Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@13:14:14 GMT

اولین قدم برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۳۹۰۰

آرزو رضا زاده، متخصص تغذیه و سلامت استفاده از برخی قرص‌های لاغری موجود در عطاری‌ها را خطرناک دانست و گفت: افراد چاق تنها باید از قرص‌های لاغری در داروخانه‌ها که دارای مجوز از وزارت بهداشت هستند استفاده کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره به تنوع قرص‌های لاغری موجود در بازار گفت: قرص‌های لاغری را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته اول، که اشتهای فرد را کنترل می‌کنند، دارای عوارض زیادی مانند افسردگی، روان پریشی، توهم و... هستند و توسط وزارت بهداشت از بازارا جمع آوری شده اند. دسته دوم، قرص‌هایی که جذب چربی در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهند و دارای عوارض کمی هستند.  این دسته از قرص‌ها که توسط دکتر‌های تغذیه بیشتر تجویز می‌شود سبب کاهش آنزیم گوارشی و در نتیجه کاهش جذب چربی خواهند شد.

رضا زاده دسته دوم قرص‌ها را مورد اطمینان دانست و گفت: قرص‌های دسته دوم در عدم جذب چربی توسط بدن بسیار تاثیر دارند. ممکن است فرد تمایل به خوردن غذای چرب داشته باشد یا در شرایطی مانند مهمانی مجبور به خوردن غذای چرب شده باشد، در این هنگام باخوردن این قرص در کنار غذا از جذب چربی به بدن خودداری می‌کند. 

وی با ابراز این مساله که قدم اول برای لاغری، رژیم مناسب است افزود: دکتر‌های تغذیه اولین قدم برای کاهش وزن را استفاده از رژیم مناسب در کنار فعالیت‌های بدنی می‌دانند و بعد از برداشتن این قدم افراد می‌توانند از چنین قرص‌هایی در جهت کمک بیشتر برای کاهش وزن استفاده کنند.

این متخصص تغذیه  با ابراز تاسف از وجود برخی کپسول‌های پر شده از دارو‌های نامتعارف توسط عطاری‌ها اظهار داشت: خرید کپسول یا موادی به اسم مواد گیاهی لاغری از عطاری‌ها را توصیه نمی‌کنیم و برخی از آن‌ها را دارای خطر بالا و آسیب به کبد و سیستم عصبی می‌دانیم.

وی بهترین راه برای درمان چاقی را تغییر در سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی سالم و فعالیت بدنی دانست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تغذیه سلامت لاغری وزارت بهداشت وزن کاهش وزن چاقی سبک زندگی مواد غذایی درمان سبک زندگی کاهش وزن لاغری مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ورود اولین دسته از پهپاد‌های ایران به اسرائیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # اسرائیل ، ایران سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب
  • ۵ راهکار طلایی برای لاغری و کاهش مصرف تنقلات ناسالم
  • مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی»
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه
  • غذای سربازان در ایران قدیم فقط این دانه ها بوده است
  • (ویدئو) ورود اولین دسته از پهپاد‌های ایران به اسرائیل
  • بخوابید و لاغر شوید!