Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا صادق‌پور در افتتاحیه پنجمین کنگره منطقه شمال ایران و چهاردهمین سمینار ارتوپدی شاخه آذربایجان، اظهار داشت: در این کنگره جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه‌هایی همچون شکستگی‌های اندام فوقانی و تحتانی، مفصل ران و زانو و ارتوپدی اطفال و شانه مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوادث و شکستگی‌ها می‌تواند از دلایل آسیب به مفصل زانو و لگن باشد ولی مهم ترین و بیشترین مشکلی که سبب نیاز بیمار به تعویض مفصل می‌شود آرتروزها است که از سن میانسالی تا کهنسالی افراد را گرفتار می‌کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه داد: تهیه وسایلی همچون پروتز مفصل، چندان تحت پوشش بیمه نیست و نحوه تهیه آن نیز امروز با مشکل مواجه شده است چرا که اصولاً این پروتزها خارجی بوده و قیمت آن حدود دو برابر شده است البته وزارت بهداشت همان قیمت‌های قبلی را اعلام کرده ولی شرکت‌های تجهیزات پزشکی در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

وی، از کمیاب شدن پروتز مفصل خبر داد و گفت: تعداد عمل‌های مربوطه نیز در این زمینه در مراکز دولتی خیلی کم شده و فقط برای جراحی‌های اورژانسی انجام می‌شود.

صادق‌پور افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، طی ۴ سال گذشته عمل تعویض مفصل افزایش یافت ولی با کاهش منابع این طرح و اکنون با افزایش دلار آمار این عمل کاهش یافته و افرادی که تمکن مالی دارند بیشتر آن عمل برایشان انجام می‌شود.

وی گفت: البته وسایل مربوط به شکستگی ‌ها و اورژانس به دلیل اینکه بیشتر در داخل تولید می‌شود مشکلی در توزیع و ارائه آن وجود ندارد.

پنجمین کنگره منطقه‌ای شمال ایران و چهاردهمین سمینار ارتوپدی شاخه آذربایجان تا ۲۹ تیر ۹۷ در تبریز در حال برگزار ی است.

کد خبر 4350066 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتوپدی طرح تحول سلامت عمل جراحی وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان سرطان دارو پرستار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلزایمر چاقی دندانپزشکی سید حسن هاشمی ایرج حریرچی دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است
  • گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد