Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مکرون به دنبال انتقاد از عدم کارکرد مناسب اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا قبل از آن که به فکر گسترش باشد نیاز به اصلاحات خودش دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور صربستان ضمن انتقاد از عدم کارکرد مناسب اتحادیه اروپا علت آن را وجود اختلافات بین کشور‌های عضو توصیف کرد و گفت: اتحادیه اروپا با بیست و هشت عضو فعلی، به دلیل واگرایی و اختلافاتی که وجود دارد به خوبی کار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که اتحادیه اروپا به روش بسیار بین دولتی با افرادی کار می‌کند که مواضع شان از یکدیگر خیلی دور است.

مکرون در این کنفرانس خبری بر لزوم مهیا شدن شرایط لازم برای پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: چنانچه تا سال ۲۰۲۵ میلادی شرایطی که پیش بینی شده است، مهیا شود به طور طبیعی صربستان به اتحادیه اروپا خواهد پیوست و چنانچه این شرایط مهیا نشود نباید در این زمینه ابهامی وجود داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: در گفتگو‌هایی که با صربستان داریم این توانایی وجود دارد که موارد مورد درخواست اتحادیه اروپا عملی شود و تحت شرایطی این کشور به اتحادیه اروپا ملحق شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مکرون رئیس جمهور فرانسه اتحادیه اروپا صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!