه همین سند امنیت غذایی و استخراج آن است، جلسه‌ای را برای تشریح این موضوع به صورت سراسری در استان تشکیل می‌دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یکی از مصوبات این جلسه تا 10 روز آینده باید روسای 6 کمیته این کارگروه در جلسه‌ای آخرین وضعیت عملیاتی این سند را مرور کرده و نتیجه نهایی را مشخص کنیم زیرا قول داده‌ایم که این سند را تا آخر شهریور تهیه کنیم که باید این قول را تحقق ببخشیم.

حقیقی تصریح کرد: در موضوع تصادفات مواردی که گفته شد درست بود و استان مرکزی در 10 شاخص امنیتی، اجتماعی و انتظامی از متوسط کشوری بالاتر است، در سه شاخص از جمله تجمعات که تجمعات کارگری را شامل می‌شود و تصادفات وضعیت خیلی بدی نسبت به متوسط کشوری دارد.

وی افزود: در بحث تصادفات برون‌شهری استان مرکزی رتبه 9 و در تصادفات درون‌شهری رتبه 10 کشوری را دارد، در همین راستا اقداماتی انجام شده و 4 محور ساوه که تصادفات منجر به فوت آن زیاد است شناسایی و در محور ساوه-همدان ایجاد 4 استراحتگاه مصوب شد که دو مورد از آنها کلنگ‌زنی شده است و در زمینه نصب دوربین‌ها و ترمیم گاردریل‌ها هم اقداماتی درحال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: اولویت دوم شهرستان شازند است که اقدامات لازم در رابطه با آن هم انجام می‌شود.

حقیقی با اشاره به مهم بودن شاخص‌ها در انجام کار اساسی گفت: سیمای شاخص‌های استان استخراج شود تا بتوان خروجی مناسبی از اقداماتی که درحال انجام است را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: برای مثال متوسط سرانه ورزشی کشور یک متر مربع بوده که این مورد در استان مرکزی 0.7 متر مربع بوده و 0.3 متر مربع کمتر از متوسط کشوری است، این بدان معنا بوده که اگر ما بخواهیم به سرانه ورزشی متوسط کشوری برسیم باید بودجه 10 سال را صرف ساخت فضاهای ورزشی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و خبرگان هم گفت: در رابطه با مسائل اجتماعی، طرح نظرسنجی سلامت هم در موضوعات اجتماعی سلامت و هم دیگر موارد مهم بوده و باید این نظرات را جمع‌آوری کنیم که این هم به‌عنوان یکی از مصوبات بوده و هزینه آن را تامین می‌کنیم.

حقیقی ادامه داد: یکی از مصوبات هم تکلیف فرمانداران و بخشداران در رابطه با جدی گرفتن بحث سند امنیت غذایی و اجتماعی کردن سلامت است.

وی با شاره به قول استاندار مرکزی در رابطه با کمک به خرید بالگرد گفت: عملی شدن این قول را پیگیری می‌کنیم، دانشکده‌های علوم پزشکی ساوه و خمین هم توجه داشته باشند و گزارشاتی را در مورد کارها و اهم اقدامات خود چه در حوزه سلامت محلات و چه دیگر حوزه‌ها ارائه کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی هم اکنون در دولت در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود تا سه ماه آینده به نتیجه برسد.

به گزارش مشرق، هاشم داداشپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز اظهار کرد: با تصویب این آیین‌نامه بخشی از زیرساخت‌ها و موانع قانونی پیش پای جذب دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های کشور برداشته و گام بزرگی در تحقق افق برنامه هفتم توسعه در این زمینه خواهد بود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم گفتمان سازی در این زمینه بوده که جذب دانشجوی خارجی می تواند به عنوان یکی از ارکان اصلی مرجعیت علمی تلقی شود و کشوری که مدعی مرجعیت علمی است و افق خود را به سوی کسب این نوع مرجعیت هدف‌گذاری کرده، باید به این عنصر توجه داشته باشد.

داداشپور اضافه کرد: هیچ کشوری نمی تواند مرجعیت علمی خود را تثبیت کند مگر اینکه در جذب دانشجویان بین المللی موفق عمل کند و برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران متناسب با این هدف تنظیم شده است.

رئیس سازمان امور داشجویان با بیان اینکه بر اساس این برنامه توسعه باید تا پنج سال آینده باید ۳۲۰هزار دانشجوی بین‌المللی در داشگاه‌های کشور جذب شوند، یادآور شد: در این برنامه توسعه ایران باید یکی از مراکز سقل جذب دانشجو در سطح دنیا شود.

موانع قانونی جذب دانشجوی بین المللی در دانشگاه‌های کشور رفع می‌شود

او اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، همه موانع قانونی جذب دانشجویان خارجی با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتبط رفع می‌شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: موانع قانونی بسیاری برای جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌ها وجود دارد و برخی زیرساخت‌ها نیز باید تامین شود؛ هدفگذاری ۳۲۰ دانشجوی خارجی عددی حداقلی برای این است که این ظرفیت را تجربه کنیم و در این مسیر به پیش برویم.
موانع قانونی بسیاری برای جذب دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌ها وجود دارد و برخی زیرساخت‌ها نیز باید تامین شود؛ هدفگذاری ۳۲۰ دانشجوی خارجی عددی حداقلی برای این است که این ظرفیت را تجربه کنیم و در این مسیر به پیش برویم.

داداشپور گفت: هر چند رسیدن به افق برنامه ریزی شده، کار آسانی نیست اما با توجه به ظرفیت های عظیمی که در کشور ما وجود دارد، قابل انجام است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بیش از ۲۰۰ دانشگاه کشور مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی را دارند و چنانچه این دانشگاه‌ها بتوانند ظرفیت سازی کنند، با سرعت می توانیم به سوی تحقق هدف جذب ۳۲۰ دانشجوی بین المللی در پنج سال آینده حرکت کنیم.

داداشپور عنوان کرد: تامین زیرساختها، تمهید مقدمات، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، طراحی و بازساختار دانشگاه‌ها و استراتژی مشخص برای بازاریابی در این زمینه مورد نیاز است؛ این اتفاقات در حال افتادن است و اکنون تمام مقدمات لازم برای تسهیل جذب دانشجوی خارجی در حال فراهم شدن است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال