Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پیش از شروع جنگ ۳۳ روزه شاید تمام دنیا فکر می‌کرد اگر نزاعی بین حزب الله و اسراییل آغاز شود این رزمندگان مقاومت خواهند بود که ظرف مدت کوتاهی خاکشان به توبره کشیده خواهد شد.

اما همان زمان بودند افرادی که از نگاه واقع بینانه تری به این موضوع فکر می‌کردند چرا که رژیم اشغالگر تنها طبل تو خالی‌ای بود که با تلنگری فرو می‌ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگ که در ۱۲ ژوئن ۲۰۰۶ آغاز شد اوضاع را آنگونه که بود برای همه دنیا به نمایش گذاشت و معلوم شد ساکنان سرزمین های اشغالی توان مقابله با مقاومت را ندارند.

در همان ایام تشکیلات امنیتی اسراییل می‌گویند اطلاعات نگران‌کننده‌ای در مورد افزایش قدرت حزب‌الله وجود دارد. علیرغم تهدیدهای اسراییل علیه حزب‌الله، رسانه‌های اسراییل تاکید دارند که اسراییل با وجود رهبران کنونی ناتوان‌تر از آن است که جرات جنگ جدیدی علیه لبنان را داشته باشد.

به گزارش شبکه المنار، در گزارشی ویژه گفت: "رسانه‌های اسراییل تاکید دارند به دنبال وجود اخبار نگران‌کننده در مورد تجهیز حزب‌الله به موشک‌های پیشرفته زمین به هوا، مسوولان اسراییلی از جلوگیری از پرواز هواپیماهای اسراییلی بر فراز خاک لبنان نگران هستند".

روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت: "به رغم لهجه تند برخی از مسوولان اسراییلی، کابینه امنیتی و سیاسی اسراییل تصمیم خاصی درباره مساله افزایش قدرت حزب‌الله اتخاذ نکرد".

در نشست کابینه امنیتی و سیاسی اسراییل، مسوولان تشکیلات امنیتی امکان تجهیز حزب‌الله به موشک‌های اسکاد توسط سوریه را مطرح کردند که برد و دقت آنها زیاد است و اینکه حزب‌الله تونل‌ها و شهرهای زیر زمینی در جنوب برای مقابله با اسراییل آماده کرده است و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به فرماندهان ارشد حزب‌الله این اجازه را داده است که اگر اسراییل وارد خاک لبنان شود و یا اقدام مسلحانه‌ای در مرز با لبنان انجام دهد، برای پاسخ نیازی به اجازه ندارند.

روزنامه اسراییل امروز نیز نوشت که اسراییل در مرز شمالی با وضعیتی روبرو است که بی‌سابقه بوده و راه حلی در برابر آن وجود ندارد، زیرا حزب‌الله هر زمان که بخواهد می‌تواند وارد آن شود و اساسنامه کاری دولت جدید لبنان نیز سلاح حزب‌الله را حامی و پاسدار لبنان دانسته و این اختیار را به حزب‌الله داده است تا هر چه می‌خواهد انجام دهد. این روزنامه در پایان نوشت: اکنون اسراییل با دولتی ضعیف و مجموعه‌ای از وزیران خود که هرکدام تنها در فکر پست خود هستند، بسیار تنها است و جرات ندارد عملی علیه حزب‌الله انجام دهد".

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران از اتخاذ تمهیدات امنیتی برای برگزاری دور دوم انتخابات در شهر و استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو محسن نایبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ستاره بایرن: نباید به رئال اجازه دهیم نفس بکشد
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران