Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری:اصرار آمریکاییها نشان از یک فتنه جدید می دهد و این اظهار نظرها معنی خاصی دارد و اگر این کنوانسیون طبیعی است و قرار نیست بار اضافه ای را به دولت ها تحمیل بکند و اگر برای همه و برای ما هم هست، پس فشارهای آنان نشان از نیت شوم دشمن با fatf است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در سلسله نشست های اتاق مدیران صبح زاگرس این بار میزبان دکتر باقری از اساتید دانشگاه یاسوج بودیم که قسمت اول مشروح این گفت و گو با موضوع قرارداد FATF منتشر شد ( از اینجا بخوانید ) بخش دوم این گفتگو نیز در زیر امده است:

 

صبح زاگرس: سئوال اینجاست که غرب در مورد تحریم ها چه فتنه جدیدی را اعمال خواهد کرد و از کجا  خواهند فهمید که مثلاً این تحریم برای آنها سازنده و برای ایران فلج کننده است؟

باقری: این موضوع را آقای ریچارد نفیو از اعضای مذکره کننده آمریکا در برجام در کتاب هنر تحریم ها  توضیح داده است، این آقا(ریچارد نفیو) که خودش روزی در مذاکرات هسته ای ایران نیز حضور داشته گفته است اگر بخواهیم بدانیم که تحریم های مادر در کجا اثر می کند باید رد پول ایران را دنبال و آن را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ریچارد نفیو که در  حال حاضر در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار بوده و در مذاکرات برجام نیز حضور داشته و به نوعی دستور کار تحریم ها را پیش از آن در کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا  نوشته است، می گوید: ما در مورد جمهوری اسلامی ایران سه دسته تحریم وضع کرده ایم، که اول از همه آنها خود جمهوری اسلامی را تحریم کرده ایم و وقتی به این پی بردیم که این تحریم اثر گذاری ندارد  دوم را اجرا کردیم ویک سری از سازمانها و نهادها را تحریم کردیم که این موضوع نیز بی اثر بود.

 

نیفیو سومین تحریم را تحریم نهاد های مهمی همچون سپاه قدس، وزارت دفاع،صدا و سیما و برخی دیگر از نهادها می داند که به لیست تحریم ها اضافه شده اند که باز هم این تحریم ها برای آنها تحریم فلج کننده نبوده و باعث شده که جمهوری اسلامی ایران کار خود برای توسعه انرژی هسته اش را با قدرت دوچندان طی کند.

 

به گفته نیفیو گام بعدی تحریم ها، تحریم شخصیت های بلند پایه نظام بوده که وزیردفاع، اطلاعات، فرمانده ارتش، سپاه،رئیس صدا و سیما جزو این تحریم ها بوده اند که به لیست تحریم ها اضافه شده و تا حدودی توانسته اهداف آنها را بدست آورده  و نقشه هایشان را به هدف برساند.

صبح زاگرس:  با این همه تحریم، چرا هنوز آنها نتوانسته اند به اهداف خود برسند؟

باقری:درست مسئله همینجاست که غرب امروز کدام مسئله را برای تحریم های جدید برای ایران در نظر گرفته است، که جواب اینجاست، که باید تحریم را با خود تحریمی آغاز کرد.

به این معنی که با ایجاد معاهده ها و کنوانسیون های بین المللی در پی تحریم ها باشیم که دیگر ایرانی ها نتوانند راهی برای دور زدن تحریم ها داشته باشند.

پس به این نتیجه رسیده اند که تحریمی اثر بخش است، که در آن منابع پولی را  پیدا کنند و با کنکاش بدانند که این پول چگونه وارد ایران می شود به کجا می رود و چگونه هزینه می شود.

در این معاهده(fatf) به صراحت آمده است که باید ارز یک کشور به طور کامل برای دبیر خانه این کنوانسیون ارائه شود  و تمامی مبادلاتش با دیگر کشورها به صورت ریز و حتی شخصیت هایش به صورت دقیق مورد بازبینی بازرسان آن قرار گیرد، پس این موضوع یعنی یک خود تحریمی که خودمان آن را تأیید کرده ایم.

پس آمریکاییها گفته اند که  آنها هرچقدر تحریم وضع کنند و تا وقتی منابع پولی را پیدا نکنند نمی توان اثرات تحریم ها را به طور ملموس و حتی فلج کننده ای که آنها گفته اند مشاهده کرد.

پس تحریم مالی آمریکا  خودش علیه ایران اثر بخشی خاصی ندارد ولی تحریم کشورهایی مانندکره،ژاپن،ترکیه، روسیه، هند و حتی پاکستان که شرکای اصلی تجاری آمریکاست هستند می تواند اقتصاد ایران را فلج کند.

پس آمریکایی ها می خواهند بدانند وقتی ایران با چین مبادله دارد این پول چگونه بدست می آید و چگونه می توانند این پول را بلوکه بکنند،این اثرات مخرب کنوانسیون fatf بوده که فقط برای ابعادی خاص طراحی شده است.

صبح زاگرس: پس می توان گفت که برخی از مشکلات امروزی همه گره خورده به این موضوع است که آیا زیر بار تسلیم میروی یا استقامت می کنی،این موضوع درست است؟

باقری: غرب امروز همین موضوع را می خواهد، و باید گفت که هزینه تسلیم صدها برابر مضرتر از استقامت است،امروز غرب و بویژه آمریکا برای این کارها یک ابزار هایی دارد، که این اطلاعات از سوی برخی مکانیزم ها بدست می آید که رشد بیکاری، اشتغال،بانکها، پولها یکی از راههای این موضوع است و اینها دقیق نیست و تنها یک ابزار است که می تواند به آمریکا بگوید که این پولها از کجا می آید وآن fatfاست و این معاهده می تواند در صورت تأیید، دولت را ملزم کند که تمامی تراکنش های مالی اش را و آنهایی که مشکوک هستند و یا در راستای پولشویی بوده را به این کنوانسیون گزارش بدهد.

صبح زاگرس: اگر این معاهده امضاء شود و دولتی نخواهد این تراکنش ها را گزارش دهد چه مشکلی پیش خواهد آمد؟

باقری:طبق معاهده ای که امضاء شده اگر کشوری این تراکنشها  را گزارش ندهد و مشخص بشود کوتاهی کرده آن کشور در لیست سیاه قرار می گیرد و این fatf هست که از دولت هایی که عضو cft بوده و آن را امضاء کرده و به تأیید مجلسشان رسیده می خواهد که این کار را به صورت مداوم انجام دهند و اگر به فردی مشکوک شوند باید  به بازرسان fatf اجازه بدهد که به آن کشور بیایند و گزارش تهیه کنند و حتی تراکنش های مالی را جستجو کنند.

اما از سویی دیگر یکی از چالش زا ترین مواد این معاهده به نوعی از بین بردن حس استقلال طلبی آن کشور است به این معنا که این معاهده از شما می خواهد که معاضدات قضایی هر فردی در کشور که به نوعی در پولشویی بوده را در اختیار آنها قرار داده و یا آن فرد را که این کنوانسیون مقصر می شناسند به آنها تحویل دهید.

 پس باید این fatf  را یک گلوگاه دانست که آمریکایی ها می توانند بگویند که وضع مالی جمهوری اسلامی چگونه است،آیا وضع مطلوبی دارد یا خیر، و میزان پس انداز و پولش چقدر است و کجا دارد هزینه می شود و حتی اشاره می کند که باید نقل و انتقالات فیزیکی پول را هم باید گزارش دهد ،پس این موضوع همان نشان دهنده خود تحریمی است که برخی از آن هیچ اطلاعی ندارند.

پس به این نتیجه می رسیم که هرگونه راه دور زدن تحریم ها را این قانون می بندد و هر پولی که از ایران به خارج و از خارج به داخل بیایید مورد کنترل  این کنواسیون قرار می گیرد.اینجاست که آمریکایی ها می فهمند و می دانند راه دور زدن تحریم ها را ببینند و این موضوع را در زمره تحریم ها قرار داده اند.

صبح زاگرس: :سئوال اینجا است که مفهوم غرب از تروریسم چیست، آیا کشورهایی که به نوعی دوست ایران هستند در این زمینه تحریم و تروریسم خطاب می شوند؟

باقری:آنچیزی که به واضع معلوم بوده این است که غرب و حتی آمریکا تعریف خاصی از تروریست و حتی گرورهای تروریستی نداده و بعضاً در این معاهده به دنبال تحریم نیروهای همگام با ایران است که به نوعی غرب جهاد اسلامی را تروریسم می خواند و  آن وجهه فرعی این معاهده این است که در این معاهده کوشیده شده که راه احتمالی کمک به این گروهها را بسته و حتی کنترل شود.

این نوع تحریم می کوشد که گروههای که از ایران برای دفاع تغذیه می شوند فلج شوند و بیرون از ایران هیچ وجه چانه یزنی برای امننیت دیگر وجود نداشته باشدو از لحاظ داخلی از سیر تا پیاز کشور و حسابهای مردم و جامعه در اختیار این نهادها قرار گیرد.اما مسئله ای که نمی دانیم این است که معلوم نیست که این حسابها در اختیار چه کسانی قرار می گیرد و چگونه مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

صبح زاگرس: این سئوال را برخی گفته اند که اگر عضو این معاهده شویم،می توانیم به راحتی از آن خارج شویم، آیا این مسئله درست است ؟

باقری:ممکن است بگوییم خارج می شویم و آن را قبول نداریم، اما باید دانست که خارج شدن از این معاهده به این آسانی نیست، در این قانون این معاهده به صراحت پیش بینی شده که می توانیم خارج بشویم، ولی اینگونه نگارش شده است که از روز خارج شدن درخواست به مدت یک سال همچنان باید به همکاری با این نهاد ادامه داد و عملاً از روزی که خارج می شویم تا یک سال بعد باید آنی و فوری حسابها را تحویل این سازمان قرار دهیم.

 موضوعی که در خصوص معاهده پالرمو و مبارزه با جریانات سازمان یافته فرا ملی شرط یکسال داشته و این موضوع باید تا یک سال اجرا شود و ازگر این موضوع را انجام ندهیم به لیست تحریم و محرومیت های مالی بین المللی ملحق خواهیم شد.

از سویی هم معاهده پالرمود و هم کانوانسیون مبارزه با مالی تروریسم و هم FATF که باید گزارش های مالی را تهیه بکند عملا دست دولت را می بیند و حاکمیت و استقلالش را نقض می کند.

در قانون ایران اسلامی آمده است قرارداد های بین المللی که باعث نقض استقلال می شود نباید تأیید شوند و پیوستن و عضویت در این معاهده به صورت جدی مطرح شده و وجه دیگرش را هم باید در نظر گرفت.

صبح زاگرس: پس باید تأیید و رد این معاهده را یک معامله دو سر باخت دانست؟

باقری:همین طور است،اگر نپیوندیم خود به خود تحریم هستیم و نمی توانیم از تراکنش های مالی استفاده کنید.

می خواهید واردات داشته  باشید، بانک خارجی با شمال ارتباطی ندارد و عملاً اقتصاد را به حال قفل شدگی می کشاند و هر دو وجه یکاین معاهده هوشمندانه  نوشتهشده که عملاً برای یکسری محدود از کشورها از جمله ایران اینگونه ته ریزی شده است.

شما نگاه کنید امروز آمریکاییها فشار می آورند که اگر امضاء بکنند عملاً راه تحریم ها را بازگذاشته اند و اگر نپیوندید،خود به خود اقتصاد آن قفل می شود و متهم به پول شویی می شوید و این مسئله ها می تواند بستر فشارهای آینده را  در ماده 1373را فراهم بکند و می توان به این دلیل به نقض این معاهده  پرونده شما به شورای امنیت رود و در دستور کار قرار گیرد.

صبح زاگرس: استدلالی هست که 188کشور عضو این معاهده هستند، پس چراآنها با این مشکلات مواجه نیستند؟

باقری:این استدلال در رسانه ها تکرار می شود که 188کشور هستند که عضو این کنوانسیون هستند،ولی باید دانست هیچ کدام از این کشورها تحریم نیستند، هیچ کدام از این کشورها مشکل مالی نداشته و ندارند،هیچ کدام از این کشورها شرایط ما را ندارند و نباید آن را مقایسه کرد.و اگر  کشوری که در شرایط ما باشد ممکن است هیچ موقع به این شرایط تن ندهد.

امروز اگر کشورهای اروپایی عضو این نهاد باشند و چه نباشند، هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد.

جمهوری اسلامی ایران قریب 38سال  است که توسط برخی از کشورها در تحریم به سر می برد و الان هم که وضع تحریم ها هیچ فرقی نکرده است، بلکه هدف کنوانسیون fatfقطع کردن منابع قدرت جمهوری اسلامی در منطقه است.

اصرار آمریکاییها نشان از یک فتنه جدید می دهد و این اظهار نظرها معنی خاصی دارد و اگر این کنوانسیون طبیعی است و قرار نیست بار اضافه ای را به دولت ها تحمیل بکند و اگر برای همه و برای ما هم هست، پس فشارهای آنان نشان از نیت شوم دشمن با fatf است.این فشارها در ماه های پیش رو بر روی ایران اسلامی در فشارهای اقتصادی بیشتر نمایان خواهد شد.

صبح زاگرس:  سئوالی در ذهن برخی از عموم وجود دارد که آیا تحویل دادن حاج قاسم سلیمانی که از سوی یکی از خواص بیان شده ،واقعیت دارد یا نه؟

باقری:در خصوص این بحث  باید بگوییم درست است،خیلی از اشخاص، افراد و نهادهای جمهوری اسلامی در لیست تحریم ها قرار دارند و یا بواسطه رانت آمریکا در مظان اعمال تروریستی قرار داده شده اند، کما اینکه ما در گذشته این را داشته ایم و غرب و از جمله آمریکا که خودش در برخی از انفجارها و عملیات های تروریستی دست داشته که می توان به انفجارهای آمیا، بوینارس،میکونوز، انگشت اتهام را سمت ما نشانه رفته است.

الآن یک بخشی از مقامات ما از وزیر دفاع تا اطلاعات تا برخی دیگر از مسئولان بلند پایه در لیست تحریم ها قرار دارند و خارج نشده اند و این لیست هر روز بزرگ و بزرگتر می شود و هر زمان که دستاورد های ما در منطقه بیشتر می شود افراد جدید به این لیست ها اضافه می شود.

قاعدتاً ما اگر به این کنوانسیون بپیوندیم ،قائل به اجرای دستور آنها خواهیم بود و اگر از ما تراکنش هایی در مورد سپاه بخواهند باید این تراکنشها را به آنهابدهیم و اگر در یکی از دادگاه ها غایباً مسئولی از ما را  محاکمه کنند ما باید بر اساس این معاهده این همکاری را داشته باشیم واین موضوع را قبول کنیم.

صبح زاگرس: تعریف ما از تروریسم چیست و چگونه باید به دشمن بفهمانیم که تروریست مفهومش این است؟

باقری:ما می گوییم حق شرط می گذرایم و می گوییم که گروههایی که در حال مبارزه با استعمار  هستند و حتی گروه هایی که درمقابل زورگویی ایستاده اند تروریسم نیستند و یا اگر کار و کمکی به آنها صورت گیرد حمایت از تروریست نیست، اما این که آیا غرب این را می پذیرید؛نه نمی پذیرد، غرب به دنبال تخطئه و زور گویی خودش است.

این تعریف را ما ارائه می کنیم و می گوییم تروریست نیستند ولی آیا،fatf این حق شرط را می پذیرد.آنجا گفته می شود که حق شرط به شرطی گفته می شود که ناقض مفاد خود معاهده نباشد و این معاهده 1969 وین است،حق شرط نباید نافع یک معاهده باشد. در واقع اگر حق شرطی وجود داشته باشد که بخواهد معاهده یک کنوانسیون را زیر سئوال ببرد،آن حق شرط قابل پذیرش نیست.

وقتی به عملکرد کشورهای اروپایی و غربی و حتی شورای امنیت نگاه می کنیم، می بینیم که  تروریسم چیزی دیگری است، این موضوع برای ما قابل هضم نیست که این کشورها افرادی را ترویست می دادند که به دنبال حق خود و آزادی خواهی هستند،پس نشان دهنده معاهده های استعماری است.

پس وقتی که این کنوانسیون ها در زمان های نه چندان دور توسط همین کشورهایی که خودشان به وجود آورنده تروریسم در جهان بوده اند نوشته شده باید به مقاصد آنها پی برد.

پس اگر اگر ما می گوییم حق شرط می گذاریم،هدف ظاهری آن معاهده است، پس این حق شرط پذیرش نخواهد شد و اگر در ظاهر هم بپذیرند در آینده به لیست های تروریستی خود این گروهها را اضافه خواهند کرد.

کنوانسیون ها تعریف دقیقی از تروریست ارائه نداده و fatfلیستی در این موضوع  نیز نگفته  و این نشان از نقشه های حساب شده آنها در این موضوع است که لیست واحدی از تروریست نمی دهند.

 این موضوع در همان cft  به صراحت آمده که آمریکا می تواند گروه های تروریستی و یا غیر تروریستی را به این معاهده اضافه و یا هرگروهی را که خواست از این کنوانسیون حذف کند.

صبح زاگرس: آیا می توان از این کنوانسیون به صورت داخلی بهره برد و آن را بومی کرد؟

باقری:مهم این است که بومی کردن این مصوبه  می تواند در برخی از موارد به ما کمک کند و بالاخره ما باید بدانیم چگونه یک فرد 31ساله یک حجم بالایی سکه خریداری می کند و باید بدانیم که این آقا این پول را از کجا آورده است.

این قوانین از بُعد فساد داخلی بسیار خود و سود مند است اما از بعد خارجی به هیچ وجه نمی تواند استقلال کشور را حفظ کند و برای ما خیر و برکتی ندارد.

این معاهده نظام اقتصادی داخلی را شفاف می کند ولی از بعد بین المللی کفایت نمی کند و ابزار ی برای دشمن می شود که نفوذ بکند آن هم در مراکز مهم نظام،ما اگر بهترین قوانین را بتوانیم وضع کنیم  برای غرب کفایت موضوع نخواهد بود و ما را از لیست تحریم ها و لیست کشورهای مبارزه با تروریست خارج نخواهند کرد.

صبح زاگرس: سئوالی در بین عوام جامعه دست به دست می شود که این معاهده در دولت دهم به تصویب رسیده و دولت یازدهم هیچ نقشی نداشته،این موضوع تا چه حد صحت دارد ؟

باقری:این موضوع صحت دارد، در اصل این قانون در سال 88 و زمانی که فشارهای تحریمی شدت گرفت ، دولت برای رهایی از این فشارها و قدری کاستن از این فشار گام هایی را برای مبارزه با پولشویی تصویب کرد و دولت دهم بود که قانون مبارزه با پولشویی را به تصویب رساند و گام هایی را در این زمینه  برداشت.

حتی در آن زمان این معاهده به  تصویب مجلس رسید و آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم در نامه ای به اقای لاریجانی نوشت که این قانون می تواند کشور را از فشارها و  تحریم های بیشتر خلاص کند.

اما مسئله این نیست که کدام دولت آن را شروع کرده و شروع کننده آن بوده، بلکه مسئله این است که جلوی ضرر را از هرکجا بگیریم منفعت است.

اگر در گذشته نگاه های دقیقی به این کنوانسیون ها نداشیم، الات تکلیف داریم که با آن ها مقابله کنیم.

در حال حاضر بحث این دولت و آن دولت نیست که بگوییم بُعد سیاسی دارد و برخی حرف هایی از دولت و اقتصاد و برجام بزنند، نمی خواهیم دولت را ناکارآمد جلو دهیم،بلکه امروز نیازمند اتحاد بیشتر برای عبور از این موضوع مهم هستیم.

صبح زاگرس: بنظر شما مشکل اقتصاد ما در کجا نهفته است و چرا امروز دشمن توانسته از این مشکل اقتصادی به خوبی برای اعمال تحریم ها بهره کافی را ببرد؟

باقری:مشکل اقتصاد ما امروز بیشتر از بیرون، در داخل کشور است و باید بدانیم که این مشکل از کجا نشأت می گیرد و کدام رجل رانت دار اقتصادی این اقتصاد را به سمت خودش کشانده است.

امروز اقتصاد بدون نفت و مقصود آن را باید به گونه ای به جلو برده بودیم که بتوان تحریم ها را دور زد و دشمن و بویژه آمریکا نتواند با اهمال از پول نفت به دنبال تحریم های اقتصادی باشد.

مسئولان باید برای پیشبرد اقتصاد در کشور و اشتغال بیشتر اقتصاد تعاونی را رشد دهند تا بتوان به وسیله آن به رشد اقتصاد داخلی نگاه خوبی داشت.

سرمایه گذار خارجی امروز پولش را به گونه ای خرج می کند که بتواند سود در آن داشته باشند؛ ولی هیچ کدام از شرکت هایی که بعد از برجام آمدند، در راستای انتقال سرمایه و تکنولوژی نبود، بلکه فقط برای سود خودشان  آمدند و عملا چیزی دست ما را نگرفت، پس باید امضاء این گونه معاهدات به اقتصاد و رشد توازن کشور کمک کند نه سنگی جلوی پای ما باشد.

امروز اگر بخواهیم به صراحت به دشمنی غرب با ایران اشاره کنیم باید بگوییم مشکل کشورهای غربی با ایران نه در برنامه هسته ای و نه حمایت از گروه های آزای خواه است، بلکه اینها بهانه است و  همانگونه که می دانیم غرب از قدرت، نفوذ و تفکر جمهوری اسلامی در منطقه می ترسد و به دنبال تقابل با آن برآمده است.

امروز غرب خودش در تجهیز ترویست در همه مناطق جهان پیش قدم بوده و باید امروز به جهان پاسخگو باشد.، کتاب داعش خود ما هستیم اثر (واشنگتن بلاس) به صراحت گفته که آمریکا خود حامی گروه های تروریستی از طالبان گرفته القاعده، داعش و حتی النصره است، پس باید دانست که امروز آمریکا خودش مهد تروریست است و این معاهدات همه به دنبال یک بهانه برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که در محل ستاد فرماندهی کل انتظامی و به میزبانی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی افزود: لازم می‌دانم اقدام قاری قرآن این جلسه "معین رنجبر" که چندی پیش در برنامه محفل حضور یافت و به نوعی ایثارگری و گذشت پرسنل فراجا را با فروش هدیه خود و اختصاص مبلغ آن برای آزادی زندانیان؛ یادآوری و تشکر کنم.

سردار رادان در ادامه با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، اظهار داشت: قطعاً دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

سردار رادان با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود اظهار داشت: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع کاملاً اجتماعی و فرهنگی است ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیر گذار همه اینها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد یعنی باید اینها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از اینها برخورد با بی حجابی است.

فرمانده کل انتظامی در پایان آرزوی توفیق و عاقبت به خیری برای زحمتکشان و شهادت برای مشتاقان کرد.

کد خبر 6098227

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است