Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان پدافند غیرعامل در واکنش به حرکت نمادین وزیر ارتباطات، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر همت و تلاشی که دوستان برای حفظ تلگرام به هر قیمتی دارند در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی داشتند، به طور قطع خدمات‌دهی این شبکه‌ها قابل رقابت با نسخه‌های خارجی بود. به گزارش بلاغ، بعد از انتشار اخباری مبنی بر استقرار سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام (هات‌گرام و تلگرام طلایی) در ساختمان مرکز مخابراتی امام خمینی و حمایت وزارت ارتباطات از این شبکه‌ها که از سوی رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل مطرح شده بود، وزیر ارتباطات ۵۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان را برای بازدید از صرفا طبقه نهم مرکز مخابراتی امام خمینی برد تا اثبات کند سرورهای نسخه‌های فارسی تلگرام در این مرکز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنچنانکه در بازدید خبرنگاران از سوی مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شد در طبقه نهم این مرکز مخابراتی که درهایش برای خبرنگاران گشوده شد، چند سالن که شامل سالن تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌های مربوط به ارتباطات خارج از کشور، راه دور و ارتباطات بین‌شهری و به طور کلی پشتیبانی مکالمات داخلی و خارجی کشور وجود داشتند.

نکته اینجاست که سرورهای دیتا به صورت تخصصی در ساختمان دیگری به نام ساختمان LCT شرکت ارتباطات زیرساخت مستقر هستند و آذری جهرمی خبرنگاران را راهی طبقه‌ای در ساختمانی کرده بود، که به خوبی می‌دانست نشانی از سرور دیتا به طور خاص در آن طبقه دیده نمی‌شد.

براساس آنچه کارشناسان می‌گویند تنها راه صحت‌سنجی این موضوع حضور کارشناسان فنی همراه با خبرنگاران در مرکز LCT است تا بتوانند با بررسی ترافیک و آی‌پی‌ها، مشخص کنند که ترافیک داده‌های «هات‌گرام» و «تلگرام طلایی» به کدام مرکز می‌رود و در آنجاست که عکسی که عکاسان می‌گیرند می‌تواند منجر به شفافیت شود.

در همین راستا، سازمان پدافند غیرعامل کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: حسب تصویب مراجع قضایی هرگونه فعالیت تلگرام در کشور غیرقانونی است و همه دستگاه‌ها باید فعالیت در بستر نسخه‌های رسمی و غیر رسمی این نرم‌افزار را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این بیانیه با تاکید بر اینکه نباید منافع ملی را پای اهداف سیاسی، یا تبلیغاتی ذبح کنیم، می‌افزاید: درخواست عجولانه وزیر ارتباطات از جمعی از خبرنگاران برای بازدید از یک محل خاص در این وزارتخانه زیاده از حد تبلیغاتی است و بهتر بود ایشان به جای این اقدام جمعی از کارشناسان فنی، قضایی و امنیتی را برای حضور در محل مربوطه دعوت می‌کرد.

این بیانیه ضمن دعوت از وزیر جوان و پرتلاش ارتباطات به داشتن حوصله بیشتر و ‌اشراف بر زیرمجموعه خود آورده است: اگر همین همت و تلاشی که دوستان برای حفظ تلگرام به هر قیمتی دارند در حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی داشتند، به طور قطع خدمات‌دهی این شبکه‌ها قابل رقابت با نسخه‌های خارجی بود.در انتهای این بیانیه آمده است: سازمان پدافند غیرعامل کشور بر خلاف برخی دستگاه‌ها در صیانت از منافع ملی و رعایت قانون با کسی رو دربایستی نداشته و از برگزاری شوهای رسانه‌ای تخریبی نمی‌هراسد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، میثم عابدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان حوزه ICT کردستان که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان از فعالیت‌های حوزه ارتباطات حمایت می‌کند و باید زیرساخت‌ها و خلاءها بررسی شود تا نیاز استان را بسنجد و بر اساس نیازها کمک کند.

وی افزود: هم مرزی استان کردستان با حضور عراق از مزایای استان است که برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سال گذشته در ۱۰ استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام دادیم، افزود: سعی براین است تا امسال در کردستان نیز طرح‌های دیجیتالی با عنوان «ایران دیجیتال» اجرا شود.

عابدی بیان کرد: در شش ماه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان و در شش ماه دوم ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی شرکت‌ها پرداخت کردیم.

پیش از این جلسه عابدی از مجتمع نوآوری نور سنندج بازدید کرد و در این بازدید از آموزش ۱۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در حوزه آموزش مهارت‌های دیجیتال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

کد خبر 6087452

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری