Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@00:56:56 GMT

حکم لباس آستین کوتاهِ زنان

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۴۶۹۸

حکم لباس آستین کوتاهِ زنان

به گزارش پارس نیوز، 

کانال‌های تلگرامی امروز خبری را منتشر کردند که حراستِ یکی از شهرداری‌های کشور، طیّ ابلاغیۀ رسمی، به رانندگان آژانس اخطار کرده که چنان‌چه در محلّ کار خود از لباس آستین کوتاه (که آن را مغایر شئونات اسلامی دانسته) استفاده نمایند از فعالیّت‌شان جلوگیری شده و اخراج خواهند شد.

قسمت عجیب ماجرا اینجاست که این کانال‌ها با ذکر روایتی مدعی شده اند امام جعفر صادق (ع) در روایتی که از وی در تفسیر آیۀ «ولا یبدین زینتهنّ إلا ما ظهر منها» که مربوط به مواضع جایز الکشفِ زنان! است وارد شده، پوشش ذراعان یعنی ساعد را لازم ندانسته و در واقع لباس آستین کوتاه را، حتّی برای زنان نیز روا می‌شمارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این روایت از امام صادق این است که «عن أبی‌عبدالله فی قوله جلّ ثناؤه الا ما ظهر منها قال: الوجه والذراعان (مستدرک الوسائل ش. ۱۶۷۰۱، حجاب شرعی در عصر پیامبر ص. ۶۸۱).»

این در حالی است که روایت مذکور مجهول و مجعول است به طوری که استناد به این روایت از چند جهت نا استوار است؛ نخست ایـن کـه حـدیث مرسـل بوده و فاقد سند می‌باشد.

دوم این که کتاب‌های ناقل آن نیز از اعتبـار برخـوردار نیسـتند: مکـارم الاخـلاق طبرسی که صرفا روایاتی بی‌سند را برای استفاده اخلاقی جمع‌آوری کـرده، و مسـتدرک الوسـائل کـه جمـع کننده روایات از منابعی بوده است که به طور غالب صاحب وسائل آنرا معتبر نمی‌دانسته و بدین جهـت در حقیقت «مستدرک» وسائل به شمار نمی‌رود و به همین سبب امام خمینی در تحلیلـی کلـی از کتابهـای محدث نوری و بویژه مستدرک چنین می‌فرماید: «کان کتبه لایفید علما و لا عملا» (خمینـی، انوارالهدایـه، ۱ /۲۴۴ (سوم این که روایت یاد شده در تعارض با روایات صحیحه کـافی شـریف است که به فرض اعتبار این روایت نیز، ترجیح با روایات کافی است که نتیجه روایات یاد شده آن است که مکشوف بودن خصوص وجه و کفین (شامل مچ دسـت) استثنا شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: امام صادق حجاب امام خمینی امام خمینی امام صادق پوشش حجاب زنان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898087

دیگر خبرها

  • گزارش کانال 14 اسرائیل از اتفاقات اصفهان
  • روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان
  • تصاویر قدیمی از مبارزات زنان فرانسه برای گرفتن حق رای (فیلم)
  • روایت فانتزی از جنایات استعمار