Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:12:17 GMT

کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۲۶۰۳

کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفری عصر سه شنبه در جمع معاونان تربیت بدنی و سلامت کشور در ارومیه افزود: سیاستهای معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و حوزه تربیت بدنی یکی از یازده حوزه یادگیری برنامه درس ملی است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از کودکان و نوجوانان تحرک کافی ندارند در حالی که باید روزانه حدود یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند گفت: بر این اساس از هر ۱۰ کودک و نوجوان، پنج نفر دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه مشارکت محوری اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی را محقق می کند افزود: سال تحصیلی گذشته بیش از ۴میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز در طرح المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای شرکت کردند که این تعداد بیش از تعهد صورت گرفته با استانها است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت قریب به ۷ میلیون دانش آموز کشور در طرح نرمش صبحگاهی افزود: سال تحصیلی گذشته طرح حیاط پویا در ۲۶ هزار و ۱۱۰ مدرسه کشور اجرا شد.

جعفری از فعالیت بیش از ۱۸ هزار کلاس به عنوان کانون های ورزشی در سراسر کشور خبر داد و افزود: سال گذشته ۸۱ کانون حرکات اصلاحی تجهیز و ارتقاء یافت.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طرح گسترش و ارتقای فعالیتهای تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس ابتدایی و با اولویت سه پایه اول مدارس دخترانه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳۲ استان کشور اجرا می شود؛ اضافه کرد: در قالب این طرح، برای آموزگاران یک دوره ضمن خدمت ۴۰ ساعته در حوزه درس تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی پیش بینی شده است.

جعفری از تشکیل ستاد عالی این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دوره های آموزشی آموزگاران در طول تیر، مرداد و شهریور امسال در کل استانهای کشور برگزار می شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آیین نامه انجمن های ورزش دانش آموزی تدوین شده است و پس از طی فرآیند مستندسازی به استانها ابلاغ می شود.

تدوین بروشورآموزشی ویژه والدین در خصوص درس تربیت بدنی، راه اندازی پرتال جامع آموزشی درس تربیت بدنی، توسعه ظرفیتهای نرم افزاری و فناوری، استاندارد سازی اماکن ورزشی، توسعه کیفی و تقویت گروههای آموزشی درس تربیت بدنی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 4349992

منبع: مهر

کلیدواژه: چاقی محمد جعفری وزارت آموزش و پرورش بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد مشهد بیرجند شیراز مجلس شورای اسلامی دهه کرامت سانحه تصادف یاسوج خطبه های نماز جمعه حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه عملکرد مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بخش فضاهای ورزشی گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهای ورزشی آغاز و این مهم به طور جدی در استان آذربایجان غربی پیگیری شده است.

وی افزود: در طی دولت مردمی سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان آذربایجان غربی اضافه شده است.

مطهری در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشی در طی دو سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که استان آذربایجان غربی یکی از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهری گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

کد خبر 6081344

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • بازديد معاون تربيت بدنى و سلامت وزارت آموزش و پرورش از طرح مهارت آموزى شنا
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است