Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در صفحه توئیتر خود نوشت:

«آقای ترامپ تصور شما در مورد ایران اشتباه است، ایران از هم نمی پاشد. ایران پله پله در حال ترقی و توسعه دیپلماسی کارامد خود است.  پروین فرشچی سفیر ایران در فنلاند شد. /دومین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 معصومه ابتکار ترامپ دیپلماسی دیپلماسی ایران ترامپ و ایران پروین فرشچی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله رئیسی روز گذشته برای انجام سفری دو روزه عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد و علاوه بر نشست‌هایی که با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس ملی این کشور برگزار کرد، دیدارهایی نیز با نخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی این کشور داشت.

همچنین برخی وزرا و اعضای کابینه که به عنوان اعضای هیأت عالی رتبه ایران در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کردند، ۸ سند همکاری با همتایان پاکستانی خود امضا کردند. آیت الله رئیسی سپس در نخستین ساعات روز دوم سفر خود، بامداد امروز از اسلام آباد عازم لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان شد که به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور شناخته می شود برخی از این شهر با عنوان قلب پاکستان یاد می کنند.

وی ابتدا در مجموعه تاریخی - فرهنگی -مسجد قلعه شاهی لاهور حاضر شد که مقبره اقبال لاهوری شاعر بلندآوازه و پاسی گوی پاکستانی در آن قرار دارد و به این شاعد انقلابی ادای احترام کرد. اقبال لاهوری در ایران بیشتر با اشعارش به زبان فارسی شناخته می‌شود. فلسفه، سبک شعر و زندگی اقبال لاهوری بیشتر بر مبنای عشق به دین، قرآن و محبت پیغمبر اسلام (ص) قرار گرفته است. وی رهبر حزب مسلم لیگ هند و از پیشگامان استقلال پاکستان از هند در کنار محمد علی جناح بود.

سپس خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب به دیدار رئیس جمهور رفت؛ رئیس جمهور در این دیدار روابط رو به رشد دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآوری کرد؛ این در حالی است که به گفته رئیس جمهور، همواره برخی کشورها به دنبال خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران - اسلام‌آباد بوده اند؛ اما اراده سران دو کشور برای گسترش روابط، این تلاش ها را بی اثر کرده است.

آیت الله رئیسی در این دیدار شهر لاهور را نماد فرهنگی پاکستان عنوان کرد و از اقبال لاهوری به عنوان شاعری شناخته شده در میان ایرانیان نام برد. به خصوص که رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیتی فرهنگ‌دوست از اقبال لاهوری با نام ستاره آسمان شرق یاد کرده است. دلدادگی کم نظیر و مثال زدنی مردم پاکستان به امام رضا (ع) نیز از مواردی بود که رئیس جمهور به سر وزیر ایالت پنجاب یادآور شد.

مریم نوازشریف سروزیر ایالت پنجاب هم در این دیدار از سفر رئیس جمهور کشورمان به این ایالت ابراز خشنودی کرد. آیت الله رئیسی همچنین با توجه به توافقش در این دیدار با سروزیر ایالت پنجاب مبنی بر آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های این ایالت، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد تا موضوع را با مسئولان مربوطه پیگیری کند.

آیت‌الله رئیسی با استقبال بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب وارد کاخ استانداری شد.

استاندار ایالت پنجاب از حضور رئیس جمهور در این ایالت ابراز خرسندی کرد؛ طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در ادامه سفر به پنجاب، در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور حاضر شد و مورد استقبال فرهیختگان، دانشجویان و استادان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده، قرار گرفت.

وی با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

آیت الله رئیسی گریزی هم موضوع حمایت مردم و دولت پاکستان از مردم مظلوم غزه زد و از اقدام عجیب غربی ها از اخراج دانشجویانی که از مردم غزه حمایت می کنند، انتقاد کرد؛ به گفته رئیس جمهور، این اقدام کشورهای غربی در اخراج دانشجویان حامی غزه در حالی است که این کشورها و آمریکایی ها همواره دم از آزادی اندیشه می زنند ولی امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها خودشان هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است. غرب و آمریکا از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه حمایت می کنند.

آخرین برنامه امروز رئیس جمهور، سفر به کراچی مرکز ایالت سند پاکستان بود. بندری که بزرگترین شهر پاکستان است و از آن با عنوان پایتخت اقتصادی یا مرکز مالی -تجاری این کشور هم یاد می شود.

آیت‌الله رئیسی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی جناح شهر کراچی مورد استقبال سروزیر ایالت سِند، استاندار و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی قرار گرفتند.

وی به همراه اعضای هیات ایرانی برای ادای احترام به مقبره «محمد علی جناح» بنیانگذار فقید پاکستان (معروف به قائد اعظم) از آرامگاه رهبر استقلال پاکستان بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد