Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:07:18 GMT

خیزش گرد و خاک در تهران و ۹ استان دیگر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۳۴۸۳

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش چهار تا شش درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر، از وزش باد شدید و گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها از جمله سمنان، اصفهان ، قم، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، خوزستان ، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

احد وظیفه در در گفت‌وگو با ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز(۲۶ تیر ماه) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی آذربایجان غربی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردیبل، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه در استان های ساحلی خزر خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در استان گیلان خواهد بود، گفت‌: فردا( ۲۷ تیر ماه) بارش پراکنده در برخی از نقاط گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ، اظهار کرد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان‌ و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ میدهد.

به گفته وظیفه، در دو روز آینده نیز در برخی از مناطق شمال شرق و شرق وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در برخی از نقاط مانند سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در ادامه‌ با اشاره به اینکه امروز در برخی از نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: در سه روز آینده شرق دریای عمان و در روز پنجشنبه (۲۸ تیر ماه) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده، گفت‌: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۷ و ۲۸ تیر ماه) صاف و در برخی از ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی دو روز آینده ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899080

دیگر خبرها

  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • فیلم| خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنگ در غزه
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • ببینید | خیزش دانشگاه
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا