Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رحمانی رئیس مؤسسه علمی جراحان عمومی در گفت‌وگو با فارس، درباره ابلاغیه وزارت بهداشت در زمینه استفاده مجدد از برخی از تجهیزات و لوازم یکبار مصرف پزشکی توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که می‌توان با استریل کردن برخی از ابزار مورد استفاده آنها را دوباره به کار گرفت اما این اتفاق با وضعیت روز درمان جهانی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر به یاد داشته باشید طی سالیان گذشته سرنگ‌های یکبار مصرف وجود نداشت و پزشکان از سرنگ‌های شیشه‌ای استفاده می‌کردند که لازم بود برای تزریق مجدد آنها را جوشانده و سپس استفاده کرد.

این جراح قفسه سینه توضیح داد: استفاده مجدد از تجهیزات پزشکی در واقع یک نوع عقبگرد به حساب می‌رود و انجام این کار باعث پایین آمدن کیفیت این ابزار و همچنین پایین آمدن کیفیت درمان خواهد شد. 

رحمانی با بیان اینکه قبل از ابلاغ این طرح نیز لوازم فلزی مورد استفاده مجدد قرار می‌گرفت توضیح داد: بر اساس این ابلاغیه برخی از لوازم یکبار مصرف استریل شده و مجدداً استفاده خواهند شد اما باید توجه کنیم که منعی برای استفاده نکردن از آنها وجود ندارد.

رئیس مؤسسه علمی جراحان عمومی در خصوص صرفه‌جویی اقتصادی با این ابلاغیه توضیح داد: اگر انجام چنین کارهایی صرفه‌جویی اقتصادی داشت بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این سیاست استفاده می‌کردند به طوری که باید تاکنون سازمان‌های بیمه‌گر آن کشورها به این نتیجه می‌رسیدند که این یک دستورالعمل سودمند است و از لحاظ اقتصادی آن را به کار می‌گرفتند.

وی در پایان گفت: وقتی دید تصمیم‌گیران نسبت به این ماجرا کلی باشد به موضوع صرفه‌جویی اقتصادی توجهی نمی‌شود به طوری که اگر یک بیمار به دلیل پایین آمدن کیفیت درمان مجبور باشد چند روز دیگر در بیمارستان بستری بماند قطعاً هزینه زیادی را به سیستم درمانی تحمیل خواهد کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران