Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:02:40 GMT

عارف: جايگاه فني و حرفه اي مشخص نيست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۲۰۰۴

عارف: جايگاه فني و حرفه اي مشخص نيست

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بي توجهي نسبت به رشته هاي فني و حرفه اي گفت: اين سازمان هنوز نتوانسته جايگاه خود را در کشور پيدا کند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا عارف عصر سه شنبه در کارگروه تخصصي آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوري چهارمحال و بختياري افزود: با گذشت سالها همچنان گرايش به رشته هاي نظري نسبت به فني و حرفه اي بيشتر است و ما نتوانسته ايم براي توقف اين روند هرم آموزشي کشور را اصلاح کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بي شک توجه به رشته هايي که متناسب با بازار کار و منطبق با ظرفيت هاي بومي هر منطقه باشد، يکي از ضرورت هاي نظام آموزشي کشور است.
عارف همچنين از حضور کمرنگ بخش خصوصي در نظام آموزشي کشور انتقاد کرد و افزود: بخش خصوصي در بسياري از استانها به ويژه چهارمحال و بختياري ناموفق بوده و نتوانسته سهمي در اين خصوص به خود اختصاص دهد.
اين نماينده مجلس در ادامه به بررسي وضعيت نظام آموزش عالي کشور طي سالهاي گذشته پرداخت و تصريح کرد: در گذشته خدمات بسياري در حوزه آموزش عالي کشور انجام گرفته و اگر چه در برخي مقاطع رشد قابل توجهي داشته اما در مقاطعي هم متوقف شده است.
عارف افزود: با اين وجود بايد از رشد کمي رشته ها و مراکز آموزش عالي کاسته شود و بر رشد کيفي اين رشته ها تمرکز کرد.
وي با بيان اينکه تحصيلات تکميلي آموزش عالي چهارمحال و بختياري در وضعيت بهتري نسبت به رشته هاي فني و کاربردي اين استان قرار دارد، اظهار داشت: کمبود اساتيد و اعضاي هيات هيات علمي از ديگر چالش هاي نظام آموزشي است، بطوري که نسبت جمعيت اساتيد به دانشجويان در مراکز آموزش عالي اين استان بطور متوسط يک به 40 است.
عارف خاطرنشان کرد: به منظور رفع چالش هاي آموزش عالي چهارمحال و بختياري، نتيجه بازديد 2 روزه اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و پيشنهادات مسئولان بومي اين استان جمع آوري و بر اساس آن تصميم گيري مي شود.
اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي به منظور بررسي و دسته بندي مشکلات آموزشي و فرهنگي چهارمحال و بختياري به مدت 2 روز در شهرکرد حضور دارند.
7363/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات درکنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظرگرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

حسن عباسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

در این بازدید، هیمن هرمزیاری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گزارشی از فعالیتها و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای