Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@03:44:05 GMT

ثروتمند ترین فرد کره زمین کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۱۴۳۸

ثروتمند ترین فرد کره زمین کیست؟

بلومبرگ در جدیدترین رتبه‌سنجی خود در سال ۲۰۱۸، فهرست ثروتمندترین تاجران جهان را اعلام کرد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در جدیدترین رتبه سنجی خود در سال 2018، فهرست ثروتمندترین تاجران جهان را اعلام کرد.

بر اساس این رتبه سنجی، «جف بیزوس»، کارآفرین، سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت آمازون با کمی بیش از 150 میلیارد دلار ثروت خالص، در جایگاه نخستین تاجر ثروتمند جهان و همچنین ثروتمند ترین مرد کره زمین قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واقعیت که بیزوس در راس فهرست میلیاردهای جهان قرار دارد به دلیل رشد سریع سهام شرکت خرده فروشی آمازون است. از آغاز سال جاری میلادی، سرمایه این شرکت با 55 درصد رشد به 880 میلیارد دلار رسیده است. بلومبرگ در اوایل ماه ژوئیه ثروت بیزوس را 142 میلیارد دلار اعلام کرده بود.

بر اساس رتبه سنجی فوربز در ماه مه سال 2018، بیزوس همچنین یکی از 5 چهره قدرتمند و تاثیر گذار روی کره خاکی است. او پس از شی جین پینگ (رئیس جمهور چین)، ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه)، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) و آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) در جایگاه پنجم تاثیرگذارترین چهره های جهان قرار دارد.

این در حالی است که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت با 55 میلیارد دلار کمتر از بیزوس در رتبه دوم ثروتمندترین تاجران جهان قرار دارد. پایگاه رتبه سنجی فوربز فعالیت خود را برای شناسایی ثروتمندترین و پردرآمدترین های جهان از سال 1982 آغاز کرد. بیل گیتس با آغاز موج جدید کاربرد اینترنت در سال 1999، عنوان ثروتمندترین تاجر جهان را در اختیار گرفت. در آن زمان، ثروت بیل گیتس حدود 100 میلیارد دلار بود که با احتساب ارزش امروزی دلار حدود 149 میلیارد دلار می شد. او در آن زمان، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرد. با این حال، ثروت بیزوس هم اکنون بیش از 150 میلیارد دلار است و لقب ثروتمند ترین مرد تاریخ تا به امروز به او می رسد.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است اگر بیل گیتس در کمک به خیریه تجدیدنظر می کرد و مقدار کمتری از ثروت خود را به سازمان های خیریه اختصاص می داد، در حال حاضر، ثروت او از 150 میلیارد دلار بیشتر بود و همچنان عنوان نخست ثروتمند ترین تاجر جهان را یدک می کشید.

از سال 1996، گیتس تقریبا 700 میلیون سهم شرکت مایکروسافت و 2 میلیارد و 900 میلیون دلار از دارایی نقدی خود را اهدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رسیدگی به این پرونده از آذر سال ۱۴۰۰ با شکایت زن جوانی به پلیس مبنی بر قتل مادرشوهرش آغاز شد. وقتی تیم جنایی به خانه زن ۸۰ ساله در سعادت‌آباد تهران رفتند با جسد دست و پا بسته او در کمد رختخواب‌ها روبه‌رو شدند.

ایران در خبری نوشت: عروس خانواده که موضوع را به پلیس گزارش داده بود در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من و دخترم ۲ روز آخر هفته به خانه مادرشوهرم می‌رفتیم. خودم کلید داشتم، این بار وقتی رفتیم مادرشوهرم نبود. نگران شدم، بوی تعفن زیادی می‌آمد و رختخواب‌ها به هم ریخته بود. وقتی رختخواب‌ها را کنار زدم با جسد مادرشوهرم روبه‌رو شدم که دست‌هایش بسته بود.

بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌داد که عامل قتل پس از جنایت، طلا و خودروی هیوندای قربانی را سرقت کرده و انگشت اشاره مقتول هم جوهری شده است. همچنین مشخص شد که مقتول یک پرستار خانگی داشته که ناپدید شده است.

۲ سال پس از قتل

ردیابی‌ها برای دستگیری اکبر - پرستار خانگی - ادامه داشت تا اینکه مشخص شد وی به طور مخفیانه از کشور خارج شده. با گذشت ۲ سال از این جنایت وی به ایران برگشت و دستگیر شد.

متهم به قتل پروین اعتراف کرد و گفت: وقتی به عنوان پرستار به خانه مقتول رفته بودم، خاله‌ام حدود چند میلیارد تومان از طلاهایش را به من داد تا برایش بفروشم. مقتول گفت من خریدار طلاهایت هستم. من هم به خاطر اعتمادی که به او داشتم طلاها را بدون هیچ سندی به او دادم و قرار شد ۶ میلیارد تومان بابت آن به من پرداخت کند اما پولی نداد.

وی افزود: سر این موضوع با او درگیر شدم و دست‌هایش را بستم و به اندازه ۶ میلیارد از او سفته گرفتم و بعد هم خفه‌اش کردم. پس از آن مقداری طلا که در کشو بود را برداشتم و سوار بر خودرواش متواری شدم.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهم بزودی محاکمه شود. این در حالی است که اولیای دم برای وی درخواست قصاص کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • قهرمان اسبق جودو درگذشت؛ امیر ملکی پور کیست و چرا درگذشت؟!
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن