Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت : باید با استفاده از روش‌های تامین نیروی انسانی و عوامل کیفیت‌بخشی همچون گروه‌های آموزشی و تقویت پژوهشسراها تلاش کنیم تا در راستای کیقیت بخشی به آموزش و پروش گام برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،علی زرافشان امروز در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور در مجموعه آموزشی و رفاهی اردبیل، اظهار داشت: از مهمترین حقوق شهروندی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها آموزش و پرورش باکیفیت بوده که این امر از اولویت‌ها و برنامه‌ها در وزارت است و با مشارکت و تعامل با همکاران استانی به دنبال دستیابی به این مهم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش نباید کیفیت فدای کمبودها و مسائل نیروی انسانی شود، افزود: تنزل مدارس به کلاس‌های درسی زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات در امر تعلیم و تربیت می‌شود چرا که مدرسه یک سازمان یادگیرنده بوده که یادگیری در آن محقق می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی را از مهمترین راهکارها در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از روش‌های تامین نیرو و عوامل کیفیت‌بخشی همچون گروه‌های آموزشی و تقویت پژوهشسراها تلاش کنیم تا در تحقق این مهم گام برداریم.

زرافشان با اشاره به استقرار پایه دوازدهم و لزوم مراجعه معلمان به دفتر تالیف برای دریافت دروس این پایه بیان کرد: نظارت بالینی و گروه‌های آموزشی در پایه دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد و سازماندهی عملیاتی در زمینه نیروی انسانی در این پایه باید در استان‌ها انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دو کنکور در سال 98 برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید و پیش‌دانشگاهی خبر داد و افزود: دانش‌آموزان پایه دوازدهم باید برای امتحان نهایی و کنکور آماده شوند که سابقه تحصیلی 30 درصد در کنکور این دانش‌آموزان تاثیر خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، مدارس را جایگاه تحقق عدالت آموزشی دانست و بر افزایش سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص، تأکید کرد.  
رضا مراد صحرایی نگاه رئیس جمهور مبنی بر لزوم ارتقاء کیفیت و تقویت مدارس دولتی را یادآوری کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقا دهیم و این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.
وی برای تقویت مدارس دولتی، تأمین نیروی مورد نیاز این مدارس، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق این امر، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استاندارد‌های تقویت این مدارس و تدریس معلمان خاص در آنها را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: برای تقویت و ارتقاء جایگاه مدرسه که هدف اصلی آموزش و پرورش است، باید برخی محدودیت‌ها رفع و اختیاراتی به مدارس تفویض شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری