Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سرهنگ پاسدار محمد تقي اميني مسئول بسيج دانش آموزي سپاه روح الله استان مركزي درنشست خبري با خبرنگاران به تشريح اردوهاي جهادي طرح هجرت 3 در تابستان سال 97 پرداخت و افزود : هدف از برگزاري اردوهاي جهادي دانش آموزي ، آشنايي اين نسل با روحيه كار، تلاش و سازندگي مي باشد و اقدامات اين دانش آموزان به فرهنگ حفظ ونگهداري مدارس درآينده مي باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول بسيج داش اموزي سپاه روح الله استان مركزي درادامه به همكاري نهادهاي مختلف دراجراي اين طرح نيزاشاره و گفت : آموزش و پرورش در معرفي عرصه و زمينه هايي كه دانش آموزان درآن فعاليت خواهند نمود، كمك فراواني كرده اند و ازبسيج طلاب هم در زمينه افزايش معرفت و بينش اعتقادي براي اين نسل، با اعزام مبلغين كمك گرفته ايم و در اين راه نقش موثري را ايفا نموده اند.
وي درادامه به همكاري بسيج سازندگي هم اشاره و افزود : بسيج سازندگي با لوازم ، امكانات و اعتباراتي مناسبي كه دارد ونيازمند اين طرح مي باشد را دراختياراين مجموعه قرار مي دهد و بسيج فرهنگيان هم با اعزام استاد كاران بسيجي دراين طرح دانش آموزي كمك خوبي را انجام مي دهند .
سرهنگ پاسداراميني به تنوع اردويي دانش آموزان هم اشاره و گفت : سه نوع اردوي يك روزه ، سه روزه و ده روزه در اين طرح وجود دارد ودانش آموزان دراردوهاي يك روزه با حضور درسطح مدارس ، به ديوارنويسي وديوارنگاري اقدام ميكنند و اين اقدام با عنوان طرح پويا و با همكاري تربيت بدني آموزش و پرورش به ايجاد اشكال مورد نياز ورزشي درحياط مدارس انجام مي گيرد وهمچنين با حضور درسطح روستاهها ، به كشاورزان درجمع آوري محصولات كشاورزي كمك مي كنند.
مسئول بسيج داش اموزي سپاه روح الله استان مركزي به اردوي هاي طرح هجرت سه روزه هم اشاره و افزود : دانش آموزان به مدت هفت روز درمناطق محروم روستايي حضور دارند و با اولويت مرمت و بهسازي مدارس ،فعاليت هاي فرهنگي و تربيتي را نيزانجام مي دهند واين افراد در موضوعات آموزشي ، به دانش آموزان محروم روستايي آموزش هاي لازم را مي كنند.
وي به اردوي ده روزه اين طرح هم اشاره و افزود : در اين دوره دانش آموزان به مدت 9 روز به مرمت ، زيبا سازي وتعمير ميز و نيمكت هاي مدارس اقدام مي كنند و دردوره 10 روزه اولويت با مناطق محروم مي باشد و درسطح مدارس دختران نيز با دوخت لباس مدرسه و اهداي آن به خانواده هاي نيازمند ، كمك خوب و زيبايي را انجام مي دهند .
سرهنگ پاسداراميني با اشاره به برگزاري كنگره شهداي استان مركزي در سالجاري هم افزود : در اين طرح با اولويت مدارس دخترانه و با استفاده ازهنرمندان دانش آموز، بنا داريم تا قبل ازآغازسال تحصيلي ، تصاويري ازنقش و زحمات مادران و همسران شهداء را در روي ديوارهاي مدارس و با هدف معرفي زحمات خانواده هاي شهداء در دوران دفاع مقدس ايجاد كنيم تا در ايام شروع سال تحصيلي مورد استفاده و بازديد دانش آموزان قرارگيرد.
وی به اقدامات اين مجموعه در سال 96 هم اشاره و گفت : در سال گذشته 747 نفر دانش آموز در 118 مدرسه با حضور درفعاليت هاي اردوي جهادي شركت داشتند و همچنين تعداد45 نفر از اساتيد فرهنگي به عنوان استاد كارحضور خوب داشتند و تعداد 34 طلبه هم با هدف افزايش بصيرت ديني و اخلاقي بين دانش آموزان حضور مستمر و خوبي را به ارمغان آوردند.
وي همچنين به رنگ آميزي قابل توجه كلاس ها درسال گذشته هم اشاره و افزود : درطرح هجرت اردوهاي دانش آموزان حدود 68160 متر از كلاس هاي مدارس مناطق محروم رنگ آميزي شده است و اين اقدام با صرفه جويي خوبي انجام گرفته بود و همچنين 4366 متر به ديوارنويسي وزيبا سازي مدارس درسال گذشته پرداخته شده است.
پاسداراميني به اقدامات ديگر اين طرح هم پرداخت و گفت : تعداد 210 دست لباس دخترانه توسط دانش آموزان بسيجي دختر دراين طرح آماده شد و تحويل دانش آموزان نيازمند شد و همچنين در مجموع تعداد 400 ميز و نيمكت نيز تعمير شد و تحويل مدرسه گرديد و طراحي و بازسازي زمين صبحگاه و زمين هاي ورزشي و... نيز ازديگر اقدامات اين طرح درسال گذشته بوده است .
مسئول بسيج دانش آموزي سپاه روح الله استان به اقدامات اردوي طرح هجرت 3 در سالجاري هم اشاره و افزود : درسال 97 نيز حدود 1100 نفر در سه اردوي ياد شده و با حضور در يكصد مدرسه مناطق محروم به فعاليت و اقدامات عمراني طرح هجرت 3 خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، نهاد امور تربیتی وجود داشت و بعد از انقلاب اسلامی به ابتکار شهیدان رجایی و باهنر این نهاد شکل گرفت، اظهار کرد: معاونت پرورشی سال ۱۳۶۳ در وزارت آموزش و پرورش ایجاد اما در سال ۱۳۸۰ حذف شد آن هم با این منطق که معلمان در کلاس درس به جز فعالیت آموزشی باید فعالیت پرورشی و تربیتی داشته باشند.

وی افزود: انتظار اقدامات تربیتی از تمام اجزای آموزش و پرورش، صحیح است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی تعطیل شود، سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی در مجلس به تصویب رسید و تا به امروز با گذشت ۱۸ سال، رهبر انقلاب به عدم رضایت از معاونت پرورشی اشاره دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از معاونت پرورشی در حوزه مسائل تربیتی این انتظار وجود دارد که فرایند رشد دانش‌آموز را تسهیل کرده و سرعت دهد، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد که دانش‌آموز باید در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کند.

فوق‌برنامه‌ها را تعطیل و فعالیت تربیتی جایگزین کنید

پورثانی با اشاره به اینکه اگر مسائل تربیتی حل شود مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مرتفع خواهد شد، مطرح کرد: بنده زمانی که  مدیر مدرسه بودم، دانش‌آموزان معدل پایین داشتند و مدرسه برای حل این موضوع کلاس فوق برنامه برگزار می‌کرد اما بنده برای حل مسائل آموزشی، اقدامات تربیتی طراحی کردم، دانش‌آموزان را به اردو بردیم، کلاس ریاضی فوق برنامه را تعطیل و به جای آن فعالیت‌های تربیتی برگزار کردیم و در نهایت معدل مدرسه ۴ نمره افزایش یافت. وقتی دانش‌آموز از حضور در مدرسه حس خوشایند داشته باشد و برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری نکند، قطعاً به آموزش علاقه مند می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزی دختر از شهر میناب استان هرمزگان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد، او توانسته بود بدون هیچ کلاسی استعداد شعر را در خود شناسایی کرده و رشد دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات این معاونت در راستای تبیین دلایل شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برای دانش‌آموزان عنوان کرد: کنشگری دانش‌آموزان، یکی از نکات مهم در فعالیت‌های پرورشی است و دانش‌آموز را عنصر فعال و موثر می‌دانیم، ۵۰ هزار گروه جهاد تبین دانش‌آموزی داریم و دانش‌آموزان در گروه‌های ۵ نفری و ۷ نفری، اثر تولید می‌کنند. دانش‌آموزان دختر کتاب بی پرده با حجاب و دانش‌آموزان پسران کتاب یک ون شبهه را مطالعه کرده و تولید اثر می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ هزار عنصر فعال در قالب بزرگترین رویداد جهاد تبیین را داریم و معتقدیم فضای دانش‌آموزی نباید به فضای تخصصی تبدیل شود، سرودی دارای اهمیت است که در کلاس درس، از محتوای کتاب درسی و توسط معلم و دانش‌آموزان کلاس، تهیه شود.

برخورد با معلم بلاگرها

پورثانی درباره اقدامات معلم بلاگرها عنوان کرد: دانش‌آموز وسیله نیست بلکه ما وسیله‌ای برای رشد دانش‌آموزان هستیم. معلم بلاگری که برای جمع کردن فالوئر در فضای مجازی، دانش‌آموز را وسیله می‌کند از تربیت هیچ چیزی دریافت نکرده و رسالت اصلی معلم و تربیت را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت معلم بلاگرها باید در دو حوزه فعالیت کنیم. نخست؛ حوزه سلبی که وزارت آموزش و پرورش با چند نفر از افراد معلم نما به واسطه حکم هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، برخورد کرده است و این افراد از سیستم حذف شده‌اند. برخورد با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی بوده است و با هر معلمی که شأن معلم یا همان رسالت انبیا را فراموش کند و از دانش‌آموز به عنوان وسیله استفاده کند، برخورد خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: حوزه دوم؛ اقدامات ایجابی یا فرهنگی است، باید دانش‌آموزان را نسبت به نقش خود در فضای مجازی آگاه کنیم و در حوزه هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای اطلاعات آن ها را افزایش دهیم تا خودشان اجازه ندهند که دستمایه این افراد شوند.

وی درباره نحوه گزینش معلمان مناسب و اینکه در برخی موارد شاهد تنبیه بدنی دانش‌آموزان به دلیل ورود معلمان نامناسب به آموزش و پرورش هستیم، گفت: ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد اما در مقطعی از زمان این دانشگاه تضعیف شد همچنین ۳۰۰ هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و افراد حق التدریس با مصوبه مجلس بدون گذراندن یک روز آموزش وارد مدارس شدند. هم اکنون در گزینش جدید، کانون‌های ارزیابی مستقر هستند که افراد را به طور دقیق بررسی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست