Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@07:22:06 GMT

سختگيري بيمه ها صنعتگران را خسته مي کند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۲۴۸۷۸

سختگيري بيمه ها صنعتگران را خسته مي کند

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: سختگيري بيمه ها صنعتگران را خسته مي کند و از مسئولان انتظار مي رود نسبت به اصلاح اين مهم و پشتيباني فعالان اقتصادي در شرايط فعلي بيشتر تلاش کنند.

به گزارش ايرنا، سيد عبدالوهاب سهل آبادي شامگاه سه شنبه در آيين بزرگداشت روز صنعت و معدن استان مرکزي در محل تالار کوه نور اراک، افزود: بيمه تامين اجتماعي در صورت وجود بدهي، دفترچه بيمه کارگران را تمديد نمي کند و مطالبات خود را با بالاترين نرخ بهره دريافت مي کند که نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي بايد نسبت به اصلاح اين مهم بيش از پيش تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با وجود همه مشکلات، صنعتگران و فعالان اقتصادي با ظرفيت بالادر راستاي حفظ ارزش هاي نظام ايستاده و مقاومت مي کنند و براي همراهي با مسئولان در گذر از بزنگاه کنوني در صحنه هستند.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران قطعي برق را از مهمترين مشکلات صنايع در روزهاي گذشته عنوان کرد و گفت: در شرايطي که کشور براي خروج از بحران نياز به توليد دارد نبايد برق صنايع بدون هماهنگي قطع شود و انتظار مي رود به اين موضوع مهم رسيدگي کند.
وي بيان کرد: قانون ارزش افزوده فشار زيادي را به صنايع وارد مي کند به طوري که اين مهم در بسياري از نقاط کشور، صنايع را با مشکلاتي مواجه کرده است.
سهل آبادي گفت: بخش خصوصي و صنايع کشور اجازه آسيب زدن به نظام را از سوي دشمنان نخواهند داد و با تمام توان دولت را در شرايط سخت حمايت مي کند.
استاندار مرکزي نيز در اين آيين گفت: اعتبارات عمراني بودجه در چهار ماه گذشته 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته که اين نشان از پويايي فعاليت هاي اقتصادي دولت دارد.
سيد علي آقازاده افزود: با وجود سنگ اندازي آمريکا، دولت با قدرت برنامه هاي اقتصادي و سياسي خود را دنيال مي کند و در اين راه همراهي همه بخش ها را مي طلبد.
وي بيان کرد: شرايط تحريم ها اگر چه سخت است اما بايد از آن براي باروري استعدادها و ظرفيت هاي داخلي بهره جست.
استاندار مرکزي عنوان کرد: در تحريم هاي سال 1390 عليه ايران کشورهاي اروپايي، چين و روسيه آمريکا را حمايت کردند اما امروز اين شرايط وجود ندارد.
آقازاده افزود: در شرايط فعلي تقويت وحدت مهمترين رکن است و همه بخش ها بايد کنار هم باشند تا از اين شرايط عبور شود.
وي در خصوص کمبود برق نيز گفت: اگر چه توسعه نيروگاه هاي جديد بايد با آهنگ تندتري انجام مي شد اما، ميزان مصرف برق در ايران نيز چهار برابر کشور ترکيه است و بايد اصلاح الگوي مصرف به صورت جدي در دستور کار قرار گيرد.
آقازاده افزود: قيمت نفت در قانون بودجه امسال 56 دلار در نظر گرفته شده در صورتي که نفت به قيمت 72 دلار به فروش مي رسد و دولت ذخيره ارزي چشمگيري در چهار ماه گذشته داشته است.
وي ادامه داد: صادرات غير نفتي استان مرکزي در سه ماه نخست امسال بيش از 11 درصد رشد داشته که اين مهم نشان از موفقيت دولت در طرح هاي اقتصادي دارد.
نماينده مردم استان مرکزي در مجلس خبرگان رهبري نيز در اين آيين گفت: دولت، نظام حاکميتي و مردم در کشور اسلامي بايد دست در دست يکديگر داده تا اقتصاد کشور در شرايط ايده آل قرار گيرد.
آيت الله محسن اراکي افزود: در فرهنگ اقتصاد اسلامي آحاد جامعه به غير از معلولان و دانش آموزان موظف به انجام امور اقتصادي هستند و اين فرهنگ عظيم بايد از سوي دستگاه هاي فرهنگي در جامعه ايران اسلامي نهادينه شود.
وي ادامه داد: آباد سازي جهان پيرامون از اصول اقتصاد اسلامي است که اين مهم نه تنها در حد تامين نياز بلکه بايد در راستاي خلق ثروت نيز انجام شود.
نماينده مردم استان مرکزي در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در فرهنگ اقتصاد اسلامي هيچ معدن و يا زمين کشاورزي نبايد بلااستفاده رها شود و بايد به بهترين شکل ممکن از آن استفاده و در راستاي امور جامعه اسلامي از آن ها بهره گرفته شود.
وي بيان کرد: در فرهنگ اقتصاد اسلامي حرکت به سمت خودکفايي اصلي مهم است.
آيت الله اراکي ادامه داد: ثروت در هر جامعه اي محدود است بنابراين هنر مسئولان و فعالان اقتصادي کشور در اين است که با منابع محدود ارزش افزوده بالا ايجاد کنند.
وي تاکيد کرد: مشکلات اقتصادي استان و کشور به راحتي قابل حل است و از مديريت ارشد استان انتظار مي رود کميته اي ويژه براي فهرست بندي مشکلات صنايع استان تشکيل داده و با به کار گيري نيروي هاي زبده و کارآمد نسبت به حل مشکلات گام بردارند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي نيز گفت: يکهزار و ١٠٠ گروه محصول معدني پارسال از اين استان به نقاط مختلف جهان صادر شد و صادرات غير نفتي نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.
محمدرضا حاجي پور افزود: ٢٤٨ طرح نيمه تمام با سرمايه گذاري ٢23 هزار ميليارد ريال در بخش صنعت استان مرکزي وجود دارد که تمهيدات لازم براي تکميل و بهره برداري آن ها انديشيده شده است.
وي ادامه داد: استان مرکزي از نظر تنوع صنعت رتبه نخست کشور و در اشتغال رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده و در استقرار شرکت هاي دانش بنيان نيز رتبه پنجم کشور را داراست.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزي بيان کرد: ٢٣٧ پروانه بهره برداري و ٧١٠ پروانه تاسيس واحد صنعتي پارسال در اين استان صادر و ٧٩ فقره پروانه بهره برداري با رشد ٤٤ درصدي حاصل شد.
وي يادآور شد 138 نشست کارگروه ستاد رفع موانع توليد استان مرکزي تشکيل شد که يکهزار و ٥٩١ مصوبه داشت و تاکنون ٦٦١ مصوبه آن اجرايي شده است.
حاجي پور گفت: هشت هزار و 90 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به 991 واحد توليدي استان مرکزي تزريق شده است و اين استان در اعطاي تسهيلات پيشتازمحسوب مي شود.
عماد مرداني رئيس خانه صنعت استان مرکزي نيز گفت: بخشنامه هاي ستاد اقتصادمقاومتي در بسياري از دستگاه هاي اجرايي استان اجرا نمي شود و بر اساس گزارش هاي رسيده برخي از دستگاه ها نوع برخورد با صنايع در شرايط خاص اقتصادي را رعايت نمي کنند.
در پايان اين آيين از نشان هاي تجاري، صنعتي و معدني استان مرکزي تجليل شد.
بيش از 2 هزار و 800 واحد صنعتي در نقاط مختلف استان مرکزي فعاليت مي کنند.
3017/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت رانندگان باطل می شود!

تین نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد، در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آنها متوقف می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

استاد هاشمی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

وی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان ها قرار بگیرد تا آن ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند